Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Výkonový tyristor
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Součástky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3697
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 15:38    Předmět: Citovat

dodik napsal(a):
Je to takto asi zlé riešenie, je to trafo s dvojitým vinutím a na usmernenie su použite tieto tyristory zapojene ako dvojcestny usmernovač(bez filtra) a G sa zopínajú. A potrebujem z 24V dostať aspon 12-15V bez zásahu navíjania na Tr.


To půjde určitě, ale nedělal bych to. Předpokládám, že tam je pořádně tvrdé trafo. Pokud by se stal nějaký průšvih v řízení Ty může odejít vše od elektřiny co je v autě. Chce to trafo, které nedá víc než těch 12V. Startér se pak rozjede i na 6-8V, jak to může klesnout při zátěži.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dodik



Založen: Nov 26, 2008
Příspěvky: 198

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 17:38    Předmět: Citovat

Teraz klesa na polovicu, resp 10V pri zataži 24V štarterom, na primari klesne sieť na 180V, je to pri takom trafe normalne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3697
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 19:02    Předmět: Citovat

Hlavně není normálních těch 180V na primáru. Máte asi slabé a dlouhé vedení 230V, nebo někde nějaké přechodové odpory, ale to byste brzo cítil. A i ten pokles na sekundáru je dost. Je to určitě trafo na startování pro auta s 24V tedy hlavně náklaďáky? Na jaký proud je stavěné?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
dodik



Založen: Nov 26, 2008
Příspěvky: 198

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 19:11    Předmět: Citovat

je to trafo okolo 8kVA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19540
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 19:24    Předmět: Citovat

Bác ho!
A to z tebe vyleze až tak pozdě... při plné zátěži by to trafo odebíralo 40A, na to snad ani nemáš hlavní jistič.
Na druhou stranu je fakt, že, když odpojíš zbytek auta, tak startér můžeš krmit rovnou z trafa střídavinou. Je to sériový motor, takže si vezme, co potřebuje, a na polaritě mu nezáleží. Točit se bude směrem daným propojením vinutí, bez ohledu na směr proudu tekoucího přívodem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 19:50    Předmět: Citovat

8kw to uz moze rovno startovat lokomotivu a nie hoc jaku Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dodik



Založen: Nov 26, 2008
Příspěvky: 198

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 19:55    Předmět: Citovat

Ano, meraný odber na fáze bol stabilne okolo 35-40A merane kliešťami. Netreba to zbytočne komplikova, skušane to už bolo na 24V moc to nepotočilo teda pri tých 10V, na 12V skusane nebolo, neviem či by tých chvílkových 24V neuškodilo palubnej sieti.
Ten odber toho trafa je naozaj obrovský, ako su potom riešené pofesionálne štar. voz. na 1 fazu, a naštartuju voz bez problemov.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3697
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 22:42    Předmět: Citovat

Je to nějaká divná historie. Je-li to trafo na 24V, tak jeho převod naprázdno činí nejakých 9,6. Potom při primárním odběru 40A musel být sekundární proud asi 380A. To chcete říct, že 380A neroztočilo startér?

A není to nějaké rozptylové trafo, něco jako svařovací trafo? To by vysvětlilo ten pokles napětí, ovšem pořád 380A je 380A.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Atlan



Založen: May 10, 2004
Příspěvky: 4507
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: út leden 13 2009, 1:40    Předmět: Citovat

NO 1,3Kw starter berie pri zbarzdeni menej ako 500A.

Hmm len ci da 380A a ake ubytky su na vodicoch pri tych prudoch .... A vecsinou sa startuje s bateriou.... tak neviem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dodik



Založen: Nov 26, 2008
Příspěvky: 198

PříspěvekZaslal: út leden 13 2009, 15:46    Předmět: Citovat

startovane zo slabsou bateriou, a starter lenivo oztočilo ale nenaštartovalo, chce to chvilkový väčší prúd(uschovaný náboj) ako v baterie špičkovo aj 900A, niečo ako kondenzator
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3697
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: út leden 13 2009, 18:54    Předmět: Citovat

Je možnost, jak získat větší proud, ale to by chtělo tlumivku a pořádnou nulovou diodu. Buďto přímo z fázově řízených tyristorů nebo to po usměrnění rozsekat vyšším kmitočtem. Zkrátka - DC-DC konvertor na nižší napětí. Ta tlumivka musí snést plný výstupní proud. Při přechodu z 24V na 12V byste si pomohl zhruba 2x.

Pokud s tím budete startovat pravidelně je na snadě otázka, jestli by nebylo levnější přidat dobíjený pomocný akumulátor jako ten vámi vzpomínaný kondenzátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Součástky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund