Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

AKO VYROBiT ISKRU NA SVIECKE MIMO VOZU
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
josch



Založen: Jul 06, 2008
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 17:47    Předmět: AKO VYROBiT ISKRU NA SVIECKE MIMO VOZU Citovat

Poradi niekto ako vyrobit iskru na automobilovej sviecke mimo vozu teda na stole,ak mam baterku 12v zapalovaciu cievku a svicku?co este potrebujem a ako to je treba pozapajat aby to iskrilo? dik za spolupracu.(uvitam aj sz)

Naposledy upravil josch dne ne červenec 06 2008, 21:26, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 17:56    Předmět: Citovat

Připojíš indukční cívku na baterii a při odpojení Ti přeskočí jiskra. Jak rychle budeš simulovat přerušovač, tak rychle Ti bude svíčka jiskřit... Jo, a svíčku musíš mít připojenou na mínus baterie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 19:40    Předmět: Citovat

Pokud budeš zkoušet svíčky jak popisuje Zouzel1 nezjistíš jestl isvíčka pálí v motoru.Je to pouze orientační zkouška.
Pod tlakem pálit nemusí.


Trochu trpělivosti neuškodí .
Pokud nejde o život není kam spěchat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 20:07    Předmět: Citovat

souba napsal(a):
Pokud budeš zkoušet svíčky jak popisuje Zouzel1 nezjistíš jestl isvíčka pálí v motoru.Je to pouze orientační zkouška.
Pod tlakem pálit nemusí.

Máš pravdu, ale myslím, že o víc mu ani nešlo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 20:30    Předmět: Citovat

pokud k tý indučce nedáš kondík, tak Ti jiskru nikdy nedá.
Paralelně k přerušovacímu kontaktu dej kondík kolem 500nF/250VAC.
(ten přerušovací kontakt můžeš mít dva dráty, kterýma "křesáš" o sebe)

Pro případ, že by jsi chtěl zdroj VN pro zapalování třeba propanových kamen, dej do Google "Ignition coil driver" a hledej to jako obrázky
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 20:40    Předmět: Citovat

Artaban001 napsal(a):
pokud k tý indučce nedáš kondík, tak Ti jiskru nikdy nedá.
Paralelně k přerušovacímu kontaktu dej kondík kolem 500nF/250VAC.
(ten přerušovací kontakt můžeš mít dva dráty, kterýma "křesáš" o sebe)

Pro případ, že by jsi chtěl zdroj VN pro zapalování třeba propanových kamen, dej do Google "Ignition coil driver" a hledej to jako obrázky


Nechci se Tě dotknout Artaban001 , ale asi jsi nikdy nic takového nezkoušel.
Funguje to i bez kondíku.

Pokud nevyzkoušíš nedělej předčasné závěry!
Trochu trpělivosti neuškodí .
Pokud nejde o život není kam spěchat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
stasek



Založen: Aug 15, 2005
Příspěvky: 2191

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 20:54    Předmět: Citovat

Jasně že to funguje i bez kondíku, nesčetněkrát jsem to zkoušel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josch



Založen: Jul 06, 2008
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 20:57    Předmět: Citovat

josch napsal(a):
Poradi niekto ako vyrobyt iskru na automobilovej sviecke mimo vozu teda na stole,ak mam baterku 12v zapalovaciu cievku a svicku?co este potrebujem a ako to je treba pozapajat aby to iskrilo? dik za spolupracu.(uvitam aj sz)

pokus c1,skusil som zapoit bez kondiku vysledok -nic iskri to len na spoji kablov co spajam a rozpajam idem zohnat kondenzator skusim ten co poradil Artaban001 (ale kope to jak svina) Razz


Naposledy upravil josch dne ne červenec 06 2008, 21:28, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
helios



Založen: Aug 08, 2007
Příspěvky: 2914
Bydliště: Tryskáčovo na Záhorí.

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 21:07    Předmět: Citovat

Môže to iskriť aj bez kondíku, ale slabo. Prerušovací kontakt treba premostiť kondíkom, stačí aj 0,25uF/200V. Wink
_________________
Keď Vám hodia pod nohy polená, zakúrte s nimi.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: ne červenec 06 2008, 21:29    Předmět: Citovat

Souba: Právě že jsem to zkoušel, proto to sem píšu. Testoval jsem tak 12V ZC z auta a málem jsem ji vyhodil, když jsem si vzpoměl na ten kodík..
Když odpojíš kondík u zapalovacích kladívek, nebude Ti dávat jiskry. Kterejsi bejvalej automechanik tvrdil, že když Ti klekne ten kondík, jde na místo něj nouzově použít syrová brambora Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po červenec 07 2008, 6:42    Předmět: Citovat

Artaban001 napsal(a):
...Kterejsi bejvalej automechanik tvrdil, že když Ti klekne ten kondík, jde na místo něj nouzově použít syrová brambora Smile


Osobně vyzkoušeno, funguje to. Erteple přitisknutá sika-páskou k tomu "krku" rozdělovače a do ní jednoduše zabodnutej drát od "kladívek". Vyzkoušeno na motoru Š120L, dá se tak dojet - bohužel to nešlo "vytočit", asi ta erteple byla nějaká zapařená a "nešla do otáček"...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MOTOROLA



Založen: Feb 26, 2005
Příspěvky: 260

PříspěvekZaslal: po červenec 07 2008, 11:56    Předmět: Citovat

Odskoušeno a funkční


Kontrola svíčky.JPG
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  Kontrola svíčky.JPG
 Velikost:  30.62 kB
 Staženo:  189 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
souba



Založen: Jan 21, 2005
Příspěvky: 706

PříspěvekZaslal: po červenec 07 2008, 18:03    Předmět: Citovat

Artaban001 napsal(a):
Souba: Právě že jsem to zkoušel, proto to sem píšu. Testoval jsem tak 12V ZC z auta a málem jsem ji vyhodil, když jsem si vzpoměl na ten kodík..
Když odpojíš kondík u zapalovacích kladívek, nebude Ti dávat jiskry. Kterejsi bejvalej automechanik tvrdil, že když Ti klekne ten kondík, jde na místo něj nouzově použít syrová brambora Smile


S tím co píšeš ohledně odpojení kondíku u přerušovače souhlasím , auto nepojede ,
Ohledně zkoušení na ponku pro kontrolu ZAPALOVACÍ CÍVKY jsem neměl problém vyzkoušení bez kondíku.
Podotýkám,že jsem zkoušel zapalovací cívku NE svíčky.
Pokud bude svíčka nová a dobrá jiska bude.Jak bude znečištěná nebude.
Ještě pro upřesnění chci dodat,že zkoušení svíček tímto způsobem nemá cenu.
Existuje přístroj na zkoušení svíček pod tlakem.

Pokud nejde o život není kam spěchat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
josch



Založen: Jul 06, 2008
Příspěvky: 15

PříspěvekZaslal: út červenec 08 2008, 20:27    Předmět: Citovat

........no tak Very Happy pokus c2- zapojenie podla schemi iskri jak blesky ale iba take mensie.cakal som trochu krajsie,lebo tie supy do prstov boli ozaj svinske Shocked ,dala by sa nejakota iskra zvecsit?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19528
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út červenec 08 2008, 21:15    Předmět: Citovat

Ten kondík je tam hlavně kvůli tomu, že při sepnutých kontaktech je vybitý, takže je při rozpínání zkratuje. A v okamžiku nárůstu napětí na kondíku už by kladívko mělo mít tak velký odtrh, aby na něj pokud možno nepřeskočila jiskra.
Nebo se musí ta na odbočce, vlastně na primáru, naindukovaná napěťová špička snížit aspoň tou bramborou. Tam půjde asi o elektrolýzu škrobu, ta není z nejrychlejších, když to vyšší frekvence nezvládá.
Když se tedy ta špička nepotlačí, kontakty se po pár otáčkách motoru oprskají a nejede to. Studený motor s tím někdy naskočí, teplý už těžko.

Když se kladívko nahradí spínacím tranzistorem, s kondíkem to nejede. Nejvyšší kapacita, se kterou to ještě spolehlivě pálí, je asi 10nF, ale jen do určitých otáček (závisí na konstrukci zapalovací cívky). Takže nejlíp žádná přídavná kapacita.
Zajímavé přitom je, že, patrně vlivem konečné rychlosti zavření tranzistoru, je i bez kondíku vyzařované rušení daleko menší, než u mechanického přerušovače s kondíkem, o rušení od kladívka jiskřícího bez kondíku nemluvě - to je teprve rachot (stačí vyzkoušet rádiem na AM).
Můžete bádat, jak je to možné.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund