Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Kondenzátorová nabíječka Pb akumulátorů - co si o tom myslít
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: po březen 23 2009, 12:16    Předmět: Citovat

Photomaniak napsal(a):
Takže vlastně při první půlvlně nabíjet baterku a při druhé baterku vybíjet. Mám totiž takový problém. Mám baterku cca rok a začala ztrácet kapacitu. Vydrží tak dva dny po jízdě. Pak už nastartovat nejde. Donesl sem ji na reklamaci a tam mi řekli že byla jen vybitá. Mám jakousi nabíječku 12V\max6A jako baterku nabije ale je to jen tak pro první start.


V Tvojom prípade by som najprv zmeral v aute kľudový odber z batérie pri odstavenom aute. Podľa popisu závady bude vybitá batéria len dôsledkom trvalého odberu niektorého zariadenia v aute (alarm, osvetlenie, centrál apod.).

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 23 2009, 13:37    Předmět: Citovat

A nebo se na ni uživatel vys*al, nekontroloval hladinu elektrolytu a nechal ji někde stát vybitou, takže se zasulfátovala.

Ale to je jen dohad, musel bych ji vidět a mít možnost očuchat voltovic a hustovic metry v klidu a po připojení k nabíječi. Stručně řečeno - jak téměř ihned po připojení nabíječe začne dost intenzivně "vařit" a napětí skoro okamžitě dosahuje (PŘI PŘIPOJENÉM NABÍJEČI) nějakých 13,5-14V, přestože předtím nebyla schopná otočit startérem a světla jen mžourala, je to zasulfátovanými deskami a jediná možnost je to regenerativní nabíjení - a ne jen tak ledasjaké, ale dlouhodobé, malými proudy.

Při této metodě se nabíjecí proud omezuje na 1/25 až 1/50 číselmé hodnoty kapacity a vybíjecí proud na cca polovinu až čtvrtinu nabíjecího. Uvedenými proudy se bez ohledu na plynování nabíjí po dobu několika dnů za průběžného sledování hustoty a teploty elektrolytu - případné úbytky se doplňují destilkou. Pak se baterie vybije desetihodinovým proudem do zátěže (pro 44Ah baterku proudem 4,4A) až na napětí 10,8V (1,8V/článek) bez ohledu na skutečnou dobu vybíjení - takže klidně i pouhé 2h. Následně se nabíjení malým proudem zároveň s vybíjením opakuje až do známek plného nabití - tedy hustota kolem 1,27-1,28gramu na cm3 a napětí s připojeným nabíječem kolem 16-16,5V. Při dostatku času na regeneraci lze takový cyklus opakovat i vícekrát. Vždycky je potřeba hlídat při vybíjení napětí a neřídit se dobou vybíjení - ta je právě měřítkem úspěšnosti regenerace, čím víc se blíží při udaném proudu času 10h, tím je regenerace úspěšnější.

Dá se říct, že pokud kapacita po třech takto provedených cyklech nestoupne nad 25% původní nominální kapacity nebo o víc jak 15% za jeden cyklus, nemá cenu se s baterkou víc žabit a je lépe koupit novou.

Před koupí nové baterie a i před znovuuvedením do provozu baterie zregenerované je nutno se přesvědčit o stavu dobíjení v autě a o klidovém odběru - jestli rádio, alarm nebo další elektroniky v autě nebere i v klidu víc než cca 100mA - což by znamenalo, že je něco shnilého ve státě dánském a že je potřeba nejdříve uvést vše do normálního stavu.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Photomaniak



Založen: Mar 20, 2006
Příspěvky: 109
Bydliště: Světlá nad Sázavou

PříspěvekZaslal: po březen 23 2009, 15:40    Předmět: Citovat

V autě je vše ok. Když sem tam dal baterii kterou mi půjčili tak je vše ok. Jinak hladina byla tak jak má.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Photomaniak



Založen: Mar 20, 2006
Příspěvky: 109
Bydliště: Světlá nad Sázavou

PříspěvekZaslal: po březen 23 2009, 16:06    Předmět: Citovat

Teď jsem to byl ještě jednou měřit. Proud při odemčeném autě je 70mA a při zamčeném 80mA to bude kvůli alarmu..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31801
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po březen 23 2009, 16:55    Předmět: Citovat

Psal jsi, že baterka vydrží tak 2 dny po jízdě a že máš nějaký nabíječ 12V/6A a že v prodejně Ti řekli, že baterka byla jen vybitá - zajímalo by mne, JAK DLOUHO VYDRŽELA PO NABITÍ V TOM KRÁMU/SERVISU? Pokud vydržela stejně, je jasně zasulfátovaná - regeneraci jsem popsal výš, když se to nezdaří, je trop a musí se koupit nová. Jestli ale po nabití u prodejce vydržela déle, máš problém s altíkem - nedobíjí Ti tak, jak by měl a ta nabíječka je asi taky mírně řečeno podezřelá. Diagnostiku jsem schopný udělat na parkovišti před barákem, takže by to měli umět i v servisu - rozhodni se sám.


A nelekej se, když ještě dnes neodpovím - za chvíli mažu do práce...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Photomaniak



Založen: Mar 20, 2006
Příspěvky: 109
Bydliště: Světlá nad Sázavou

PříspěvekZaslal: po březen 23 2009, 17:27    Předmět: Citovat

Ta původní se mi vrátila až dnes tak uvidím. Jen mně zarazilo že říkali že byla vybitá. Než jsem ji tam nesl tak jsem ji sundal z té nabíječky.Do teď jsem tam měl půjčenou baterii od nich a vše je v pohodě cca týden.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Svářečky, UPS, nabíječe, měniče, zdroje, trafa a další Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3
Strana 3 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund