Zaslal: so březen 07 2009, 19:58 Předmět: Felicia - alternátor
Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky.. _________________ Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2564 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so březen 07 2009, 20:37 Předmět:
Jo to můžou dělat ometený uhlíky nebo regulátor.To že to při volnoběhu pohasíná,dělá asi remanentní magnetizmus kterej malinko budí alternátor.Při vyšších otáčkách tento zbytkový magnetizmus nestačí pro buzení a kontrolka svítí naplno.Asi. _________________ Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat
Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky..
Tato zavada muze vzniknout tim ze chybi budici napajeni (tj.ten slaby drat) vedouci na altik nebo prorazeny diodovy mustek.
Založen: Jan 11, 2009 Příspěvky: 134 Bydliště: vychod slovenska
Zaslal: ne březen 08 2009, 0:44 Předmět:
kontrolka dobijania signalizuje poruchu dobijania, zmeraj napatie bat za chodu, ak je menej ako 14,5 nedobija -regulator + uhliky, diody, spoje v alt.
ak je viac ako 14,5 prebija - regulator - skrat.
ak mas len odpadnuty ten tenky drot tak kontrolka nesvieti vobec.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31876 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne březen 08 2009, 9:09 Předmět:
I fuj!
Alternátor nemá kolektory, alternátor má KROUŽKY - a ty se soustruží samy za provozu, to spíš ty uhlíky nebo regec... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Aug 08, 2007 Příspěvky: 2914 Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.
Zaslal: ne březen 08 2009, 12:51 Předmět:
EKKAR napsal(a):
I fuj!
Alternátor nemá kolektory, alternátor má KROUŽKY - a ty se soustruží samy za provozu, to spíš ty uhlíky nebo regec...
Najskôr by to mohli byť už krátke uhlíky. Tie zberné krúžky sa síce sústružia samé, ale niekedy aj do šišata.
Už som sa stretol aj s takými alternátormi, kde ich bolo nutné presústružiť, inak sa nové uhlíky predčasne zoderú. Pripisujem to ich "vyiskreniu" pri neskorom zistení tejto závady... _________________ Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Založen: Jul 02, 2005 Příspěvky: 184 Bydliště: slovensko
Zaslal: ne březen 08 2009, 13:12 Předmět:
Dobrý deň,
čítam,že sú tu písané trcha nepravdy,treba pripojiť presný voltmeter na výstup alternátora a ked behám s otáčkami motora nesmie mi napätie z alternátora ísť vyššie ako 14V inak na tom regulátore napätia ktorý je na alternátore je tam vrazené 14V.Stalo sami parkrát,že ked som vytočil otáčky napätie zbehlo pod 12V,bol špatný regulátor,robievali to aj uhliky,
ktoré sú na regulátore,unás som ich nemohol kúpiť a na Morave som ich kúpil za pár korún a u nás len celý regulátor aj s uhlíkmi za 380Sk.
Keď je regulátor v poriadku,potom jedine prekontrolovať diody v alternátore,
ale tie nikdy neodídu len tak,skôr si myslím , že závada bude v regulátore
s uhlíkmi, je to najčastejšia závada u Felícii.
Otevřu...proměřím...rozeberu...díky za rady _________________ Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''
Založen: Aug 30, 2008 Příspěvky: 3742 Bydliště: Čierne pri Čadci
Zaslal: ne březen 08 2009, 20:58 Předmět:
keemo napsal(a):
Este pridam-studene spoje v diodovom mostiku,skontrolovat,podotahovat matice v diodovom mostiku...vzdy su uvolnene.
Také se přikláním k těm studeným spojům i když ty druhé závady jsou zcela pravděpodobné.
Jak jsem měl ještě starou 105-ku,tak mi také začala svítit kontrolka dobíjení.Byla zrovna půlnoc a já vezl manželku se synem na letiště.Naštěstí se mi to stalo v místě,kde zrovna v tu dobu automechanik zkoušel auto.Byl tak ochotný,že mi zapůjčil alternátor,ale z Fiata,ten jsme museli zaklínovat dřevěným klínem,aby byl řemen napnutý a já musel zastavovat a klín vždy zarazit,aby nevypadl.Ale dojeli jsme.Na spáteční cestě jsem mu altík vrátil,byl den a baterka držela.
Doma jsem jej rozebral a zjistil jsem,že konce vinutí jsou spolu zmáčknuté jen slabým mosazným páskem a je to celé vyhřáte a zoxidované.V tom byla ta závada.
Založen: Feb 25, 2008 Příspěvky: 18675 Bydliště: Rychnovsko
Zaslal: po březen 09 2009, 7:26 Předmět:
Jako vše i toto má mít svůj postup . a)musí být dobrá kontrolka a její vodiče-splněno . Další činnosti se provedou při odpojeném regulátoru. b) je třeba zjistit napětí na vývodu R(D+) . c)napětí nad 10V je , tak spojit faston R(D+) s fastonem M(DF) přes žárovku 12V 10-15W při měření napětí na aku . Naskočí-li napětí , je vadný egulátor či vodiče k němu . d) Je-li stále bez napětí , zapojit žárovku mezi B+-tvrdé z aku a faston M(DF) .Naskočí-li napětí nyní , tak je špatný pomocný usměrňovač . Svítí-li žárovka a přesto se nezvýší napětí na B+ , jsou špatné silové obvody altíku .
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.