Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Měření na lambda sondě - přístrojový zesilovač
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jamjam



Založen: Sep 04, 2008
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: čt březen 12 2009, 10:49    Předmět: Měření na lambda sondě - přístrojový zesilovač Citovat

Zdravíčko,
mám takový problém: automobil s LPG, řídící jednotka pro plyn se vstupem pro lambda sondu, ale jen s jednou zemí. Lambda sonda NENÍ uzemněná na výfukovém potrubí, vedou od ní 2 dráty do benzínové řj. Zem lambda sondy (od benzínové řj) pravděpodobně jde do přístrojového zesilovače v benzínové řj; nejde zatížit, při pokusu na ni připojit zem napájení operáku jde CHECK ENGINE a operák stejně nejede. A teď o co se jedná; připojím vše podle návodu k lpg, zem řj lpg na kostru a řj lpg ukazuje bohatost směsi podle spuštěných spotřebičů(ten skok moc není cca 200mV na 30A odběru). Když připojím zem řj lpg na motor tak trvale bohatá. Jak tedy dostat info o napětí na lambda sondě? Bude fungovat přístrojový zesilovač, když bude mít zem vstupního signálu pod úrovní napájecí země? Pozn. nechci odpojovat lambdu od benzínové řj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt březen 12 2009, 16:01    Předmět: Citovat

Mám Feldu 1,6 na LPG a motoru zůstala CELÁ řídící soustava . Pouze přibyla jedna "škatulka" na přepínání benzín/plyn a jedna "škatulka" velikosti Startek k řízení krokového motoru řízení bohatosti směsi LPG a dvě relátka . Je fakt , že k té přepínací jednotce jsem po autorizovaném servisu musel předělat vedení , protože asi za měsíc provozu shořel originální konektor . Jinak funkčnost lambdasondy bez měřáků těžko poznáš .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jamjam



Založen: Sep 04, 2008
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: čt březen 12 2009, 17:25    Předmět: Citovat

Ale mě nejde o testování lambda sondy, ale že ta plynová jednotka momentálně dostává špatnou informaci o napětí na lambdě, protože nemám k dispozici zem od lambdy, na kterou bych mohl připojit zem od plynové řj. Momentálně to mám daný na kostru, ale někde se mi k tomu signálu přičítají (odečítají) úbytky na vedení podle toho, co zrovna zapnu. Jde mi o to, že chci mít něco, do čeho leze signál z lambda sondy, má to vstupní odpor nějaké 100ky až jednotky MOhm, a to na obou drátech od lambdy a na výstupu to bude mít stejné napětí, jako má lambda, akorát že proti společné kostře, která je jinde než zem od lambdy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Andrea



Založen: Sep 07, 2007
Příspěvky: 9340

PříspěvekZaslal: čt březen 12 2009, 17:37    Předmět: Citovat

Jamjam napsal(a):
Ale mě nejde o testování lambda sondy, ale že ta plynová jednotka momentálně dostává špatnou informaci o napětí na lambdě, protože nemám k dispozici zem od lambdy, na kterou bych mohl připojit zem od plynové řj. Momentálně to mám daný na kostru, ale někde se mi k tomu signálu přičítají (odečítají) úbytky na vedení podle toho, co zrovna zapnu. Jde mi o to, že chci mít něco, do čeho leze signál z lambda sondy, má to vstupní odpor nějaké 100ky až jednotky MOhm, a to na obou drátech od lambdy a na výstupu to bude mít stejné napětí, jako má lambda, akorát že proti společné kostře, která je jinde než zem od lambdy.

A ono je na některém výstupu ze sondy záporné napětí vůči té společné kostře?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
adamx



Založen: Oct 25, 2005
Příspěvky: 48

PříspěvekZaslal: čt březen 12 2009, 19:37    Předmět: Citovat

o ake auto sa jedná ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: čt březen 12 2009, 20:02    Předmět: Citovat

Jamjam nejako to zapojenie tej tvojej lambdy nechápeme, kde je teda aký signál, kde kostra a podobne, niekedy lambda ide do RJ motora a fyzicky na nej zem nie je, ak vstup na RJ LPG má na jednom zo vstupov pre lambdu kostru, tak to potom nepôjde, bude to zblbnuté. Neviem či by nebolo jednoduchšie riešenie namontovať ešte jednu lambdu zvlášť, pre LPG, zase taká pálka to nie je...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2009, 6:14    Předmět: Citovat

Jedna taková zrádná věc. Je to pro "normální" přemýšlení zvrácené . Lambda sonda měří zbytek kyslíku ve spalinách . Ale nezajímá ji procento NESPÁLENÉHO benzinu či plynu . Toto si zamontuj do přemýšlení .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18683
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2009, 8:10    Předmět: Citovat

A pokud by jsi chtěl opravdu měřit potenciál na sondě , tak zkus takto . Možná by to běhalo i bez těch sledovačů . Vlastní vnitřní odpor sondy nebude velký . Přívody jsou nestíněné , takže to musí být odolné proti rušení-malá impedance .


lambda.png
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  lambda.png
 Velikost:  1.72 kB
 Staženo:  125 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jamjam



Založen: Sep 04, 2008
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2009, 10:10    Předmět: Citovat

Já vím, že vysvětluji moc kostrbatě, tak tady je to nakreslené. A vím, že lambda měří rozdíl koncentrací kyslíku, ale to můj problém nijak neovlivní. Jinak je to Hyundai Lantra. A k tomu schématu; já právě potřebuji ten potenciál dostat vzhledem k úrovni kostry, což znamená že spodní drát toho voltmetru by musel být na kostře, což už nebude fungovat


Lam.JPG
 Komentář:
Scéma zapojení řj a lambdy

Stáhnout
 Soubor:  Lam.JPG
 Velikost:  16.63 kB
 Staženo:  163 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PeteBurns
Zablokován


Založen: Oct 08, 2007
Příspěvky: 2578

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2009, 12:07    Předmět: Citovat

BOBOBO, ved pokiaľ lamda zaznamená prebytok kyslíku, automaticky to znamená, že všetko palivo je spálené či nie? Wink Jamjam presne to som mal na mysli, máš izolovanú lambdu, takže spojiť s kostrou ju nemôžeš, rovnako ani merať napätie na nej ako si nakreslil, proste voči kostre na nej nie je potenciál, ktovie čo je vovnútri RJ motora, jediné riešenie by mohlo byť galvanicky to oddeliť kondíkmi, ako by sa to zachovalo, alebo potom ako som spomínal, najlepšia voľba je dalšia lambda, už aj z toho dôvodu, ktovie koľko km má za sebou tá benzínová, či už pomaly nebude aj viac nefunkčná ako funkčná, chcelo by to pozrieť pri teplom motore na osciloskope, ako často je schopná RJ motora cyklovať bohatosť zmesi, teda s akou frekvenciou napätie na lambde osciluje a aký rozkmit to napätie má. Čo som mal možnosť popozerať auto s originál továrenským LPG, tak pri prepnutí na LPG sa lambda mechanicky prepla do RJ LPG, motorová RJ vtedy automaticky hlásila odpojenú lambdu, takže takto to vyriešili origoš, ja osobne by som tam dal ešte jednu zvlášť pre LPG, aj tak modernejšie autá už majú dve lambdy, jednu pred a druhú za katalyzátorom, a pokiaľ už máš dve, prečo by si nemohol mať rovno tri Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
piitr



Založen: Oct 19, 2007
Příspěvky: 1003

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2009, 14:48    Předmět: Citovat

Já bych tam dal asi ten přístrojový zesilovač. Jak jsem ale pochopil, tak vstupní napětí se pohybuje kolem 0V (vzhledem ke kostře nebo motoru), kam je píchnuto záporné napájení toho zesilovače. To se ale tomu zesilovači nelíbí. Napadají mě dvě řešení:
1) Záporné napájení dáš na třeba -5V nebo -12V. Otázka je, kde je vzít. Udělat se to dá, ale je to pracné.
2) Před ten zesilovač zařadíš opičárnu (viz obrázek). Pozor na 2 věci: (I) Ty odpory musí být řádově menší než vstupní odpor zesilovače, ale pak zatíží tu lambda sondu. Snad půjde najít kompromis. (II) Pokud hodnoty odporů nebudou zcela stejné, bude to citlivé na pokles těch +12V. Šlo by vyřešit tím, že by se tam daly trimry a nastavilo se to přesně.



lambda.PNG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  lambda.PNG
 Velikost:  5.77 kB
 Staženo:  109 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Jamjam



Založen: Sep 04, 2008
Příspěvky: 31

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2009, 15:01    Předmět: Citovat

Takže to nakonec asi vyřeší ICL7660A (dc/dc +5/-5V za 19kč) a na něj píchlý operák, který to celé posune na úroveň kostry.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
piitr



Založen: Oct 19, 2007
Příspěvky: 1003

PříspěvekZaslal: pá březen 13 2009, 15:10    Předmět: Citovat

Jamjam napsal(a):
Takže to nakonec asi vyřeší ICL7660A (dc/dc +5/-5V za 19kč) a na něj píchlý operák, který to celé posune na úroveň kostry.
To asi zní nejlíp.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Tazz
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: pá březen 13 2009, 19:55    Předmět: Citovat

Ahoj, taky jsem potřeboval zjistit jestli je lambda v pořádku a jestli se otvírá a zavírá jak má. Použil jsem na to pár ledek a LM3914. Je to jen orientační, ale funguje.


lm3914.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  lm3914.jpg
 Velikost:  18.63 kB
 Staženo:  164 krát

Návrat nahoru
603356226



Založen: Mar 13, 2007
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: ne březen 20 2011, 14:46    Předmět: Citovat

Řešil jsem něco podobného na civiku R.V.95 lambáda 1.drát sice kostra na výfuku, a také to napětí létalo, a stačilo kus pořádnéko kostřícího drátu nezi motorem kostrou baterkou a R.J. a bylo po problému.
P.S. průřez tak 16mm
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund