Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Peugeot 306 - spotřeba proudu při odstaveném vozidle.
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2817
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: so listopad 22 2008, 14:03    Předmět: Peugeot 306 - spotřeba proudu při odstaveném vozidle. Citovat

Zdravím Vás ! Potřebuji prosím poradit s tímto problémem : Baterie dosloužila a tak jsem poslal manželku do servisu pro novou. Ona přijela s novou baterií a s tím že nám v autě něco neustále žere elektriku, že jí to v servisu řekli a že prý to viděla i na vlastní oči a že tam budeme za půl roku s reklamací baterie.
Já jsem tedy dnes měřil odběr při otevřených dveřích a vyplým stropním světlem. Výsledek - 73 mA
Se zavřenými dveřmi - 62 mA
Při vyjmuté pojistce č. 25 ( paměť rádia, hodiny a LED alarmu ) to bylo 5,5 mA

Zajímalo by mě jestli tyto naměřené hodnoty jsou v normě nebo ne a jaké by tedy měli být. Děkuji a zdravím !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: so listopad 22 2008, 15:04    Předmět: Citovat

rádia většinou baští okolo 20ma , ale i kdyby to bylo 70mA necelé 2Ah denně což by zdravá bateka měla minimálně týden ustát i s nastartováním
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1778

PříspěvekZaslal: so listopad 22 2008, 18:04    Předmět: Citovat

Cokoli pod 100 mA je v tomto stavu auta normalni hodnota. Mam Peugeot Partner a otevren, odemcen zere pres 200 mA. Kdyz ale zavru vsechny dvere a zamknu auto, spotreba behem par vterin spadne pod 50 mA jak se vypnou hodiny, zhasne palubka a palubni elektronika prejde do sleep modu.

Udelej jeste jeden pokus. Zavri dvere, snimac predni kapoty stlac treba kobercovkou, zamkni auto a spust alarm. Pokud spotreba z baterky klesne pod 50 mA, je vse OK...

A jinak. Pokud by spotreba byla treba i 80mA, tak je to 2Ah denne, co by zdrava baterka mela v pohode ustat a jeste nastartovat i po 10 dnech. Pokud si menil baterku a ona nechcipla starim (cca 3-5 let), tak bych spise problem hledal v dobijeni a alternatoru...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 22 2008, 21:17    Předmět: Citovat

Už se to tady probíralo, je to tak rok zpátky - existuje snad i nějaká norma na to, kolik mA může odstavené auto "cucat" z baterky, doporučená hodnota je někde kolem 70mA. Jinak pokud budu brát za bernou minci, že olovo se samovybíjením "vytluče" na ultimo během půl roku, bude ten samovybíjecí proud u (nejběžnější) 44Ah baterky cca 10mA, u silnější 72Ah (ropáky) pak asi 17mA - a ten klidový proud palubní elektroniky by měl být tak malý, aby to baterka vydržela nejméně měsíc. To je pro 44Ah aku cca 60mA a pro 72Ah asi 100mA. Motor už pak ale nenatočí. Stojíme před problémem definovat, co je krátkodobé odstavení (pohotovost auta k okamžitému startu a odjezdu) a co dlouhodobé - pak se samozřejmě baterka vyndává z auta a buď vyhazuje do šrotu, nebo připojuje na konzervační dobíječ... Jinak baterka vyndaná z auta velmi dokonale supluje immo...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Kaca



Založen: Nov 29, 2006
Příspěvky: 2817
Bydliště: Hadačka

PříspěvekZaslal: ne listopad 23 2008, 9:34    Předmět: Citovat

Děkuji Vám všem. Potvrdili jste to co jsem si myslel. Chtěl jsem původně jen vědět jestli je v autě nějaká závada. Teť vidím že ne tak ještě jednou děkuji a zdravím !
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: pá listopad 28 2008, 12:45    Předmět: Citovat

Když čtu, kolik bere auto naprázdno, vždycky mě to vytočí. Výrobce, který vyrobí autorádio či alarm a bere to v SB režimu více než 10mA, je potřeba zabít, jeho výrobky sešrotovat a v jeho továrně začít péct rohlíky. Skutečně nechápu, který idiot to tak může navrhnout, protože to jde navrhnout s téměř nulovou spotřebou, největší spotřebu má mít snad jen indikační ledka s 1mA. Zase mi ujely nervy..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: pá listopad 28 2008, 14:22    Předmět: Citovat

je t oněkdy kuriozita co všechno v moderních rádiích běží ve stby stále se dělají jak z minulého století jako by ani eeprom, nebo flash neexistovali a je důležité říct, že žlutý drát je napájení a rudý ovládání, často se tohle i u odborné veřejnosti plete. Je potřeba vzít v úvahu co vše musí běžet v autě, alarm, hodiny v počítači, centrál, stby rádio a jsou i další , třeba bluetooth , zesilovače, atd je t omiliampéra k miliampéře a už to je.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mihal



Založen: Apr 06, 2005
Příspěvky: 1837
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: pá listopad 28 2008, 15:10    Předmět: Citovat

Berta1, ked mas v alarme gsm a modul gps s kontrolou suradnic, ultrazvuk a u~, tak ti to hold spapa viac ako 10mA.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kevin_mitnick



Založen: May 20, 2007
Příspěvky: 1778

PříspěvekZaslal: pá listopad 28 2008, 15:41    Předmět: Citovat

breta1 napsal(a):
Když čtu, kolik bere auto naprázdno, vždycky mě to vytočí. Výrobce, který vyrobí autorádio či alarm a bere to v SB režimu více než 10mA, je potřeba zabít, jeho výrobky sešrotovat a v jeho továrně začít péct rohlíky. Skutečně nechápu, který idiot to tak může navrhnout, protože to jde navrhnout s téměř nulovou spotřebou, největší spotřebu má mít snad jen indikační ledka s 1mA. Zase mi ujely nervy..


zas ber to tak, babka k babce... Ono je to 8 mA radio, 10 mA palubni pocitac, 5 mA ridici jednotka imobilizeru, 6 mA alarm ... ... ... ... ...

Ono se to po tech 5-10 miliku nascita a najednou mas na akumulatoru 70 mA ani nevis jak a proc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
coolio



Založen: Dec 12, 2009
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2009, 20:34    Předmět: Náhrada akumulátoru za větší Citovat

Hodím sem dotaz laika.

Na mém benzínovém Peugeotu 306 mi pravděpodobně umřela baterka. Po týdnu stání nenastartuji, motor jen škytá. Po dvou týdnech stání se ani nerozsvítí žárovky na přístrojové desce.

Na aku, který je tam teď, je 44Ah, chtěl bych ho ale nahradit větším, aby vydržel zimu, dlouhá stání a krátké jízdy - vejde se tam snad až 74Ah verze.

Dotaz č.1 - nebude vyšší kapacita něčemu škodit?
Dotaz č.2 - má smysl kupovat nějakou verzi s vápníkem - prý jsou lepší na krátké jízdy, ale zase se prý musí nabíjet vyšším napětím (i 16V), při nabíjení menším proudem je prý ničí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31876
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so prosinec 12 2009, 21:34    Předmět: Citovat

1) Vyšší kapacita ničemu škodit nemůže, jen se bude pomaleji nabíjet stávajícím alternátorem.
2) Vyšší nabíjecí napětí u kalciové technologie Pb baterií je doporučováno - ale nemyslím si, že by normální nastavené napětí na továrních regulátorech moderních aut (kolem 14,5V) nestačilo udržet takový akumulátor v běžném provozním stavu.
Osobně bych se ale snažil minimalizovat klidový odběr auta - a to při normální kapacitě baterie.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
coolio



Založen: Dec 12, 2009
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2009, 11:46    Předmět: 2 Ekkar Citovat

Díky za odpověď.

Nevím jestli považovat 306ku z r.1998 za moderní auto, to je relativní Smile proto jsem psal přímo typ. Každopádně dostane vápníkovou jestli to aspoň trochu pomůže a bude to mít smysl. Našel jsem si nějakou Proforce značku.

Teď je auto u autoelektrikáře, aby přišel na to jestli s tím něco je. Ale jediné co v tom autě je je centrál s DO, rádio ani alarm ne. Proto si myslím že je to asi tou baterkou - auto nějakou dobu stálo v bazaru a museli ho taky nahazovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33945
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2009, 12:16    Předmět: Citovat

Nedavaj tam tu vapnikovu - ta patri len do aut, kde je od vyroby!
Nie je tych 44Ah nejako malo? V Mazde 323 mam 60Ah, taka tam aj patri (predchadzajuci majitel tam dal nejaku 48Ah, ci co to bolo).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
KarelJ



Založen: Jul 23, 2009
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2009, 12:48    Předmět: Citovat

mam auto megane z roku 1996. odber pri zamcenem aute je 5-12mA, kolisa podle blikani led imo. radio mam sony.

pokud odpojim baterii a pak pripojim, tak odber je necelych 200mA kvuli radiu. jakmile provedu jeho reset, tak odber klesne opet na tech 5-12mA.

treba toto bude i vas problem.

edit: ted jsem si vsiml ze reaguji na rok stary prispevek. tak to klidne smazte Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
coolio



Založen: Dec 12, 2009
Příspěvky: 4

PříspěvekZaslal: ne prosinec 13 2009, 13:09    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Nedavaj tam tu vapnikovu - ta patri len do aut, kde je od vyroby!
Nie je tych 44Ah nejako malo? V Mazde 323 mam 60Ah, taka tam aj patri (predchadzajuci majitel tam dal nejaku 48Ah, ci co to bolo).


Přísně vzato nevím co tam bylo z výroby protože jsem auto kupoval 11let staré, určitě bez origo baterie. Ale před 11ti lety asi vápníkové nebyly, OK.

Nevím co tam přesně patří, eshop AutoKelly mi nabídne pro můj typ kapacity od 44 do 63Ah. Řekl bych že to benzínovému dvoulitru odpovídá.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund