Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

ohrev motora
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 13:39    Předmět: ohrev motora Citovat

Ahojte,
mam starsi diesel, ktory kus tazsie nakopnut za mrazu a bol som vo Finsku a tam je bezne take elektricke zohrievanie motora, interieru a nabijanie baterie... ma to skoro kazde auto a na parkoviskach su zasuvky. Nejde mi len o to nakopnut autiak lebo v mojom pripade to este nie je take hrozne - zatial som ho furt rano nastartoval, ale studene starty motoru velmi neprospievaju....
Popozeral som po webe a nasiel som nejakeho ceskeho vyrobcu takej vecicky http://www.normans.cz/ a este asi toho co pouzivaju severania http://www.defa.com/ Mam myslienku nieco take zmajstrovat, lebo napr. ti prvi chcu za taky ohrievac co sa montuje na hadicu od 4000CZK co mi pride kus vela. Ti druhi ceny neuvadzaju ale asi to bude nieco podobne. Mal by som nejaku myslienku to nejak vyrobit za pomoci nejakej ohrievacej spiraly vykonu 1000W, len to zapuzdrenie je malicko problem. Tak ci niekto z Vas nemam neajaku genialnu myslienku z coho by sa to dalo nejak zmastit. Riadiacu elektroniku si spravim, to nie je problem. Dakujem za nazory (aj take ktore bud vraviet, ze asi je lepsie si kupit hotovy ohrievac - lebo aj cas je drahy Wink ) Fero
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 13:47    Předmět: Citovat

Neviem ako v súčasnosti, ale staré hranaté karosy mali v olejovej vani špirálu na 220V. Takže pokiaľ by si sa nebál upraviť olejovú vaňu, tak by toto mohlo byť riešenie.Vzhľadom k opotrebeniu je dôležité ohriať olej, chladiaca kvapalina by až taký problém nebol, že je studená. Alebo si kúpiť teplovodné nezávislé kúrenie napr. webasto.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 14:05    Předmět: Citovat

Na osobáku/minivanu bych to řešil ponorným vařičem, vbastleným do nějaké komory, vložené do chladicího okruhu - ale před termostat, aby se ohřátá kapalina nedostávala do chladiče. Ohřívací element napájet přes regulátor a ještě radši přes oddělovací trafo, aby nebyl jednak nebezpečný, druhak aby tu vodu jen ohříval - řekněme na 10-15°C, víc už je plýtvání energií - stejně je motor celý odhalený a při větším rozdílu teplot proti okolnímu vzduchu (třeba v mrazu -15°C je ten rozdíl už 30°C) by se to teplo jen zbytečně vyzařovalo do okolí. U motoru stačí, aby měl teplotu nad nulou - to už není odpor studeného oleje v ložiskách a na třecích plochách tak velký.
Do olejové vany by se mi "šťourat" nechtělo, je tam nebezpečí, že se něco přehřeje a blafne to nebo minimálně zkroutí a při pokusu o start se to pak potká s klikou - to už radši zatuhlý motor, než díru ve vaně a olej na silnici...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 14:15    Předmět: Citovat

Má to můj kamarád . Zítra to tajemství šlohnu .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 14:17    Předmět: Citovat

mam myslienku, ze by som si dal spravit z kusa hlinika taku "ruru" co by mala na jednej strane rovnu plochu (prevrtany hranol a konce uptavene do ruroviteho tvaru na pripaskovanie hadic) a na tu rovnu plochu by som nasruboval z rychlovarnej konvice (co ma rovnu spiralu :- ) cez teplovodivu pastu. Vidite v tom nejaky hacik?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 638

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 15:55    Předmět: Citovat

Jak budeš zalévat to kafe?? Laughing

Tenhle způsob se používá. Wink
Můj známý ho má v JUMPERu. Z plechu svařenou skřiňku s vývody na hadice a těleso s těsněním a dva šroubky.
Jen je problém s teplotou a výkonem toho tělesa. To nevím jak má ošetřené.
Voda totiž nebude cirkulovat pomocí čerpadla, ale jen "samotíží" a nemusí to správně fungovat.

P.S. Vůbec se toho neboj a na revizáky nedej.
P.P.S. Než se dotkneš auta, tak to radši vypni ze zásuvky. Wink

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 17:01    Předmět: Citovat

TomasX napsal(a):
Jen je problém s teplotou a výkonem toho tělesa. To nevím jak má ošetřené.
Voda totiž nebude cirkulovat pomocí čerpadla, ale jen "samotíží" a nemusí to správně fungovat.

P.S. Vůbec se toho neboj a na revizáky nedej.
P.P.S. Než se dotkneš auta, tak to radši vypni ze zásuvky. Wink


Právě proto píšu, že se to musí napojit před termostat - aby to ohřáté médium kolovalo jen blokem motoru. A s "nedáním na revizáky" si naopak hlavu lámej co nejvíc - protože pokud Ti projde fáze na kostru auta a dotkne se ho kdokoliv, budeš mít na krku žalobu pro ublížení na zdraví jen to fikne, v tom horším případě se to může zvrhnout až ve smrtelný následky. Proto píšu oddělovací trafo a radši i nízké napětí - radši jen do 24, nanejvýš do 48V - aby to bylo opravdu idiotensichr.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 17:12    Předmět: Citovat

V pásových traktorech bylo topné těleso na 12V ve spodní přírubě olejové vany. Mělo to snad jen 500W. Plochá spirála z neizolovaného odporového drátu o průměru asi 2mm přímo v oleji, k tomu pěkně tučná lana v pancéřové hadici od transformátoru 220/12V v bedně s "žehličkovou" vidlicí, ten vážil asi 16kg.
Jenže v motorovém prostoru auta by asi nešel jednoduše umístit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 17:46    Předmět: Citovat

Mám takovej prevít v práci na Zetoru.Má to 300W a za 45 min. je tam šedesát.Je to tam přímo v bloku místo mrazovky u čtvrteho válce.
Mám to na 230V přes proudovej chránič.Je to origo vejmysl z fabriky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Bernard



Založen: May 27, 2005
Příspěvky: 3647

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 17:46    Předmět: Citovat

Na vojně u Pragy V3S se v tuhé zimě zapálil kus novin v nasávacím potrubí, takže když s tím startér trochu pohnul, tak to naskočilo. Laughing

To nemyslím jako radu, jen mě napadlo, jestli by teda nešlo ohřívat nasávaný vzduch.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jano2



Založen: Dec 28, 2006
Příspěvky: 1753
Bydliště: Orava,sever

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 17:46    Předmět: Citovat

Kolega dava na noc,ked su velke mrazy,do sacieho 100W,letovačku.Ta zohreje cely priestor pod kapotou a sacie je teple asi 40°C.Motor krasne naskoči...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
janousek



Založen: Mar 27, 2004
Příspěvky: 935

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 17:54    Předmět: Citovat

Před rokem jsem to hledal, někde jsem našel těleso do vody pro Avii. Do některých aut by se to dalo po menších úpravách trubek a hadic vbastlit. Bylo to na 230V. Našel jsem i celé sady pro diesláky včetně nabíječky, ale nepamatuji si kde. Kdo by měl zájem, tak se to dá snadno vygooglovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 17:54    Předmět: Citovat

Bernard napsal(a):
Na vojně u Pragy V3S se v tuhé zimě zapálil kus novin v nasávacím potrubí, takže když s tím startér trochu pohnul, tak to naskočilo. Laughing

To nemyslím jako radu, jen mě napadlo, jestli by teda nešlo ohřívat nasávaný vzduch.

Jo my měly doma Pragu S5 T a startovaly sme to zrovna tak.Akorát mi to tam ty noviny kolikrát nacuclo Laughing ale spapala to holka.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rolandt



Založen: Jan 11, 2009
Příspěvky: 134
Bydliště: vychod slovenska

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 19:21    Předmět: Citovat

zalezi na tom ci to chces mat na 12, alebo 230V, na 12V by to bolo jednoduche, pouzit niekolko zhavicov, to maju aj oktavky 1,9tdi,sice im to vacsinou nefunguje, ale je to tam. na 230V by si to mohol pouzit len doma, ale riesenie podobne akurat tie zhavice zapojis do serie, a vyriesis elektronicku regulaciu, a tepelnu ochranu, podobne ako vo varnej kanvici.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
fero_b



Založen: May 17, 2004
Příspěvky: 582
Bydliště: Kosice

PříspěvekZaslal: st leden 14 2009, 21:06    Předmět: Citovat

pre janousek: Tam v mojom prispevku su dve linky na origo vyrobky. Na tych strankach su aj pdf-ka pre rozne systemy ohrevu... vcelku poucne..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund