Zaslal: so leden 10 2009, 18:28 Předmět: alternátor
Mam alternátor výroby PAL Kroměříž , ti jej však v katalogu nemají alternátor slouží OK ale má jednu svorku navíc a stále nemohu zjistit k čemu ta svorky slouží i když podle vstupního kontaktu to vypadá na hodně ampér.Sháním proto alespoin schema tohoto alternátoru.Je to 12V/70A alternátor s označením 443-113-518-632, může mi někdo pomoci ?
Alternátor je zapojen ve Favoritu a stav je takový, že :na volnoběh kontrolka svítí, při zvednutí otáček asi na 1500 kontrolka zhasne, při dalším zvýšení otáček se rozsvítí ale voltmetr připojený na poly baterie ukazuje asi 14,2 ,tedy že je nabíjena , ale zapnu-li třeba světlomety jas kontrolky se nesníží ale zvýší a tak co dál ? vysvětlení jsem od nikoho nezískal ani od autoelektrikářú takže snad jedině schema a přemášlet k čemu vývod označený W vlastně je !
Zdeněk
Tá svorka W bude asi kontrolná, vzhľadom k moderným vozidlám s riadiacou jednotkou, mala by to byť informácia o funkčnosti alternátoru.
Tvoj problém s kontrolkou bude spôsobený asi regulátorom, ktorý je v týchto alternátoroch vstavaný. Treba najprv ale skontrolovať zapojenie celého obvodu alternátora (kontaky, na kostru.....) potom by som skúsil vymeniť regulátor.
Založen: May 22, 2006 Příspěvky: 2551 Bydliště: Posázaví (JN79LT)
Zaslal: so leden 10 2009, 20:38 Předmět:
Máte štěstí že jdu kolem
Svorka W je výstup pro otáčkoměr.Je to vinutí které jde zcela mimo regulaci alternátoru.Se stoupajícími otáčkami jde napětí nahoru.
Podle mě to je blbej systém měření otáček.Stačí dát jinou řemeničku na altík a už to kecá.
Moderní alternátory už svorku W nemaj.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne leden 11 2009, 11:50 Předmět:
rnbw napsal(a):
Ale vo Favorite diesel nebol. A casto ani otackomer
Tam snad ani nešlo o diesel a možnost ho nainstalovat do kastle Fáva - spíš se jednalo o sérii alternátorů, která to napojení otáčkoměru na svorku W umožňovala a byly vyráběna i pro možné použití u ropáka. Jinak modernější dehťáky nemají otáčkoměr vyvedený z alťasu (to bývalo ještě před zavedením elektronických řídicích jednotek i do dehťáků), ale právě z ŘJ - ta svorka W se používala u mechanických vstřikovacích čerpadel bez špetky elekjtroniky. Jinak o tom, zda mělo Fávo otáčkoměr nebo hodiny rozhodovala úroveň výbavy - "chudší" měl hodiny, "luxusnější" měl otáčkoměr a ty "nej" měly znovu doplněné hodiny - samostatný modulek s LCD displejem a podsvitem zelenými LED na stropě uprostřed mezi slunečními clonami řidiče a spolujezdce. Felina potom dostala digitální LCD displeje přímo do palubní desky...
Jinak osobně jsem předělával palubovku starého Favorita s hodinami na "novější provedení" s otáčkoměrem - nebylo potřeba nic jiného, než natáhnout stíněný kabel od primáru zapalovací cívky, napájení se dalo vzít z bodů, ze kterých byly původně napájené hodiny, takže základní deska palubovky se upravovat nemusela, jen se doplnila jedna dutinka do konektoru (s tím signálem od cívky - spoj na DPS palubovky už je). A samozřejmě se vyhodily původní analogové elektrické hodiny a nahradily se stejně velkým otáčkoměrem, získaným z vrakáče. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31793 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: ne únor 01 2009, 19:42 Předmět:
Autoelektro napsal(a):
A co Avie to neni ropak a ma otackomer ,
jinak ten vyvod W je vyvedeny budto stred uzlu civek starsi typy nebo jedna civka .
Ještě jsem neviděl Avii NEROPÁKA, věříš tomu? Ale zato jsem viděl ropácký motor z A-15(20) furgon namontovaný do sovětské Volgy - známých Leninových sání. Kupodivu seděly příruby i hadice, jen se muselo nalít jiné palivo... A ta svorka W je letitá věc - vždycky je to vývod jedné fáze ještě před diodou, právě kvůli otáčkoměru, kvůli ničemu jinému se W nevyvádělo. Střed vinutí je snad vyveden vždycky, ne? Jak jinak by se z alťasu vyvedla kostra...? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Když vezmu že alternátor je vlastně třífázový generátor s usměrňovačem, tak k základní funkci je potřeba šest diod. Ty navíc jsou pouze pomocné, takže jestli jich je tam 9 nebo 10 je jedno. Třeba první autobus Karosa jich měl v altíku 16, 12 x výkonové, 3 pro pomocné napětí a 1 ochranou.
rolandt napsal(a):
... moze byt vyvedeny a nemusi, a ani nieje vzdy vyvedeny.
U alternátorů pro náklaďáky 28V 24A byl vyveden vždy, spínal relé které zhasínalo kontrolku dobíjení.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3, 4Další
Strana 1 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.