Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Rušení na AM

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3697
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so prosinec 13 2008, 19:56    Předmět: Rušení na AM Citovat

Mám v autě rušení AM, ale jen v při určitém zatížení soustavy. Při vypnutých světlech nic, při zapnutých potkávačkách je rušení, po sešlápnutí brzdového pedálu to zmizí, při zapnutých mlhovkách zmizí částečně, při koncovém světlu do mlhy navíc se rušení zmenší ještě více. Vysvětluji si to pochody v regulátoru napětí. Je tohle chování normální?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19533
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so prosinec 13 2008, 23:13    Předmět: Citovat

Je to normální, vozidla mají obvykle odrušení Ia stupně, pokud si dobře pamatuji, jde o určitou hladinu rušivých polí v pásmu 100kHz až 30MHz ve vzdálenosti 10m od vozidla všemi směry.
Ono záleží na tom, kterým směrem se zrovna jak vysčítal proud kostrou. Takže paradoxně při větším odběru se rušení může zmenšit.
Je tedy nutné zvýšit stupeň odrušení. Těsně u alternátoru a u zapalování.
Ale je to celkově duchařina, protože i pouhý přechodový odpor ve spojích karosérie může hladinu rušení výrazně zvýšit. Takže se snadněji odruší nové auto, než orezlé.
Bohužel, co ještě v pohodě snese VKV FM, to už na AM rozsazích vadí dost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: ne prosinec 14 2008, 13:02    Předmět: Citovat

Nepíšeš, v akom aute to robí, aký charakter má rušenie, (pískanie podľa otáčok, sršanie).
Ale všeobecne: na výstup +alternátora by mal byť pripojený odrušovací kondík 2,2uF/100V (nie elektrolyt). Býva zvonku, skrutkou prichytený o teleso alternátora s druhým vývodom na +výstup. Buď tam nie je, alebo je prerušený, dá sa kúpiť v mototechne ako náhradný diel. Ak toto nepomôže dostatočne, bude vhodné skontrolovať stav a prítlak uhlíkov budenia. Uhlíky alebo kondenzátor spôsobuje rušenie vo forme silného VF šumu, pískanie podľa otáčok robí zlé, alebo viacnásobné ukostrenie rádia, vrčanie podľa otáčok zasa zapaľovanie. Samozrejme, u novších áut aj riadiaca jednotka, počítač a ostatné kmitajúce zázraky.
V zlatej ére CB pred 15-timi rokmi som sa niekedy dosť zapotil pri odrušovaní áut. Sám som si odrušil dosť komplikovane svoj Moskvič 1500 tak, že v palubnom CB som chytal aj signály okolo 1S sily, a na dlhších cestách som počúval na poľskom autorádiu "SKALD" na DV Hviezdu bez rušenia... Wink

Schéma klasického autoalternátora aj s výstupným kondíkom (novšie alty majú regulátor zabudovaný vnútri) http://kotamuda.humlak.cz/navody_manualy/127/HTM/HTM2/Elektrika/alternat.htm

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mtajovsky



Založen: Sep 19, 2007
Příspěvky: 3697
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: ne prosinec 14 2008, 13:40    Předmět: Citovat

Je to 3 roky stará Škoda Octavia benzín 4x4 2.0 FSI. Rušení má charakter jako ostré vrčení, něco jako úzké impulsy o frekvenci odhaduji tak 200 Hz. Otáčky motoru nemají vliv.

Zkusím to odrušení na alternátoru a uvidím. Nemohou se na tom nějak podílet xenonové výbojkové světlomety?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19533
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne prosinec 14 2008, 13:52    Předmět: Citovat

Jestli se frekvence nemění s otáčkami, pak to není ani zapalováním, ani alternátorem. Viděl bych to na nějakou komunikaci řídicí jednotky s některým zařízením... nebo měnič xenonů, jejich zapalování, PWM regulaci ventilátoru topení či klimatizace, palivového čerpadla, prostě tak něco, co nezávisí na otáčkách motoru.
Ty xenony bych napřed zkusil odpojit. Jejich odrušení ale bude asi pěkný ořech.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: ne prosinec 14 2008, 14:31    Předmět: Citovat

mtajovsky napsal(a):
Je to 3 roky stará Škoda Octavia benzín 4x4 2.0 FSI. Rušení má charakter jako ostré vrčení, něco jako úzké impulsy o frekvenci odhaduji tak 200 Hz. Otáčky motoru nemají vliv.

Zkusím to odrušení na alternátoru a uvidím. Nemohou se na tom nějak podílet xenonové výbojkové světlomety?


Ak to nezávisí na otáčkach, nebude to alternátor ani zapaľovanie. Na menič xenonov by som sa zameral v prvom rade. Tesne k napájaniu meničov xenonov skús dať pí článok (tlmivka v napájaní, pred a za ňou kondenzátor proti zemi). Malo by to pomôcť.

_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
yakl



Založen: Apr 14, 2005
Příspěvky: 456

PříspěvekZaslal: po prosinec 15 2008, 13:30    Předmět: Citovat

Niekedy je dobre vedieť, kadiaľ sa rušenie do rádia dostáva, či po napájaní, alebo anténou. Treba vytiahnuť z rádia anténu a zistiť či toto rušenie počuť. Ak áno, tak niekedy pomôže do prívodu napájania vložiť odrušovací článok, ktorý sa dá kúpiť, sú to dva kondenzátory a tlmivka na feritovom jadre, pí článok. Uzemnenie rádia tiež treba prezrieť. Ak rušenie po odpojení antény zmizne, tak sa dostáva do rádia anténou, v takom prípade treba skontrolovať, či je dobre pripojené tienenie anténneho káblu k päte antény na kostru plechu karosérie. Mnohí totiž pri montáži anténu vypodkladajú rôznymi tesniacimi a zároveň izolačnými hmotami, aby im hrdza nežrala karosériu a týmto vnesú uvedenú závadu do antény. Rušenie, ktoré takto vznikne, je naozaj výdatné!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19533
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po prosinec 15 2008, 16:04    Předmět: Citovat

Jenže třeba proti vyzařování samotného výboje v xenonkách by to chtělo alespoň dobře vodivě propájené pletivo přes skla reflektorů...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Ambyk



Založen: Aug 10, 2008
Příspěvky: 69

PříspěvekZaslal: ne leden 04 2009, 11:57    Předmět: Citovat

ten problém jsem měl taky, a někdo mi poradil že mám autorádio napájet přímo z baterky a dost silným vodičem.Zem připojit na kostru motoru. (co nejkratší vodiče)Tak jsem to udělal a bylo po problému.Měl jsem starou škodovku 120 a pomohlo to.Jak to bude fungovat u ostatních si netroufám posoudit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.22 sekund