Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabíjení u VW Golf II 1.6 TD
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2008, 20:27    Předmět: Nabíjení u VW Golf II 1.6 TD Citovat

Ahoj.
Mám problém s nabijenim u Golfa.
Nastartuju a kontrolka svítí.
Přidám plyn a kontrolka zhasne a přesto napětí stoupne jen trochu na cca
12,8V.Přesto alternátor bere od motoru velkej výkon(je slyšet jak motor tane).Po pasi pěti minutách chodu motoru cvakne pod přístrojovkou nějaký relátko a motoru se ulehčí a napětí stoune na 14,3V.
Cesta do práce mi trvá necelejch 10min. a jezdim furt s vybitou baterií.
Kolega z práce měl u Golfa to samý.Nemyslim si že je to závada protože to dělá snad každej GolfII.Já vyměnil už tři altíky a furt stejný.
Víte proč to tam je takhle naprd udělaný?Nejradši bych tam napasoval altík z něčeho jinýho.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 632
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2008, 20:43    Předmět: Citovat

Zachovej klid, to cvaknutí je odpadnutí relátka žhavení, takže vše je v pořádku. Žhavení bere cca 60A a to je asi tak to co dá altík, takže 12,8V je ok, baterka to v tu chvíli nedotuje. Některá auta žhaví i do dosažení teploty vody 50C a to může být docela problém při krátkých trasách.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31874
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2008, 22:16    Předmět: Citovat

Myslím si to samé, jediná cesta je úprava toho časovacího relé, aby vypínalo dřív - pak ale bude problém například s tím, že Ti ropák zhasne třeba na křižovatce. To žhavení se tam dává proto, aby bylo snazší nastavit rovnoměrný chod motoru při nízké provozní teplotě i s nízkou vstřikovanou dávkou - požadavek na ekologii... Takže nezbývá, než trpět anebo si to relé odpojovat manuálně hned po rozjezdu, když už Ti nehrozí chcípanec...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2008, 22:58    Předmět: Citovat

A čo tak premerať žhaviace sviečky káblovanie a časové relé? Časovanie sa predĺži aj vďaka kapacitám kondíkom. Úbytky napetia na žhavení sa za tie roky už určite prejavia.No a nakoniec je to nevýhoda ropáka na krátke vzdialenosti Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33940
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: pá listopad 21 2008, 23:11    Předmět: Citovat

Svietiaca kontrolka dobijania je podla mna chyba. Ak to teda nebola vlastnost vsetkych tych Golfov s tym motorom (co dost pochybujem).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda15



Založen: Nov 05, 2005
Příspěvky: 632
Bydliště: Liberec

PříspěvekZaslal: so listopad 22 2008, 8:14    Předmět: Citovat

rnbw napsal(a):
Svietiaca kontrolka dobijania je podla mna chyba. Ak to teda nebola vlastnost vsetkych tych Golfov s tym motorom (co dost pochybujem).


pokud většinu golfů nastartuješ bez plynu, zůstane dobíjení svítit. Přestana po lehkém přidání plynu, je to vlastnost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: so listopad 22 2008, 12:43    Předmět: Citovat

Díky za odpovědi.Relátko žhavení to neni.To odpadne mnohem dřív.Měřil sem to.To že kontrolka svítí je vlastnost těch aut.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Devo70



Založen: Dec 28, 2007
Příspěvky: 1290
Bydliště: Poprad

PříspěvekZaslal: so listopad 22 2008, 13:33    Předmět: Citovat

Pri používaní auta len na krátke vzdialenosti je potrebné akumulátor preventívne dobíjať oveľa častejšie. Alebo chodiť pešo, je to zdravšie. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31874
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so listopad 22 2008, 20:18    Předmět: Citovat

Svítící kontrolka (ne)dobíjení u auta čerstvě po natočení motoru, která zhasne po lehkém "vrknutí" plynem není výhradním vlastnictvím Golfů - můj forman to dělá taky. Volnoběh po startu studeného motoru je někde kolem 1050, po ohřátí klesne až na 900, ale "regler" (samozřejmě polovodičový regec přímo v alťasu) sepne buzení až při nějakých 1250 - je to jasně vidět na zjasnění mezitím rozsvícených světel (automatika odvozená od kontrolky tlaku oleje). V tom bych vůbec nehledal problém, prostě vrknu plynem a je pomoženo, alťas dodává. Větší problém pro energetickou soustavu toho ropogolfa bych viděl v tom hodně pozdě vypínaném žhavení - nedalo by se nějak jednoduše "hrábnout" do instalace a ubastlit časovač, který by měl kratší časovou konstantu, než ten stávající - nebo prostě jen upravit tu konstantu? Za 5 minut při příznivých okolnostech ujedu i 10km - a celou tu dobu budu žhavit jak vzteklej? Co na to říkají žhavicí svíčky? Ano, vím, ropáci se prohřívají pomaleji - ale za dost teplo pro stabilní běh jim musí být už po minutě chodu!
A ještě se zeptám - to bláznivý žhavení se zapíná i v létě, neboli řekněme při teplotách okolního (a tím i nasávaného) vzduchu nad 10°C??? Nebo to se (klidně od nějaké teploty) vypíná prakticky ihned po naskočení motoru?

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
057Julo



Založen: Sep 24, 2007
Příspěvky: 20

PříspěvekZaslal: ne listopad 23 2008, 15:02    Předmět: Citovat

Nie je to náhodou ohriev chladiacej kvapaliny na dosiahnutie prev.teploty, ak tento model bol vybavený,novšie štandartne.Na chladiacom potrubí sú tri topné telesá.žhavenie musí vypnúť skôr .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: po listopad 24 2008, 13:33    Předmět: Citovat

A ještě se zeptám - to bláznivý žhavení se zapíná i v létě, neboli řekněme při teplotách okolního (a tím i nasávaného) vzduchu nad 10°C??? Nebo to se (klidně od nějaké teploty) vypíná prakticky ihned po naskočení motoru?[/quote]

Mám FEL 1,9D a žhavení se zapíná vždy, když je teplota vody menší než 70st. Takže i v parném létě si to ty svoje 2 či tři minutky odžhaví. A pozor - to, že se kontrolka žhavení rožne jen asi 3 sekundy neznamená, že žhavení trvá tuto dobu!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mihal



Založen: Apr 06, 2005
Příspěvky: 1837
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: po listopad 24 2008, 14:05    Předmět: Citovat

Na Fe1,9D je zhavenie len cca 5s, potom rele odpadne (nedavno som to meral). Je predsa blbost zhavit aj po nastartovani. U golfa to bude stejne,motory su podobne.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
breta1



Založen: Sep 09, 2005
Příspěvky: 3490

PříspěvekZaslal: po listopad 24 2008, 14:47    Předmět: Citovat

mihal napsal(a):
Na Fe1,9D je zhavenie len cca 5s, potom rele odpadne (nedavno som to meral). Je predsa blbost zhavit aj po nastartovani. U golfa to bude stejne,motory su podobne.


Nemáš pravdu, kontrolka sice zhasne, ale relé neodpadne - pověs měřák na přívodní pásek ke žhavičkám a znovu měř. Nevím, do jaké míry je to blbost že to žhaví i po nastartování, ale myslím že se tím řeší takové ty drobné krátkodobé výpadky (cukání) motoru, když není zahřátý alespoň na 70 stupňů.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mihal



Založen: Apr 06, 2005
Příspěvky: 1837
Bydliště: Zilina

PříspěvekZaslal: po listopad 24 2008, 15:28    Předmět: Citovat

"Meral" som ziarovkou na zhaviacej sviecke, po otoceni kluca zasvietila asi na 5s spolu s indikaciou zhavenia, potom spolu s indikaciou zhasla. Pri zhasnuti bolo pocut odpadnutie rele zhavenia. Takisto napajanie na aku pri zhaveni spadlo na asi 10,7V (co by odpovedalo zhaviacemu prudu) a po zhasnuti ziarovky zas vyletelo asi na 12,5V. Mam Fe 1,9D rv97.starsi model. K comu by bolo dobre teplo zo sviecky ked uz bezi motor a teplota vo valci hned stupa? Vznietenie zmesi aj pri chladnejsom motore obstara kompresia pri behu motora.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7942
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: po listopad 24 2008, 17:34    Předmět: Citovat

Jak dlouho svíčky žhaví, to nevím a taky by mě to zajímalo. U Feldy 1,9 jsem ale už dvakrát měnil žh. svíčky (příšerný přístup). Začalo to tak že studený motor blbě startoval-i vlétě. Tak jsem proměřil svíčky, poprvé jsem jel na jednu a to už motor odmítal naskočit, podruhý byly v kopru dvě a dalo se to při strtování poznat-nepravidelný chod. Proč mrchy furt odcházejí? Ta moje Felda měla automatiku která po oteření dveří okamžitě začala žhavit- vyřadil jsem to.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund