Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

pristr. doska S120
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mirdo8



Založen: Dec 27, 2004
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: ne leden 04 2009, 19:22    Předmět: pristr. doska S120 Citovat

Namate niekto schemy pristrojovych dosiek,najlepsie pre S120 r.v.1979
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne leden 04 2009, 19:39    Předmět: Citovat

Co na tom chceš za schéma, dyk tam bylo jen asi 8 žároviček jako kontrolky, dalších asi 4 nebo 6 k osvětlení a 2 diferenciální měřáky - teploměr a palivoměr - hodnoty odporů u těch měřáků by měli vědět v servisu, lišily se podle ročníku výroby.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pavel16



Založen: Dec 19, 2007
Příspěvky: 834
Bydliště: Litovel

PříspěvekZaslal: ne leden 04 2009, 19:42    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirdo8



Založen: Dec 27, 2004
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: ne leden 04 2009, 20:56    Předmět: Citovat

Ja potrebujem akurat schemu pre palivomer,lebo do meraku tam idu tri kable plus dva na podsvietenie.Proste potrebujem vediet aky to je merak,ked do neho idu tri kable,ci nahodou nestacia dva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mirdo8



Založen: Dec 27, 2004
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: ne leden 04 2009, 21:48    Předmět: Citovat

Aky princip ma ten diferencialny merak
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33944
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne leden 04 2009, 22:28    Předmět: Citovat

Ked do neho idu 3 kable, tak asi 2 nestacia. Keby stacili, tak by tam ten treti nebol Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mirdo8



Založen: Dec 27, 2004
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 0:14    Předmět: Citovat

No to mi je jasne,len chcem vediet princip
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 0:27    Předmět: Citovat

Ten měřák má ve skutečnosti 4 přívody - tím posledním je zem/kostra, společná s celým autem. Má dvě cívky, jednu napájenou stálým proudem z baterie přes napěťový dělič (to jsou právě ty odpory, kterých hodnoty se v průběhu výroby měnily) a druhou napájenou proudem z potenciometru, uloženého v nádrži a ovládaného plovákem (u teploměru je čidlem termistor). Výsledkem je, že v klidu ručičky leží na dorazu a po zapnutí zapalování zaujmou určitou polohu - z ní se potom vychylují jen vlivem změn měřené hodnoty, vliv změn napájecího napětí je kompenzován právě tím diferenciálním zapojením cívek - výchylka není úměrná skutečné velikosti napájecího napětí, ale pouze změně měřené veličiny.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mirdo8



Založen: Dec 27, 2004
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 0:36    Předmět: Citovat

dakujem velice pekne za vycerpavajucu odpoved
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mirdo8



Založen: Dec 27, 2004
Příspěvky: 300

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 0:40    Předmět: Citovat

Este taka otazocka,ked zapnem dialkove svetla,tak sa mi zvysi teplota motora o cca 20C,tu to vyzera,ze ta diferencialna kompenzacia nefunguje.samozrejme,teraz sa bavime o teplomeri
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 0:50    Předmět: Citovat

Ne, to máš někde na motoru, nebo u světel, nebo přístrojová desce špatně ukostřen minus pól.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 8:26    Předmět: Citovat

Kdyby to bylo na obou měřácích zároveň, tipnul bych si na špatné kostření palubovky a zároveň kabelového svazku, který vede ke sdruženému přepínači pod volantem - levá páčka. Protože podle Tvého tvrzení to ale dělá jen teploměr, bude závada jinde. Pokud máš k obyčejným dálkovým přidané ještě nějaké přídavné halogeny, podívej se, odkud jsou napájené - jestli autor zapojení nepřipojil jejich napájení někam, kde to je nežádoucí z hlediska elektrických poměrů - přívod by měl jít vždycky od pojistek. A to stoupnutí teploty motoru znamená, že se Ti zapnutím dálkových zvětší úbytek napětí někde mezi těmi světly a zbytkem, na který je kostřená palubovka. Jediné řešení je pečlivé propojení celé karosérie metodou provaření "cé-óčkem" - rezavé plochy, na kterých se jednotlivé díly karosérie dotýkají, tvoří právě ten velký přechodový odpor. Škodovky jsou tímhle nešvarem proslulé. Další pomoc by mohla vyplynout z natahání "kostry" dalšími kabely - stačí pro spotřebiče s relativně velkým odběrem = velká světla, výkonné audiozesilovače, motorky s výkonem nad 15W...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 9:14    Předmět: Citovat

Jak psáno výše , běžná věc . Pokud je ta změna polohy ručky o "kousek" , patří do skupiny , když věci fungují , tak se neopravují . Je 99% předpoklad , že sice takto , ale bude fungovat až do šrotu . Mám třetí kus této DODO serie a dělá to taky . Jinak zvyšující se teplotu chlazení rozeznáš i na tomto . Apropos , jak často za jízdy hledíš běžně na teploměr ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 9:36    Předmět: Citovat

Teda já dokud jsem jezdil svou "šáde" (120L model M, r.v. 1987, na původním motoru najeto do vyřazení asi 163 000km - 2. majitel), tak jsem teploměr považoval za nejdůležitější budík v autě - ani mne tolik nezajímal rychloměr (na odhad rychlosti stačí dobré ucho a poslech otáček motoru), protože stodvacítky (a vůbec celá řada 105/120/125/130/135/136) díky svému extrémně komplikovanému systému chlazení (motor vzadu, chladič a topná jednotka vpředu = cca 20m hadic a trubek v prostoru pod autem) byly příšerně náchylné k uvaření v létě a k zamrznutí a následnému uvaření v zimě. Dokonce jsem v ní měl nainstalovaný manuální vypínač na větrák u chladiče - vestavnému bimetalu jsem nevěřil ani za mák...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: po leden 05 2009, 10:40    Předmět: Citovat

Sám jsem se Š130 najel na originálu přes 200.000 a to jsem vozil plné vozejky z Innsbrucku a nikdy sebemenší problém s chlezením . Tedy za jízdy . Při čekání na přechodech jsem měl pochopitelně zapnut větrák natvrdo . Jako vždy píši jen z vlastních zkušeností , není-li uvedeno jinak .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund