Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

odpojit ci neodpojit ??!!
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Topik



Založen: May 27, 2008
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 17:45    Předmět: odpojit ci neodpojit ??!! Citovat

Caute,jiz delsi dobu pracuji v autoopravarenstvi a resim v me mozkovne zdali pri svareni tzv.CO-čkem je nutnost odpojit baterku ci je to jedno?

Kazdy ma na to odlisny nazor a me by zajimal vas a vase zkusenosti. Smile

Dik Petr
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
keemo



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 5216
Bydliště: Ostrava, Bratislava

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 17:48    Předmět: Citovat

tak baterku a alternator by som odpojil v kazdom pripade,hrozi znicenie diod vo mostiku a regulatora...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 19:22    Předmět: Citovat

Je to lepší odpojit - i když podle katalogu by diody měly vydržet těch cca 70V zapalovacího napětí svářečky bez úhony a baterka požere i vyšší impulsy. Risk je někdy zisk, ale v tomhle případě je riskováno moc.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 19:43    Předmět: Citovat

Přeštípni červený.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 20:05    Předmět: Citovat

Hlavně si vyndej kabelové svazky z prahů, než je budeš vyvářet.
Přesto je lepší baterku odpojit.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 20:15    Předmět: Citovat

Takovy blby dotaz ale jak se na ty diody muze dostat nejaka spicka?
_________________
Internet - metla lidstva


Naposledy upravil rezis dne st červenec 09 2008, 20:33, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 20:21    Předmět: Citovat

Crifodo napsal(a):
Přeštípni červený.


A smotej s černým. Displej by se měl zastavit na 0001.

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]


Naposledy upravil ZdenekHQ dne st červenec 09 2008, 20:22, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Radix



Založen: Nov 14, 2006
Příspěvky: 2633

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 20:21    Předmět: Citovat

Nijak. Obvykle se přece sváří na šasi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31875
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 20:32    Předmět: Citovat

rezis napsal(a):
Takovy bylby dotaz ale jak se na ty diody muze dostat nejaka spicka?

Pokud se vaří na kastli, znamená to, že je na ní asi dst koroze - nebo bylo. To znamená, že kastle nemá dokonalý kontakt a pokud se zemní kleště od svářečky blbě uchytí, může procházet zpětný proud třeba od zadního blatníku přes nějaký drát "dopředu" k motoru. Stačí, aby byla odpojená baterka a něco zapnutého a špičky mají volné pole - tomu lze předejít právě odpojením baterky I alternátoru... Pro jistotu jsem u aut chystaných k podobným operacím odpojoval veškerou elektroniku...
A to, že zapalovací napětí na svářečce je v oblasti 70-100V (když vezmeme TIG s vn zapalováním, tak klidně i kV!!!), zatímco napětí na oblouku je kolem 15-20V (jenom...), snad nehodlá nikdo z přispívajících zpochybňovat...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Radix



Založen: Nov 14, 2006
Příspěvky: 2633

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 20:38    Předmět: Citovat

Pokud se zemní kleště blbě uchytí, tak se oblouk nezapálí a proud neprochází. Alespoň to jsem vždycky vypozoroval a to jsem se v životě dost nasvářel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 20:43    Předmět: Citovat

Nejvhodnější místo pro "kleště" je pro běžnýho mechanika motor - není tam barva. To bude zřejmě onen kritický bod....
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
honza_jan



Založen: Nov 22, 2007
Příspěvky: 425
Bydliště: Doma

PříspěvekZaslal: st červenec 09 2008, 20:52    Předmět: Citovat

Svářeči jsou zázraci! Raději odpojit a všude, kde budeš vařit, tak zkontrolovat, jestli tam není nějaká kabeláž a plasty. Pokud budeš vařit někde poblíž nádrže, tak buď ji vymontovat, nebo aspoň odkalovákem vypustit všechen benzín, čí naftu a do nádrže nafoukat CO2 a zavřít víčko. Odletující kuličky jsou hodně dlouho žhavé. To nakonec poznáš, až ti nějaká vlítne do boty. To se smíchu nezdržíš. Není špatné mít při ruce i hasičák. Ovšem takový, který je schopen přerušovaného hašení, abys jich nemusel mít na auto 10. Pokud neuvidíš na druhou stranu svářeného místa, tak se i vyplatí mít nějakou dobrou duši, která bude koukat, jestli tam něco nedoutná na druhé straně a musí být schopná i ten hasičák použít. Od prvního plamínku ke shoření auta uplyne neuvěřitelně krátká doba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Topik



Založen: May 27, 2008
Příspěvky: 106

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2008, 17:22    Předmět: Citovat

tak jediny problem tedy vidite v odkoureni diod v altiku a co R.J.motoru ABS,AIRBAG, Komfortky atd. i pro ne je velke riziko?? Nebo s tim trochu vyrobci pocitali?? Twisted Evil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Killroy
Moderátor


Založen: Dec 08, 2007
Příspěvky: 4213
Bydliště: Plzeňsko

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2008, 20:06    Předmět: Citovat

Velice nevhodným místem pro "kleště" je osa nebo uložená hřídel. To když tě potom svářeč uzavře oblouk přes valivá ložiska...

Killroy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19534
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: čt červenec 10 2008, 21:09    Předmět: Citovat

Topik napsal(a):
tak jediny problem tedy vidite v odkoureni diod v altiku a co R.J.motoru ABS,AIRBAG, Komfortky atd. i pro ne je velke riziko?? Nebo s tim trochu vyrobci pocitali?? Twisted Evil

Výrobci vůbec nepočítali se svářením po montáži kabelů. Ve výrobě se napřed sváří a pak drátuje.
A pak se má jen jezdit, nikoli svářet.
Proto si musíš dávat bacha na to, aby se cizí napětí nikam do rozvodů nedostalo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund