Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

alternátor
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Zdenda52120



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: so leden 10 2009, 18:28    Předmět: alternátor Citovat

Mam alternátor výroby PAL Kroměříž , ti jej však v katalogu nemají alternátor slouží OK ale má jednu svorku navíc a stále nemohu zjistit k čemu ta svorky slouží i když podle vstupního kontaktu to vypadá na hodně ampér.Sháním proto alespoin schema tohoto alternátoru.Je to 12V/70A alternátor s označením 443-113-518-632, může mi někdo pomoci ?

Alternátor je zapojen ve Favoritu a stav je takový, že :na volnoběh kontrolka svítí, při zvednutí otáček asi na 1500 kontrolka zhasne, při dalším zvýšení otáček se rozsvítí ale voltmetr připojený na poly baterie ukazuje asi 14,2 ,tedy že je nabíjena , ale zapnu-li třeba světlomety jas kontrolky se nesníží ale zvýší a tak co dál ? vysvětlení jsem od nikoho nezískal ani od autoelektrikářú takže snad jedině schema a přemášlet k čemu vývod označený W vlastně je !
Zdeněk
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
gepard



Založen: Feb 05, 2007
Příspěvky: 1721
Bydliště: Liberec - tam na severu Čech

PříspěvekZaslal: so leden 10 2009, 19:36    Předmět: Citovat

Zdárec,
něco jsem našel, ale zmínka o svorce "W" nikde.
Schema - viz obr. A pár info. ohledně altíku ve Fáčku:
http://www.skodafavorit.cz/index.php?show=documents&sub_id=151

... jo a popis altíků (nejen) u Fáčka:
http://skoda.panda.cz/clanek.php3?id=380



alternator.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  alternator.jpg
 Velikost:  37.21 kB
 Staženo:  1359 krát


_________________
-- Gepard --
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19490
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so leden 10 2009, 19:57    Předmět: Citovat

Do roku 1994 se tento altík montoval do Favoritů i Formanů, viz katalog PAL http://www.magneton.cz/cz/katalog/vyrobekA.asp?id=9516662 .
Ptej se na jednotlivé ekvivalenty i pod čísly jiných firem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
xmurgi



Založen: Apr 23, 2007
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: so leden 10 2009, 20:24    Předmět: Citovat

Tá svorka W bude asi kontrolná, vzhľadom k moderným vozidlám s riadiacou jednotkou, mala by to byť informácia o funkčnosti alternátoru.
Tvoj problém s kontrolkou bude spôsobený asi regulátorom, ktorý je v týchto alternátoroch vstavaný. Treba najprv ale skontrolovať zapojenie celého obvodu alternátora (kontaky, na kostru.....) potom by som skúsil vymeniť regulátor.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2551
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so leden 10 2009, 20:38    Předmět: Citovat

Máte štěstí že jdu kolem Laughing
Svorka W je výstup pro otáčkoměr.Je to vinutí které jde zcela mimo regulaci alternátoru.Se stoupajícími otáčkami jde napětí nahoru.
Podle mě to je blbej systém měření otáček.Stačí dát jinou řemeničku na altík a už to kecá.
Moderní alternátory už svorku W nemaj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yakl



Založen: Apr 14, 2005
Příspěvky: 456

PříspěvekZaslal: so leden 10 2009, 22:41    Předmět: Citovat

Dnešné autá sú už prepchaté elektronikou, ale voľakedy získať signál pre otáčkomer u diesel-a sa inak nedalo, preto existoval taký alternátor!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33853
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so leden 10 2009, 23:31    Předmět: Citovat

Ale vo Favorite diesel nebol. A casto ani otackomer Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne leden 11 2009, 10:21    Předmět: Citovat

Potvrzuji, W=otáčkoměr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 11 2009, 11:50    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Ale vo Favorite diesel nebol. A casto ani otackomer Very Happy

Tam snad ani nešlo o diesel a možnost ho nainstalovat do kastle Fáva - spíš se jednalo o sérii alternátorů, která to napojení otáčkoměru na svorku W umožňovala a byly vyráběna i pro možné použití u ropáka. Jinak modernější dehťáky nemají otáčkoměr vyvedený z alťasu (to bývalo ještě před zavedením elektronických řídicích jednotek i do dehťáků), ale právě z ŘJ - ta svorka W se používala u mechanických vstřikovacích čerpadel bez špetky elekjtroniky. Jinak o tom, zda mělo Fávo otáčkoměr nebo hodiny rozhodovala úroveň výbavy - "chudší" měl hodiny, "luxusnější" měl otáčkoměr a ty "nej" měly znovu doplněné hodiny - samostatný modulek s LCD displejem a podsvitem zelenými LED na stropě uprostřed mezi slunečními clonami řidiče a spolujezdce. Felina potom dostala digitální LCD displeje přímo do palubní desky...
Jinak osobně jsem předělával palubovku starého Favorita s hodinami na "novější provedení" s otáčkoměrem - nebylo potřeba nic jiného, než natáhnout stíněný kabel od primáru zapalovací cívky, napájení se dalo vzít z bodů, ze kterých byly původně napájené hodiny, takže základní deska palubovky se upravovat nemusela, jen se doplnila jedna dutinka do konektoru (s tím signálem od cívky - spoj na DPS palubovky už je). A samozřejmě se vyhodily původní analogové elektrické hodiny a nahradily se stejně velkým otáčkoměrem, získaným z vrakáče.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rolandt



Založen: Jan 11, 2009
Příspěvky: 134
Bydliště: vychod slovenska

PříspěvekZaslal: ne leden 11 2009, 12:36    Předmět: Citovat

to W je skutocne vyvod pre otackomer, a ak mas podozrenie na regulator, tu som popisal postup testovania regleru.
http://majsterfiat.webovastranka.cz/file/443/3769_test_regulatora.doc
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Autoelektro



Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 34
Bydliště: Severni morava

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 15:00    Předmět: Citovat

A co Avie to neni ropak a ma otackomer ,
jinak ten vyvod W je vyvedeny budto stred uzlu civek starsi typy nebo jedna civka .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31793
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne únor 01 2009, 19:42    Předmět: Citovat

Autoelektro napsal(a):
A co Avie to neni ropak a ma otackomer ,
jinak ten vyvod W je vyvedeny budto stred uzlu civek starsi typy nebo jedna civka .

Ještě jsem neviděl Avii NEROPÁKA, věříš tomu? Ale zato jsem viděl ropácký motor z A-15(20) furgon namontovaný do sovětské Volgy - známých Leninových sání. Kupodivu seděly příruby i hadice, jen se muselo nalít jiné palivo... A ta svorka W je letitá věc - vždycky je to vývod jedné fáze ještě před diodou, právě kvůli otáčkoměru, kvůli ničemu jinému se W nevyvádělo. Střed vinutí je snad vyveden vždycky, ne? Jak jinak by se z alťasu vyvedla kostra...?

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rolandt



Založen: Jan 11, 2009
Příspěvky: 134
Bydliště: vychod slovenska

PříspěvekZaslal: st únor 04 2009, 22:46    Předmět: Citovat

kostra je vyvedena az po usmerneni, ten stred nieje kostra.
moze byt vyvedeny a nemusi, a ani nieje vzdy vyvedeny.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tyristor
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po červen 01 2009, 21:02    Předmět: Citovat

Aký je rozdiel medzi 9 a 10 diódovým alternátorom? Čo funguje inak a aké to má výhody/nevýhody?
Návrat nahoru
Mendor



Založen: Apr 16, 2008
Příspěvky: 223
Bydliště: Kladno

PříspěvekZaslal: po červen 01 2009, 21:32    Předmět: Citovat

Když vezmu že alternátor je vlastně třífázový generátor s usměrňovačem, tak k základní funkci je potřeba šest diod. Ty navíc jsou pouze pomocné, takže jestli jich je tam 9 nebo 10 je jedno. Třeba první autobus Karosa jich měl v altíku 16, 12 x výkonové, 3 pro pomocné napětí a 1 ochranou.

rolandt napsal(a):
... moze byt vyvedeny a nemusi, a ani nieje vzdy vyvedeny.

U alternátorů pro náklaďáky 28V 24A byl vyveden vždy, spínal relé které zhasínalo kontrolku dobíjení.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4  Další
Strana 1 z 4

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund