Ahojte,
je možné nahradit alternátor 55A typem na 100A? Co by to dělalo v provozu? Protože momentálně mám možnost koupit jenom ten silnější (vyšel by mně levněji než diodový blok v starém).
Děkuji.
V zásadě se prakticky nic neděje a náhrada je možná bez problémů.
Správně nastavit dobíjení ! ! ! !
Silnější alternátor se lépe vyrovná s dobíjením baterie.
Zajímalo by mě co je to za alternátor 100A ?
V jakém autě ho chceš použít ?
Jedná se o Opel Corsa B 1,2. Původní alternátor je Bosch 55A a v inzerátech jsem viděl např. pro Corsu 1.4 - 100A (bez dalšího bližšího popisu).
Jak se to dobíjení nastavuje?
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 21 2008, 11:53 Předmět:
Neřeš - je to nastavení napětí, do kterého regec budí alternátor na plný budicí proud - jak napětí na akumulátoru stoupne, regec sníží budicí proud a zatížení soustavy už se postará o pokles napětí. Pokud máš alternátor s vestavěným regulátorem, nic nenastavuješ, je to nastavené od výrobce na hodnotu přibližně 14V - 14,4V.
Rozdíl poznáš jedině tak, že na 100A alťas můžeš připojit silnější halogeny (a víc kusů) nebo "parní tuctuc" audio - a ve výsledku to poznáš i na spotřebě, pokud budeš víc jezdit se zapnutou takovou zátěží. Při normálním provozu se zátěží (světla, HiFi, klima...) jako jsi používal i s tím 55A alťasem žádný rozdíl nepoznáš. Jedině snad v zimě se baterie (eventuálně) vyšťavená studeným a zdlouhavým startováním rychleji dobije. Na to pozor i při koupi baterie - pokud selže regulátor alťasu a napětí vyletí nekontrolovatelně nahoru, ten 100A daleko rychleji upeče baterku, než by se to povedlo tomu starému 55A.
Jednoduše počítáno (kvůli zjednodušení zanedbávám ztráty) - 12V alťas při maximálním proudu 55A dodává 660W elektrického výkonu - ten výkon bere přes řemen z klikovky. Pokud budeš naplno zatěžovat ten 100Ampérový, bude odevzdávat 1200W - a odkudpak si tu energii asi vezme...? _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 21 2008, 12:38 Předmět:
Zkus si koupit silnější brejle - a podívat se o řádek výš nad otázku. A měl bys změnit chlebodárce nebo aspoň víc chodit na Sluníčko - to podzemí Ti nějak nesvědčí... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31871 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: čt srpen 21 2008, 19:49 Předmět:
Dokud ten vyšší výkon nebude využívat, spotřeba se mu nezdvihne -nezatížený nebo jen částečně zatížený točivý stroj (100A alťas zatížený jen jako 55A) odebírá jen pouze potřebný příkon. Ale mám podezření, že možnost vyššího odběru bude inspirující... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Jestli dobře počítám, tak odpadní teplo z Opel Corsa 1.2, při uvažované účinnosti motoru 35%, je až 21,45 kW. Jaký výkon by bylo možno dostat při využití aspoň části odpadního tepla třeba termoelektrickým generátorem s Peltierem?
Jestli dobře počítám, tak odpadní teplo z Opel Corsa 1.2, při uvažované účinnosti motoru 35%, je až 21,45 kW. Jaký výkon by bylo možno dostat při využití aspoň části odpadního tepla třeba termoelektrickým generátorem s Peltierem?
Založen: Jul 21, 2006 Příspěvky: 25741 Bydliště: skoro Brno
Zaslal: pá srpen 22 2008, 11:06 Předmět:
Při teplotě výfukových plynů by se dobře uplatnil Stirlingův motor - však už ho taky někde využívají. Mohl by točit přímo alternátorem. _________________ Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?]
Nemyslím, že OPEC bude opékat Fraunhoferův Institut.
Jestli v budoucnu poklesne výroba alternátorů a ti samí výrobci se přeorientujou na Peltiery a chladiče, na věci to taky nic nemění.
Ve skutečnosti se na Oil Peak reaguje dosti iracionálně používáním a výrobou čím dál vyšších litráží. Ten Oplík je spíš výjimka. Čekal bych, že maminám se bude na nákupy dobře jezdit se Smartem, místo toho potkávám čím dál víc hospodyněk v tancích s 80cm koly a třemi litry kubatury, sedí tam jak pionýr v tatrovce. V případě mladých chlapců nebo naopak chřadnoucích starců by se tomu dalo rozumět, že silný obrněný vůz je nástavec na péro, o co jde ale 25letým pipinám při pojíždění úzkými uličkami v offroadech při cestách do fitka nebo nehtového studia, to nevím
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.