Specificka energie je samozrejme v benzinu neporovnatelne vyssi - pro srovnani 4 kg benzinu odpovida cca 270 kg olovenejch baterek. To samozrejme perspektivu nema. Zato hybridy vypadaj slibne, vzdyt i F1 budou hybridni... energie z brzdeni se hodi.
No hlavni problem bude asi motor: tohle (http://www.evparts.com/prod-MT2119.htm) na smetaku fakt asi nenajdu...
Založen: May 16, 2005 Příspěvky: 946 Bydliště: Ruzomberok
Zaslal: út září 02 2008, 14:01 Předmět:
Viem ze je to trochu OT, ale nechce sa mi zakladat novu temu.
Neslo by na pohon bicykla pouzit motor z motorovej pily? Nechcem aby mi to slapalo 50, tych 30 maximalne by stacilo len aby som nemusel slapat. S motormi a pohonmi nemam skusenosti preto ma pls nekamenujte. Dakujem.[/b]
Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: út září 02 2008, 18:53 Předmět:
PabloX napsal(a):
Viem ze je to trochu OT, ale nechce sa mi zakladat novu temu.
Neslo by na pohon bicykla pouzit motor z motorovej pily? Nechcem aby mi to slapalo 50, tych 30 maximalne by stacilo len aby som nemusel slapat. S motormi a pohonmi nemam skusenosti preto ma pls nekamenujte. Dakujem.[/b]
Nebude inteligentnejsi a levnejsi poridit za 1k Kc/Sk nejakyho pareza/pionyra?
Ale na blbiny a uraz muze byt ta motorovka dobra _________________ ...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Založen: Dec 02, 2006 Příspěvky: 762 Bydliště: Komárno
Zaslal: út září 02 2008, 19:19 Předmět:
inak bolo by to zaujimave vidiet na takej kolobezke ako robi ciary na asfalte a smrad spalenych pneumatik....lenze to by uz musela mat riadny tah _________________ Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.
Založen: Aug 18, 2005 Příspěvky: 747 Bydliště: Chrudimsko
Zaslal: út září 02 2008, 21:11 Předmět:
To PabloX: Lepší je použít motor z křovinořezu, resp. motorové kosy. Dáš ho vodorovně hřídelí rovnoběžně s kolem, úhlovou převodovku použiješ z nějaké rozbrušovačky(je do pomala) a z této převodovky už lze přímo přes řetěz (převod také do pomala) pohánět zadní kolo přes volnoběžku. Někdy je lepší použít co nejmenší zadní kolo - další zpomalení. Měl jsem takto postavenou koloběžku.
Založen: Jul 16, 2007 Příspěvky: 4247 Bydliště: u HK
Zaslal: st září 03 2008, 6:25 Předmět:
něco podobného jsem viděl, byl to přídavný motor na kolo, připojovalo se to přitlačením gumového válce, který poháněl právě ten motor, na kolo. Viděl jsem model, na přední i na zadní kolo a právě ten na zadní měl i podobný zvuk jak pila
Založen: May 16, 2005 Příspěvky: 946 Bydliště: Ruzomberok
Zaslal: st září 03 2008, 14:34 Předmět:
Motorku nechcem na tu zatial nemam vodicak. Chcem si trochu upravit bicykel nech nejde moc rychlo ale nech nemusim slapat. Myslite zeby mi daco nato fizli povedali ked by som siel max 20-30km/h? To by bolo ako tie kolobezky na baterky a na tie predsa vodicak netreba...
Inak dik za radu skusim zohnat ten motor z kosy.
Nekoukal jsem se poslední dobou do vyhlášek, ale řekl bych že na provoz po veřejných komunikacích musí být motorové vozidlo se spalovacím motorem homologované.
Asi i na tu čínskou koloběžku, ale těch je jednak málo, jednak na to fízli **rou.
Ale kdyby chtěli, je v jejich moci vyřešit i každýho cyklistu, protože snad nikdo nemá povinnou výbavu.
Založen: Feb 22, 2007 Příspěvky: 650 Bydliště: Tábor (jih)
Zaslal: čt září 04 2008, 15:23 Předmět:
Crifodo napsal(a):
Nekoukal jsem se poslední dobou do vyhlášek, ale řekl bych že na provoz po veřejných komunikacích musí být motorové vozidlo se spalovacím motorem homologované.
Asi i na tu čínskou koloběžku, ale těch je jednak málo, jednak na to fízli **rou.
Ale kdyby chtěli, je v jejich moci vyřešit i každýho cyklistu, protože snad nikdo nemá povinnou výbavu.
mysliš že by se případný povedený elektormobil vlastní konstrukce mohl pohybovat po silnicích naší milované vlasti ? to by mě zajímalo, ale jak tak tuším asi by člověka vyhmátla první hlídka na kterou by narazil.
Založen: Dec 02, 2006 Příspěvky: 762 Bydliště: Komárno
Zaslal: čt září 04 2008, 17:04 Předmět:
bolo by zaujimave ale nie na bicykel ale na taku trojkolku..to ma vzadu dost velky odkladaci priestor a bola by jednoduchsia konstrukcia co sa tyka upevnenia motorov...dat napr. na kazde zadne koleso motor a potom to cez nejaku regulaciu ovladat...tam by sa tiez zmestilo aj dost baterii...malo by to pekny krutiaci moment....ale ako motory asi jedine tie z kolobeziek _________________ Vsetko co sa da pokazit sa raz pokazi.
Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: čt září 04 2008, 17:38 Předmět:
Split napsal(a):
bolo by zaujimave ale nie na bicykel ale na taku trojkolku..to ma vzadu dost velky odkladaci priestor a bola by jednoduchsia konstrukcia co sa tyka upevnenia motorov...dat napr. na kazde zadne koleso motor a potom to cez nejaku regulaciu ovladat...tam by sa tiez zmestilo aj dost baterii...malo by to pekny krutiaci moment....ale ako motory asi jedine tie z kolobeziek
Ta trikolka s 2mi motory uz je vymyslena...nekde jsem to videl prodavat komercne. _________________ ...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Založen: Mar 27, 2005 Příspěvky: 343 Bydliště: Loštice
Zaslal: ne říjen 26 2008, 8:33 Předmět:
My vyrábíme rámy pro tyhle elektroskůtry vectrix,motor je zabudovanej přímo v zadním bubnu vidlice a bez převodů pohání kolo,byl nám zapůjčen i jeden vzorek a jezdí to fakt dobře,zrychlení super,ale baterie stojí údajně skoro půl ceny skůtru.
http://www.3e.cz/page/67905.vectrix/
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.