Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Peugeot 306 - spotřeba proudu při odstaveném vozidle.
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2009, 17:50    Předmět: Citovat

Pb-Ca baterie existuju uz davno, akurat ich pouzivaju len niektori vyrobcovia aut. Problem je v tom, ze na nabijanie nestaci nejakych 14,4V, ale treba az 14,8V - inak sa baterie nabude dostatocne dobijat a velmi rychlo odide.

Mozno pre Peugeot to bude sediet, ale mne vsetky tie online databazy baterii podla typu auta ukazovali nezmysly. Nakoniec som aj tak kupoval podla skutocnych rozmerov drziaka baterie. U mna je tych 60 Ah pre 1,5l motor...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2009, 21:27    Předmět: Citovat

Jednoduše bych změřil nabíjecí napětí při cca 2500 otáčkách na motoru - ne hned po natočení, ale nejprve ujet cca 50km nebo použít startovací vozík nebo nějaký externí zdroj, aby baterka nebyla zatížená tím startem a hned po naskočení motoru bylo napětí takové, jako po delší jízdě.
Pokud alternátor/regler bude držet 14,5V ±0,1V, NEDÁVEJ tam kalciovku - rnbw píše proč. Pokud bude nabíjecí soustava udržovat napětí kolem 14,8V nebo pokud se na tuto hodnotu bude dát regulátor nastavit (nekteré typy jdou, jiné ne), můžeš Pb-Ca technologii použít.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2009, 22:22    Předmět: Citovat

Inak ja som v zime menil bateriu a potom som meral napatie. Nameral som 14,8V. Som myslel, ze je regulator vadny - v servisnom manuali je uvedene 14,1-14,7V - ale pri 25 stupnoch. Ked som to potom meral v lete, tak to bolo OK. Teraz neviem, ci to je naschval, ze v zime nabija viac alebo nie - ale v principe by to bol dobry napad Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2009, 23:03    Předmět: Citovat

Tento dobrý nápad se využíval už u regulátorů dynam PAL ve starých Škodovkách (odkdy nevím, ale v Traboších a Warťasech to bylo spolehlivě dlouho před rokem 1972, kdy se objevila první knížka se seřizovacím předpisem). Buď se o to postaral bimetal podle teploty napínající vratnou pružinu kontaktu relé regulátoru, nebo teplotně závislý odpor v sérii s cívkou relé.
Ano, v zimě reguluje na napětí o nějaké to procento vyšší, než v létě. Počítá se s tím, že baterka dostane větší záběr při startech, že se bude zapínat vyhřívání skel, že se bude déle a častěji jezdit se světly (to dnes většinou nějak ztratilo význam, když se musí svítit pořád), a je tedy třeba baterku rychleji dobít. Neublíží jí to, v zimě se tak snadno nepřehřeje.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Dingo7



Založen: May 05, 2007
Příspěvky: 442

PříspěvekZaslal: po prosinec 14 2009, 5:49    Předmět: Citovat

Taky sem měl mít v Mazde 323 1,6i nějakou 55Ah aku a měl jsem tam jen 44Ah a odjezdil jsem s tím bezproblému 2roky a nyní je ta aku šoupnutá v UNU 1,4 Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
coolio



Založen: Dec 12, 2009
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: po prosinec 14 2009, 19:09    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
Jednoduše bych změřil nabíjecí napětí při cca 2500 otáčkách na motoru...


Je to ode mne asi blbý dotaz, ale když mám teda zapnutý multimetr, kam mám dát jeho černý a červený drát, abych změřil nabíjecí napětí? Na + a - u baterie?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 14 2009, 19:47    Předmět: Citovat

Ano, přímo na baterii. Ještě lepší je přitom změřit to napětí 2x - jednou přímo na baterce, podruhé "černý" přemístit ze záporného vývodu baterie na hlavní kostřicí bod motoru = konzolu alternátoru. Rozdíl napětí by neměl být mezi oběma místy víc jak několik mV, jinak máš blbě ukostřenou baterku nebo alťas - to může dělat hodně problémů a málokdo o té možnosti ví.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund