Zaslal: čt srpen 28 2008, 23:03 Předmět: co je to?
v příloze je fotka dílu, který jsem si pro zajímavost přinesl od známého (měnily mu to na motoru u Opel CorsaB 1,2 8V), nepodařilo se mě ale zjistit o co přesně se jedná - netušíte někdo co to je?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 29 2008, 8:14 Předmět:
Na regler to má moc vývodů. Navíc už asi 20 let celý svět používá regulátory vestavné přímo do alťasu. Navíc regler by musel mít i v hybridním provedení někde chladič na výkonový tranzistor, řídící proud do budicího vinutí alťasu. Ten tam nikde nevidím, celé je to na 1. pohled z plastu. Tohle je nějaká jednodušší řídicí jednotka, kdoví jestli ne od elektrického palivového čerpadla nebo od jednodušší klimatizace. Blíž by pomohlo, kdybys uvedl i to, co tomu autu bylo před opravou - co to dělalo, proč a s jakou závadou bylo dáno do servisu. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
na autě se před opravou opakovaně rozsvěcela kontrolka motoru - diagnostikována závada č.18 což by měl být "system regulace detonačního spalování" - auto sice i s tou závadou jezdilo, ale ne tak jak by mělo
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 29 2008, 9:18 Předmět:
Detonační spalování je jinak řečeno "klepání" motoru - neboli ze starších karburátorových motorů známé "cvrlikání ventilů" - prostě při prudším přidání plynu a nízkých otáčkách dojde ve válci k nekontrolovatelnému spalování, kdy směs nehoří vlnou = postupně od svíčky, ale detonačně - naráz v celém objemu. Dojde k tomu hlavně tehdy, když je spalováno méně kvalitní palivo s nižším oktanovým číslem - nebo je používáno nepředepsané palivo v motoru s vyšším kompresním poměrem. Detonační spalování poškozuje ložiska, protože na systém písty - pístní čepy - ojnice - klikovka a příslušná ložiska působí nekontrolovatelnými tlakovými nárazy. Moderní motory se proto vybavují tzv. čidly klepání - detonační spalování má charakteristický zvukový/vibrační projev, dá se proto poměrně snadno identifikovat vibračním čidlem - ta vyměněná krabička je příslušný snímací zesilovač/převodník, který se porouchal a dával špatný signál. Výsledkem je, že motor nemá správný výkon nebo že hlavní řídicí jednotka přejde do nouzového režimu - sice to jede, ale je lépe navštívit co nejdříve servis a nechat opravit, protože nouzový režim znamená práci motoru podle nějakých zprůměrovaných podmínek, získaných při měřeních a testech - nikoliv ve správném adaptabilním režimu, kdy ŘJ upravuje směs a okamžik zážehu podle okamžitých provozních podmínek a údajů. Při zachycení známek toho, že motor začíná klepat = detonačně spalovat pak ŘJ například ubere množství paliva nebo naopak přidá, posune okamžik zážehu směrem k horní úvrati (zmenší předstih) atp - vše podle předem nastaveného programu. Ten se v nouzovém režimu deaktivuje - na úkor oněch základních hodnot, které odpovídají nastavení pro základní běh bez nároků na nějaký výkon - proto motor v tomto režimu netáhne a auto s ním jede jako pos*aná cihla... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá srpen 29 2008, 10:44 Předmět:
Čidlo ano - tohle není čidlo, tohle je vyhodnocovací elektronika. Samotné čidlo je na motoru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
v příloze je fotka dílu, který jsem si pro zajímavost přinesl od známého (měnily mu to na motoru u Opel CorsaB 1,2 8V), nepodařilo se mě ale zjistit o co přesně se jedná - netušíte někdo co to je?
Prečo si túto otázku položil tu do fóra, a neopýtal sa známeho, čo v tom aute vlastne vymenil? Predsa keď opravujem auto, tak asi viem čo mením, nie? A ak mu to robili v servise a zaučtovali mu to, museli na faktúre uviesť všetky nahradné diely, ktoré mu menili, nie?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19528 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: pá srpen 29 2008, 12:04 Předmět:
Snad se při přebírání faktury zeptám, co to číslo znamená, ne?
Ať vím, za co platím. Aspoň ve slušném servisu tam nic zbytečného nebude.
To by mi tam mohli naúčtovat 8x nadmořskou výšku, číslo bot mechanika v eurech přepočítané v aktuálním kursu a to dvakrát (má ještě obě nohy), zkrátka cokoliv, jen, když to jde očíslovat a prezentovat jako účetní či skladovou položku.
Prečo si túto otázku položil tu do fóra, a neopýtal sa známeho, čo v tom aute vlastne vymenil? Predsa keď opravujem auto, tak asi viem čo mením, nie? A ak mu to robili v servise a zaučtovali mu to, museli na faktúre uviesť všetky nahradné diely, ktoré mu menili, nie?
samozřejmě že jsem se dotyčného co mu to měnili ptal, ale tyto věci ho nijak zvlášť nezajímají, takže jsem z něho nic kloudného nedostal, byl rád že mu to opravili (na několikátý pokus) a nějaký podrobnosti ho nezajímají
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.