Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nastavenie výšky svetiel-Felda
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 10:39    Předmět: Nastavenie výšky svetiel-Felda Citovat

Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min?
_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jenys



Založen: Feb 11, 2008
Příspěvky: 2120
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 11:19    Předmět: Citovat

jandu napsal(a):
Pri el.nastavovaní výšky tlmených svetiel mám veľmi malý rozsah. Pri porovnaní má Renaul Megane cca 5x väčší uhol - je to tak u každej Felícii, alebo je to iba u mňa? Aký má byť normálne rozsah max/min?


Nevím jak to máš ty, ale já u své Feldy mám nastavení světel hydraulické. Po nějaké době se sníží účinnost té hydrauliky a tak jde méně nastavovat úhel. Musí se vyměnit ta hydraulika jako celek. Ale jde to vyměnit i doma Wink Laughing

_________________
Když něco nevíte...klidně se zeptejte Smile Co vás nezabije, to vás posílí Smile Jenys Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 11:30    Předmět: Citovat

Správně, jak píše Jenys. Je to hydraulika. Je to dělané tak že si to doma neopravíš a musíš koupit tuto sestavu celou novou. Jde to vyměnit i doma. Je to lepší dělat ve dvou. Cena 700,- až 1000,-
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
cabernet



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 2784

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 14:03    Předmět: Citovat

Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
galjo



Založen: Jul 15, 2005
Příspěvky: 1352
Bydliště: záp.slovensko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 14:53    Předmět: Citovat

cabernet napsal(a):
Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.
Ale na STK merajú , kolko sa dajú znížiť svetlá, tak sa moc neutešuj. Lebo to je potom ako závada na osvetlení. Shocked
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vladom



Založen: Sep 11, 2008
Příspěvky: 321
Bydliště: Prievidzsko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 15:06    Předmět: Citovat

V knihe Opravy automobilů Škoda Felicia vydavatelstva Grada píšu že rozsah je od 0,5 do 2,5 percenta. V praxi - pokiaľ regulácia reaguje na gombík v celom rozsahu, je to ok. Pokiaľ ide len do určitého bodu (z tej pol otáčky ktorá je k dispozícii) napr len štvrť otáčky je to zle. Sú dve možnosti. Buď sú málo vyskrutkované nastavovacie skrutky na konci "hadičiek" v svetlomete, alebo je málo kvapaliny v hydraulickom systéme. V prvom prípade stačí nastavenie, v druhom výmena.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 15:16    Předmět: Citovat

Aha - takže nie el.motorčekom priamo. A čo ovláda tú hydrauliku? Tiež el.motor?
Ak bude trochu lepšie počasie, tak sa na to musím pozrieť.

_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mourek



Založen: Sep 17, 2005
Příspěvky: 1285
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 15:17    Předmět: Citovat

Řeší se to montáží motorku z Fabie http://www.feliciaklub.cz/?id=r_naklapeni_svetel, já mám doma motorky už skoro dva roky a ještě jsem to neudělal. Místo ovladače lze dát potenciometr tuším 10k.V originále do ovládá nějaký pístek ručně, je to pěknej nesmysl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 15:20    Předmět: Citovat

Och bože - teraz ma zabijete - mám to nie na Felícii, ale na Fabii! Sory, stal sa omyl na mojej strane, ospravedlňujem sa!!! Mea culpa.
_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
cabernet



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 2784

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 15:23    Předmět: Citovat

galjo napsal(a):
cabernet napsal(a):
Je to choroba Felicii aj predtym aj Favoritov. Nove ani nekupuj, po case sa to opat pokazi. Daj si nastavit svetla a mas pokoj.
Ale na STK merajú , kolko sa dajú znížiť svetlá, tak sa moc neutešuj. Lebo to je potom ako závada na osvetlení. Shocked
Nedavno som s touto zavadou presiel cez STK bez znamosti.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 15:36    Předmět: Citovat

Aspoň predstavu o tom som nakoniec získal tu: http://www.carbondesign.borec.cz/felda/naklapeni/
_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 20:43    Předmět: Citovat

Ve Fóbiji i všech pozdějších škodárnách je ta regulace řešená malým servomotorkem - obyčejný motorek s trochou elektroniky a se šnekovým převodem na lineární posun plastové tyčky s kuličkou na konci - ta zapadá do protikusu kulového kloubu upevněného na "parabole" reflektoru. Na palubce je ovládací potenciometr, který buď přímo, nebo u verzí vybavených xenony přes řídicí jednotku (ta podle polohy snímače propérování sama mění nastavení světel) dává ze svého jezdce napěťovou informaci na střední kontakt 3-pinového konektoru tohoto serva - krajní piny jsou +12V a GND, potenciometr je zapojen svými okraji tamtéž přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace. U xenonových verzí je nastavování krajních mezí řešeno softwarem.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po únor 02 2009, 8:45    Předmět: Citovat

Auta tahaná zvenku mají již dlouho servomotory . Ale jelikož jsou starší a těsnění dotěsnila , mají motorek často pryč . A ve většině případů právě motorek . Jestli jsi prošel na technice , tak si to važ . S feldou stálé problémy . Protože ta nová hydraulika nevydrží ani do příští STK . Uvažoval jsem , odlehčit tu hydrauliku po STK a dát světla natvrdo . A tlakem zatížit opět až bude potřeba . Pokud není na autě automatika , chtěl bych vědět , kdo s tím kroutí . Naopak si libuje , jak to svítí . Jezdím často "za snížené viditelnosti " a kdyby tohle poliši kontrolovali ,jako kdysi dříve na cestě , tak by to byl pro ně dobrý vejvar . A to nehovořím o stále zapnutých mlhovkách . Za to bych dával body .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: po únor 02 2009, 10:47    Předmět: Citovat

Na STK moja Fabia prešla bez problémov - svieti v max. polohe najviac na 20-25 metrov. V min. polohe to je asi o 5 metrov menej. Keďže v noci vlastne ani nejazdím, tak mi to doposial ani veľmi nevadilo. Vŕtať vo mne to začalo, až keď som šiel pre susedu s jej Renaultom v noci na stanicu a svetlá jej svietili iba tesne pred nos. Už-už som chcel vziať moje auto, ale keď som prestavil výšku svetiel, tak to šlo až takmer na úroveň reflektorov! Jasne, trochu preháňam, ale v porovnaní s tým moja Fabia NEMÁ nastaviteľné svetlá!

Neviem Ekkar ako myslýš " přes nastavovací odpory, kterými se vymezuje rozsah regulace." Nemám xenony, mám klasické svetlá. Žeby ten rozsah regulácie bol okrem mechanických hraníc vymedzovaný ešte nejakými trimovacími prvkami?

_________________
Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po únor 02 2009, 11:02    Předmět: Citovat

Nevím o čem píše Ekkar , ale co jsem měl rozdělané od Pegota a Citroena , tak je to obdoba modelářského serva . Uvnitř servomotou je servozesilovač , na pojezdovém mechanizmu poťák a poťák máš na palubovce . Pozor může mást , jsou na něm jakoby přepínací polohy , taky jsem si původně myslel , že je to přepínač . No a základní poloha se seřizovala mechanicky , kdy se táhlo , co naklápí světlomet , posunuje v závitu"matici" , kterou hýbe servo .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund