taky bych mel zde otazku na alternator,nebude to alternator favorit ani isuzu,ale jeste š120,tedy bez vnitrni regulace.
muze tento alternator se tocit bez pripojeni regulatoru a baterie? nebo se znici? myslel sem si ze se sam od sebe nenabudi,ale bylo me receno ze jo.
Založen: Nov 21, 2005 Příspěvky: 1207 Bydliště: Pardubice
Zaslal: út prosinec 03 2013, 16:05 Předmět:
Je možné,že remanentní magnetismus při vyšších až vysokých otáčkách bude dostatečný pro generování napětí a následně by se nezatížený diodový můstek mohl prorazit. Takže já bych tento alternátor bez regulátoru a akumulátoru vyzkratoval (B+ a B- zkratovat). Tím se ochrání diodový můstek.
Dobry den, mam jeden dotaz ohledne alternatoru, jaky je rozdil mezi timto oznacenim PAL 443 113 516 352 a alternátorem PAL 443 113 516 350? Muzu nahradit 352ku alternatorem 350ou? Nevim, co je na tom pravdy, ale snad ze 352ka je alternator s kladkou pro reminici a 350 je bez kladky - je to tak? Dekuji za odpoved.
uz znam odpoved,alternator 443 113 516 350 je zakladni rada a 443 113 516 352 je doplnena o ventilator a remenici na klinaky, jinak parametry mechanicky a elektronicky jsou stejny:)
Včera mi přestalo auto dobíjet (Opel astra), dojel jsem a nechal to cca 3h stát, baterka se mezitím totálně vybila. Předpokládám že přes proraženou diodu/diody. Když ty diody měřím zdají se proražené všechny 3, je to běžné že se prorazí všechny 3 najednou? (možná jich tam je 6 (mimo pomocného usmněrňovače), ale vidím jen 3).
Dále by mě zajímalo, kdybych chtěl ten altik rozebrat kvůli ložiskům:
a) nějaký fígl na podržení rotoru aby šla povolit matice na řemenici
b) to zadní víko lze sundat bez toho aby se sundávali kroužky? je pod nima taková podložka na hřídeli přes kterou to zadní víko asi nesundám
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31834 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne září 06 2015, 14:47 Předmět:
Matice na řemenici se povolujou "řehtačkou" = rázovým šroubovákem podobně jako kolový šrouby/matice. Myslím že jednodušší bys to měl, kdybys pohledal odbornou dílnu, kde mají na altíky "spadeno" a umějí udělat opravu nebo i celej repas včetně výměny ložisek za tisícovku komplet ... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
odpověď úplně na první příspěvek - brán v potaz altík bez vestavěného regulátoru..
Remanence u těchto alternátoru sotva dokáže vybudit rozumný napětí, proto se alternátor v klidu přibuzuje žárovkou. Pokud nepropojíš výstup z buzením, tak se Ti sám nebude přibuzovat. Remanence udělá sotva pár voltů na to, aby se otevřel v jednom okamžiku pár diod v 3F můstku pro buzení (jedna skupina diod je společná pro budící a hlavní usměrňovač).
Nejhorší je manipulace s alternátorem během jeho provozu. Odpojením zátěže může dojít k napěťovým špicám, co proseknou diody. Ono chvíli trvá, než ten kus železa postrácí magnetizmus po "vypnutí buzení". Buzení má jistou setrvačnost,a regler taky.
Pokud chceš měřit diody, je nutné odpojit můstek od vinutí (viz výše)
Jinak - ještě by se měl odpojovat alternátor při svařování el obloukem kdekoliv v autě. Jak je to teď, když je elektronická i klika u dveří nevím. To už aby se nevařilo vůbec..
Povolení matky na konci hřídele jde takto:
Alternátor položíš na pevný stůl, nebo na zem hřídeli vororovně, musí s ní jít otáčet. Za předpokladu, že je klasický závit, tak vezmeš odpovídající klíč, a otočíš hřídelí po směru dotahování matky (směr hodinových ručiček). Tou hřídelí co nejprudčeji otočíš tak, aby jsi klíčem narazil na pevnou podložku. prudký zastavení klíče způsobí, že setrvačnost rotoru povolí matku..
Naposledy upravil Artaban001 dne ne září 06 2015, 16:02, celkově upraveno 1 krát.
Pravděpodobně je proražená jen jedna, s ostatními je propojena vinutím - viz schema zapojení.
no to právě asi ne, mám ten usmněrňovač vyndaný z alternátoru a pokud jsou diody ty hnědé kostky na poslední mé fotce tak jsou proražené všechny, ale nevylučuju že jsou diody ještě někde uvnitř a nevidím je takhle zvenku
Navíc ten Artabanův návrh je to samý, jen učuněný primitivníma prostředkama... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4Další
Strana 3 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.