Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Může tramvaj couvat ?
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
RadekB



Založen: Mar 03, 2005
Příspěvky: 2057
Bydliště: někde mezi Brnem a Prostějovem

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 16:38    Předmět: Může tramvaj couvat ? Citovat

Cau, vcera v hospode jsme řešili velmi důležitý problém - může běžná tramvaj (šalina) couvat ? A děje se tak v reálu ?
P.S. nesmějte se, po 8 a více škopcích už taky neřešíte nic normálního Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
janousek



Založen: Mar 27, 2004
Příspěvky: 935

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 16:45    Předmět: Citovat

Tramvaj nevím, ale myslím, že šalina ano. Beer
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
krutor



Založen: Apr 13, 2007
Příspěvky: 377

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 16:50    Předmět: Citovat

Já bych řekl že to lze. V reálu se to asi moc neděje (aspoň ne v Plzni), jen při nějakých nehodách...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12331
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 16:50    Předmět: Citovat

Ano, a umí couvat teda dost rychle.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pajosek2



Založen: Feb 24, 2007
Příspěvky: 3995
Bydliště: Zlínsko

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 17:26    Předmět: Citovat

Ano,ale jen dozadu. Laughing
_________________
To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.

Nemám zájem o korekci pravopisu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
RadekB



Založen: Mar 03, 2005
Příspěvky: 2057
Bydliště: někde mezi Brnem a Prostějovem

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 17:28    Předmět: Citovat

Perfektni, vecer v hospode budu chytrejsi.
Takze jen dozadu, jo ? No to je pekny Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
zdenoeddie



Založen: Oct 31, 2007
Příspěvky: 2489
Bydliště: uz len Presov :)

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 18:02    Předmět: Citovat

A preco potom buduji tkzv "smycky" ved ked si zoberiete salinu, tak ked posledny vagon date opacne voci prvemu, tak na zpatecnej jizde by si len sofer presadol do zadnej kabinky a siel by akoze dozadu voci zmyslu smeru akym prisiel na konecnu, prave pozeram na jednu salinu tie nove Skody co su v Brne tak v tych asi by to neslo, teda tie asi cuvaju, ale tie stare mozno by sa dalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
TomasX



Založen: Aug 12, 2005
Příspěvky: 638

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 18:29    Předmět: Citovat

RadekB napsal(a):
Perfektni, vecer v hospode budu chytrejsi.
Takze jen dozadu, jo ? No to je pekny Smile

Hoď do placu, Cool
že jsem viděl předjíždět jeden trolejbus druhý trolejbus. ( teda šrákoň)
Už je to pár let. U nás jezdí trolejbusy do kopce a jednou v zimě se nemohl rozjet, druhý kolega pod kopcem přehodil klacky na dráty v protisměru a kolegu v kopci předjel. Laughing

_________________
Machr jsme každý, ovšem vždy v oboru někoho druhého ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Lukas-Peca



Založen: May 06, 2007
Příspěvky: 4047
Bydliště: Zlín

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 18:35    Předmět: Citovat

U nás jezdí trolejbusy úplně bez šráků. To nemáte, co? Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
PavelFF



Založen: Feb 18, 2008
Příspěvky: 5017
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 18:37    Předmět: Citovat

http://commons.wikimedia.org/wiki/Image:Couv%C3%A1n%C3%AD_tramvaje_z_Radlick%C3%A9.jpg


http://mhd.zastavka.net/fd-cr/ostrava2.phtml
...Poté řidič odbočil vpravo za sjezdovou výhybku a po jejím přestavění pokračoval zpětným pohybem doprava .....
.....Couvající tramvaje musely vykonat tak dalekou cestu kvůli rozvětvení kolejí daleko před zmíněnou křižovatkou, kde se tramvaje větví na dvě nástupiště podle směru. Řidiči prováděli zpětný pohyb ze zadní plošiny vozů oblečeni do reflexních vest. ......

http://tram-forum.prazsketramvaje.cz/viewtopic.php?f=20&t=909
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
RadekB



Založen: Mar 03, 2005
Příspěvky: 2057
Bydliště: někde mezi Brnem a Prostějovem

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 18:39    Předmět: Citovat

A je to jasne. Diky panove, vyhral jsem 4 staroprameny, vytisknu, prednesu, vypiju Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12331
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 18:39    Předmět: Citovat

Zdennoedie, a co tak dveře ? Mají ty šaliny dveře na obou stranách, že by se daly tak snadno otočit ?
Běžné současně používané šaliny couvat umí, a kolega cosi tvrdil, že nebýt omezovačů, tak samo rychle, jako jet do předu. Jednou jsem viděl šalinu couvnout na odbočku v zatáčce a myslel jsem, že vyletí z kolejí, jaký to mělo odpich.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8977
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 20:43    Předmět: Citovat

Sendyx napsal(a):
Zdennoedie, a co tak dveře ? Mají ty šaliny dveře na obou stranách, že by se daly tak snadno otočit ?
Běžné současně používané šaliny couvat umí, a kolega cosi tvrdil, že nebýt omezovačů, tak samo rychle, jako jet do předu. Jednou jsem viděl šalinu couvnout na odbočku v zatáčce a myslel jsem, že vyletí z kolejí, jaký to mělo odpich.

Nektery saliny maji dvere na obou stranach, jak se ted v Brne opravuje Husova a Pekarska, tak tam prave jedna takova oboustranna jezdi. Proste dojede na konecnou (jednokolej) ridic presedne a jede zase zpet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31834
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 21:09    Předmět: Citovat

To záleží na konstruktérovi, jak milou tramvaj / šalinu vyprojektoval. Dřívější Kotěrovy tramvaje vyráběné v Praze u Ringhoffera (později ČKD TATRA Smíchov) byly "oboustranné" - měly oba konce vybavené řidičským stanovištěm a vstup na obou bocích, což se změnilo nástupem typové řady "T" - neboli "téčko" Takže už z principu konstrukce měly staré tramvaje "zpátečku" stejně rychlou jako jízdu vpřed. Jednosměrně konstruované vozy dostaly omezovače právě z důvodu, že elektrický pohon sice umožňuje stejnou rychlost vpřed i vzad, ale řidič bez možnosti přejít na druhé řídicí stanoviště nevidí dostatečně přesně na to, co se děje za vozem/soupravou. Vícečlenné řízení (2 a více stejných vozů spřažených do soupravy a řízených z 1. stanoviště) pak neumožňovalo připojení zadního vozu otočeného o 180°, což byla možná chyba. Modernější vozidla (pražský "poršák" a další) se pak konstruují podle požadavků provozovatele s různým počtem dveří na jednom nebo obou bocích, se sníženou podlahou, s mnohočlenným ovládáním... Možnost couvání musí být u všech kolejových vozidel zachována už jen z principu potřeby "garážovat" nebo řešit nečekané dopravní situace.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1524
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: st prosinec 10 2008, 21:35    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
To záleží na konstruktérovi, jak milou tramvaj / šalinu vyprojektoval. Dřívější Kotěrovy tramvaje vyráběné v Praze u Ringhoffera (později ČKD TATRA Smíchov) byly "oboustranné" - měly oba konce vybavené řidičským stanovištěm a vstup na obou bocích, což se změnilo nástupem typové řady "T" - neboli "téčko" Takže už z principu konstrukce měly staré tramvaje "zpátečku" stejně rychlou jako jízdu vpřed. .

Zapoměl jsi dodat:
Řidič musel na konečné ( třeba v Motole ) přehodit klacek s kladkou
na opačnou stranu a průvodčí musel zavřít ručně dveře na jedné straně a otevřít na druhé straně. Zároveň se musel průvodčí zorientovat, aby koženou opratí ovládal zvonek na střeše nad řídícím stanovištěm a ne ten
zadní.
Tyto tramvaje tak měly i bleskově vyřešeno to, když se z levostraného provozu přešlo na pravostraný.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund