Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Felicia - alternátor
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
nxn



Založen: Apr 18, 2007
Příspěvky: 662
Bydliště: Turnov

PříspěvekZaslal: so březen 07 2009, 19:58    Předmět: Felicia - alternátor Citovat

Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky..
_________________
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so březen 07 2009, 20:37    Předmět: Citovat

Jo to můžou dělat ometený uhlíky nebo regulátor.To že to při volnoběhu pohasíná,dělá asi remanentní magnetizmus kterej malinko budí alternátor.Při vyšších otáčkách tento zbytkový magnetizmus nestačí pro buzení a kontrolka svítí naplno.Asi.
_________________
Lepší jednou ukázat, než desetkrát vysvětlovat Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Topik



Založen: May 27, 2008
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: so březen 07 2009, 20:49    Předmět: Citovat

nxn napsal(a):
Zdravim otec přijel dneska domů a říká že mu svítí kontrolka dobíjení tak jsem se šel podívat natočil jsem to...prodůroval a svítila ale hned jak spadli otáčky na volnoběh tak ubrala na jasu... tak jsem ji projel a baterka se zdála že je pořát nabitá...neřešil už někdo tuto závadu....tak mě ještě napadlo jestli nejsou ometený uhlíky..


Tato zavada muze vzniknout tim ze chybi budici napajeni (tj.ten slaby drat) vedouci na altik nebo prorazeny diodovy mustek.

Variantu obrousenych uhliku tez nevylucuji.... Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jefo250



Založen: Jun 16, 2007
Příspěvky: 57

PříspěvekZaslal: so březen 07 2009, 21:26    Předmět: Citovat

muže to být už vadnej regulátor v altu nebo uklepanej drát vedoucí od něho nebo taky uhlíky jsou KO Confused
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: so březen 07 2009, 21:46    Předmět: Citovat

Na baterii připoj měřák a sleduj co bude ukazovat.
S touto závadou jsem se také setkal.

Trochu trpělivosti neuškodí .
Pokud nejde o život není kam spěchat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rolandt



Založen: Jan 11, 2009
Příspěvky: 134
Bydliště: vychod slovenska

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2009, 0:44    Předmět: Citovat

kontrolka dobijania signalizuje poruchu dobijania, zmeraj napatie bat za chodu, ak je menej ako 14,5 nedobija -regulator + uhliky, diody, spoje v alt.
ak je viac ako 14,5 prebija - regulator - skrat.
ak mas len odpadnuty ten tenky drot tak kontrolka nesvieti vobec.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2009, 2:08    Předmět: Citovat

Daj si presústružiť zberače (kolektory) na rotore. Nutná demontáž alternátora.Ak sa nedá presústružiť tak len nový rotor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2009, 9:09    Předmět: Citovat

I fuj!
Alternátor nemá kolektory, alternátor má KROUŽKY - a ty se soustruží samy za provozu, to spíš ty uhlíky nebo regec...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mirda



Založen: May 14, 2004
Příspěvky: 597
Bydliště: Vysočina

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2009, 10:07    Předmět: Citovat

Jestli dává 13,8 - 14 V tak je vadná některá dioda (ta malá pomocná)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2009, 12:51    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
I fuj!
Alternátor nemá kolektory, alternátor má KROUŽKY - a ty se soustruží samy za provozu, to spíš ty uhlíky nebo regec...


Najskôr by to mohli byť už krátke uhlíky. Tie zberné krúžky sa síce sústružia samé, ale niekedy aj do šišata. Confused
Už som sa stretol aj s takými alternátormi, kde ich bolo nutné presústružiť, inak sa nové uhlíky predčasne zoderú. Pripisujem to ich "vyiskreniu" pri neskorom zistení tejto závady...

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jonapo



Založen: Jul 02, 2005
Příspěvky: 184
Bydliště: slovensko

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2009, 13:12    Předmět: Citovat

Dobrý deň,
čítam,že sú tu písané trcha nepravdy,treba pripojiť presný voltmeter na výstup alternátora a ked behám s otáčkami motora nesmie mi napätie z alternátora ísť vyššie ako 14V inak na tom regulátore napätia ktorý je na alternátore je tam vrazené 14V.Stalo sami parkrát,že ked som vytočil otáčky napätie zbehlo pod 12V,bol špatný regulátor,robievali to aj uhliky,
ktoré sú na regulátore,unás som ich nemohol kúpiť a na Morave som ich kúpil za pár korún a u nás len celý regulátor aj s uhlíkmi za 380Sk.
Keď je regulátor v poriadku,potom jedine prekontrolovať diody v alternátore,
ale tie nikdy neodídu len tak,skôr si myslím , že závada bude v regulátore
s uhlíkmi, je to najčastejšia závada u Felícii.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nxn



Založen: Apr 18, 2007
Příspěvky: 662
Bydliště: Turnov

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2009, 15:48    Předmět: Citovat

Otevřu...proměřím...rozeberu...díky za rady
_________________
Poslední slova před smrtí: ''nebojte to je nulák''....Praskla žárovka:''vyměň všechny elity''
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5216
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2009, 18:33    Předmět: Citovat

Este pridam-studene spoje v diodovom mostiku,skontrolovat,podotahovat matice v diodovom mostiku...vzdy su uvolnene.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
otakarv



Založen: Aug 30, 2008
Příspěvky: 3742
Bydliště: Čierne pri Čadci

PříspěvekZaslal: ne březen 08 2009, 20:58    Předmět: Citovat

keemo napsal(a):
Este pridam-studene spoje v diodovom mostiku,skontrolovat,podotahovat matice v diodovom mostiku...vzdy su uvolnene.


Také se přikláním k těm studeným spojům i když ty druhé závady jsou zcela pravděpodobné.
Jak jsem měl ještě starou 105-ku,tak mi také začala svítit kontrolka dobíjení.Byla zrovna půlnoc a já vezl manželku se synem na letiště.Naštěstí se mi to stalo v místě,kde zrovna v tu dobu automechanik zkoušel auto.Byl tak ochotný,že mi zapůjčil alternátor,ale z Fiata,ten jsme museli zaklínovat dřevěným klínem,aby byl řemen napnutý a já musel zastavovat a klín vždy zarazit,aby nevypadl.Ale dojeli jsme.Na spáteční cestě jsem mu altík vrátil,byl den a baterka držela.
Doma jsem jej rozebral a zjistil jsem,že konce vinutí jsou spolu zmáčknuté jen slabým mosazným páskem a je to celé vyhřáte a zoxidované.V tom byla ta závada.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po březen 09 2009, 7:26    Předmět: Citovat

Jako vše i toto má mít svůj postup . a)musí být dobrá kontrolka a její vodiče-splněno . Další činnosti se provedou při odpojeném regulátoru. b) je třeba zjistit napětí na vývodu R(D+) . c)napětí nad 10V je , tak spojit faston R(D+) s fastonem M(DF) přes žárovku 12V 10-15W při měření napětí na aku . Naskočí-li napětí , je vadný egulátor či vodiče k němu . d) Je-li stále bez napětí , zapojit žárovku mezi B+-tvrdé z aku a faston M(DF) .Naskočí-li napětí nyní , tak je špatný pomocný usměrňovač . Svítí-li žárovka a přesto se nezvýší napětí na B+ , jsou špatné silové obvody altíku .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund