Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Škubání
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Mihau2



Založen: Jun 30, 2008
Příspěvky: 172

PříspěvekZaslal: so červenec 19 2008, 23:18    Předmět: Škubání Citovat

Ahoj lidičky možná to tu asi nepatří ale za zeptání nic nedám,mám fábii 1,4Mpi a stává se mi že když přeřazuji z zpátečky a na jedničku (i naopak) a pak se rozjedu tak v prostoru motoru je slyšet jakoby úder ???no a taky se mi stává že mi škube při jízdě na dvojku nemáte s tím někdo zkušenost??
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: so červenec 19 2008, 23:32    Předmět: Citovat

Tezko takto odhadnout. Muze to byt treba vule v homokynetickem kloubu.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: ne červenec 20 2008, 0:00    Předmět: Citovat

Zkontroluj silentbloky motoru a převodovky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne červenec 20 2008, 12:47    Předmět: Citovat

Jsou to 2 závady - rána při změně směru otáčení polonáprav je způsobená vytlučenými silentbloky na reakční tyči přední nápravy, kdy se ta reakční tyč posouvá v dutině silentbloku na druhou stranu, aby se opřela o úchyt na nápravnici. Závada jako taková je velmi nepříjemná, ale minimálně nebezpečná. Homokinetický kloub to nebude - to by dělalo trvale a zvuk by se měnil s rychlostí otáčení kol. Taková závada je VELMI NEBEZPEČNÁ - kloub může prasknout, což vede minimálně k zablokování kola při jízdě - cesta do špitálu nalajnovaná. Ale podle popisu to kloub opravdu nebude.
Cukání při jízdě na dvojku je záležitost motorická - musíš uvést, při jaké rychlosti to dělá, mně to přijde, že se studeným motorem řadíš moc brzy = při nízké rychlosti z jedničky na dvojku a "podtočíš" studený motor - ten se pak elektronika mocí mermo snaží udržet a vyjede z mezí regulace množství vstříknutého paliva a předstihu zážehu do oblasti, kdy už motor není stabilní - takže cukne. Ono se sice říká, že studený motor se nemá "točit", ale zase elektronikou řízený motor s aktivním katalíkem se nedá "dojit" na nějakých 500-600otáčkách - to je prostě režim, kdy takový motor není schopen korektně táhnout. Studená jednička se u škodovky prostě musí vytočit ke 2-2,5 tisícům chca nechca a pak teprve řadit dvojku a plyn přidávat jen opatrně, aby se nezačala dusit a právě nezačala škubat. Teplý motor má daleko lepší silovou křivku, takže "vezme" i nízké otáčky s malým množstvím paliva daleko vstřícněji i bez cukání. Proto pozor na "těžkou nohu na plynu". Pokud ale cuká i teplý, je závada v přicpané trysce některého vstřikovače nebo v zapalovací soustavě - buď jedna z cívek v zapalovací liště, nebo svíčka, tohle by ale dělalo i při jiných "kvaltech" než jen na dvojku, obecně při každém prudším přechodu otáček - diagnostika je nejlepší v servisu na stendu přes servisní konektor.

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mihau2



Založen: Jun 30, 2008
Příspěvky: 172

PříspěvekZaslal: po červenec 21 2008, 11:33    Předmět: Citovat

ono to spíš jsem zjistil že dělá když je motor zahřán už mě napadlo že by to mohlo být v cívkách na svíčkách či případně ve svíčkách ale ty jsou jako nové nejsou oni rok a jestli je na nich najeto max 4OOO
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červenec 21 2008, 19:20    Předmět: Citovat

Nech si zkontrolovat zapalovací lištu, jestli všechny cívky dávají i za tepla jiskru, ale pro sichr nejdřív vyměň svíčky - už se to tady probíralo, i zdánlivě dobrá a "správně" zbarvená svíčka může mít problém pod tlakem, může být přerušené jádro a nebo může mít probitý izolátor v místě, kam prostě a jednoduše nevidíš - a tyhle závady se zhoršují s ohřátím, kdy dochází k dilataci kovového pouzdra svíčky a izolátoru. Takže zkus výměnu svíček - a když to nepomůže, pak ten servis a kontrolu zapalovací lišty. Že se mění všechny 4 svíčky najednou Ti snad připomínat nemusím... Laughing Laughing Laughing
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33942
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: po červenec 21 2008, 20:36    Předmět: Citovat

Mne Mazda trha, ked sa rozbieham na trojke Very Happy Ale inak mi to niekedy pri studenom motore trha pri pusteni plynu a brzdeni motorom. Viem, ze mam vadnu lambda sondu (podla diagnostiky), tak myslim, ze to bude tym.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
striker



Založen: Oct 28, 2005
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: so srpen 02 2008, 17:31    Předmět: Citovat

Zdravím Wink taky bych mel dotazek... zaboha se nemuzu zbavit skubani pri sundani nohy z plynu auto vzdy chvilku deceleruje a pak se rozskube hroznym zpusobem.. aby to nebylo snadne tak to dela jen nekdy... ( mam pohon na LPG ) a dela mi to to same at jedu na benzin nebo na plyn.. jinak jedna se o rizeni motronic M1.3. Kabely k svickam sem daval novy, svicky taky.. uz nevim cim by to mohlo byt...Nenapada vas neco?
Marty
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so srpen 09 2008, 19:52    Předmět: Citovat

Co je to za auťák, škodovka? Motronic 1,3 je docela širokej pojem...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
striker



Založen: Oct 28, 2005
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2008, 14:50    Předmět: Citovat

Peugeot 405 Mi16 motor DFW
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2008, 18:41    Předmět: Citovat

Pažouta přímo osobně neznám - ale připomíná mi to stav, kdy mi motor přisával falešný vzduch prasklým těsněním pod sacím hrdlem - mezi vstřikovacím difuzorem a vlastním sacím potrubím. Zkus výměnu nebo minimálně kontrolu a pečlivé pravidelné dotažení, aby plochy přírub seděly proti sobě. Podle toho, jak se chvěl motor, mi chvilkami (a hlavně při prudších změnách otáček) prostě netěsnilo vstřikování k sacímu potrubí a motor přisával vzduch mimo váhové čidlo - takže černá skříňka měla procesor na rozpacích a vstřikování stříkalo, jak se mu chtělo...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
striker



Založen: Oct 28, 2005
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2008, 21:22    Předmět: Citovat

Ja jsem prave pred rokem delal komplet horejsek motoru.. vsude sem daval novy tesneni atd... mam taky prave podezreni na to ze mrska nekde podsava... jenomze zaboha nemuzu najit kde... pry existuje sprej kterej kdyz tam cakas.. a on ho prisaje tak hned poznas podle otacek kde ...
Nevite nekdo o necem takovem:??

Ten motor je hrozna chobotnice zkousel sem jit postupne po hadicich.. mezi vstrikama a sanim sem to taky zkousel pomoci vody . tam se da jeste dostat .... ale zaboha nemuzu nic najit..
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2008, 21:29    Předmět: Citovat

Klidně může přisávat i hadicí k posilovači brzd - taky jsem se s tím setkal, sice u starého karbcového provedení Favorita, ale prasklá hadice od sání k brzdám a cukání motoru, jakou to může mít spojitost - koho by to napadlo?
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
striker



Založen: Oct 28, 2005
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2008, 21:30    Předmět: Citovat

ps: zkousel jsem merit vahu .. a na volnobeh ma ok hodnoty, pri zvysenych otackach vykazuje ze ma min vzduchu nez by mela aspon dle specifikace pro motronic 1.3 mit.. to by sedelo na to, ze nekde podsava...
Ale pokud odpojim lambdu, tak motor bezi jaks taks ok, coz je divny, protoze kdyz by nekde podsaval tak by moc dobre bezet nemel...
Zkousel sem i jinou vahu...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
striker



Založen: Oct 28, 2005
Příspěvky: 37

PříspěvekZaslal: ne srpen 10 2008, 21:33    Předmět: Citovat

zkousel sem merit vahu pri tech 2 tis ot .. kdy ma mit nejakych 2-2.5V a mela 1.8V . Pri odpojovani hadic a ucpavani prstem hodnota nahoru nesla ... ach jo nejaky ten sprej by asi vazne pomohl....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.20 sekund