Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

spínání relé pomocí signálu ze zvukovky
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Sopa
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st září 28 2005, 19:17    Předmět: spínání relé pomocí signálu ze zvukovky Citovat

Ahoj,
hned na začátku musím upozornit, že jsem v této problematice laikem. Tak mne prosím berte s rezervou. Řeším teď následující problém: Organizuji šifrovací hru ve stylu Bedny či Tmou (možná někdo z vás zná) a jedna ze šifer by měly být vánoční světélka v okně vyblikávající morseovku.

Toho chci docílit tak, že bych mezi světélka a 230V připojil kus drátu s relátkem, které by se spínalo pomocí signálu ze zvukovky. Na počítači si hravě udělám program, který bude v požadovaných intervalech produkovat nějaké zvuky. Problém je, že standardní zvukovka na out výstupu dává 0-2V, takže je to potřeba nějak zesílit, neboť nejmenší relátka se prý dělají na 5V.

Otáza č. 1: Dalo by se to zesilování řešit pomocí obvodu s například tužkovými bateriemi?

Otázka resp. prosba č.2: Mohl by mi někdo prosím poslat náčrtek, jak to má vypadat a co koupit? Kamarád mi slíbil, že pokud mu dodám plánek, tak to sbastlí.

Otázka č.3: Nevím, podle mého to je problém tak na 20 minut, ale prostě tomu nerozumím a tak jsem odkázán na druhé. Tak kde je ten důvod, že to nikdo z kamarádů průmyslováků není schopný udělat?

Budu velmi vděčen za vaše rady a připomínky.
S pozdravem
Břeťa
Návrat nahoru
janousek



Založen: Mar 27, 2004