Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Benzínová sekačka
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 12:22    Předmět: Benzínová sekačka Citovat

Ahoj
Mam benzínovou sekačku Wolf Gerate a když sekam tak občas blafne do vejfuku a ztratí výkon, pak to blafne znova a jede to v pohodě, že by špatnej předstih? Nebo že by motor už by byl tolik vyklepanej? Jaký máte zkušenosti s nastavováním předstihu u sekačky, abych to nerozebral a už to nedal dohromady. Svíčka je tam N7 z babetty, ta původní špatně házela jiskru, označení měla BS19LM sice je kratší, ale ta N7 tam jde taky, motor nemá svíčku přímo nad pístem. Mam tam koupit tu BS19LM, v mountfieldu ji maj za 150Kč. Z vejfuku se kouř nevalí. Jinak už startuje hned, seřídil sem karburátor. Trochu sem zmenšil otáčky, protože to mělo strašně vysoký, když sem sekal tak se to přehřejvalo, benzín byl hned v p*deli a dělalo to strašnej rachot. Proto měl zezačátku jméno GRIPEN Very Happy Very Happy
Tady sou fotky toho stroje: http://www.elektrolukis.estranky.cz/clanky/ostatni/benzinova-sekacka-gripen , na internetu sem nic nenašel Sad . Karburátor to má myslim DELLORTO FHC 30
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vombat



Založen: Aug 18, 2005
Příspěvky: 747
Bydliště: Chrudimsko

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 12:48    Předmět: Citovat

Zkontrolovat svíčku, zda má správnou cihlovou barvu. Jinak tam můžeš N7 mít. taky ji používám. Svíčku bych měnil jako první, pak to může být zapalovací cívka,kabel k svíčče a fajfka, smítko v hlavní trysce karburátoru a taky zkontroluj, zda je dostatečný přívod benzínu. U bezkontaktních zapalování je předstih pevně nastavený a pokuď startuješ bez problémů je to OK. Zkontrolovat vypínání motoru, zda není někde prodřený vodič.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 13:07    Předmět: Citovat

Svíčka cihlovou barvu nemá, takovou do šediva, šteloval sem na karburátoru vzduch, aby se dosáhlo nejvyšších otáček, protože když je tam moc vzuchu tak se otáčky zmenší, málo vzduchu se taky zmenší, akorát vzduchu se zvýší.... Napadlo mě že máme zahradu do kopce a když je sekačka nahnutá tak benzín je na jiný straně nádrže a tam kde je hadička tak tam neni, může to bejt tim, že by se tam dostal vzduch, a blaflo to a pak tam někde byla vzduchová bublina....karburátor nemam odvahu rozebírat, myslim že bych ho už nedal dohromady. Vzduchovej fitr je čistej, ale občas se zasekne plovák, takže jim protéká benzín, stačí klepnout do plovákové nádoby a plovák se srovná.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 13:15    Předmět: Citovat

Jo ještě ten VN kabel a fajfka neni v moc dobrym stavu oblepil sem ji izolačkou aby se nerozpadala, skusim tam dát novou svíčku, tahle stará z babety už má něco za sebou, mam tu několik nových N7Y ale ty sou podle mě teplejší, a maj vykouklé elektrody, ale to nevadí. Zkusim ji tam dát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 13:49    Předmět: Citovat

Tak sem tam dal N7Y start v poho, sekal sem stim zahradu, která byla už posekaná Smile ale jen tak na zkoušku. Sekal sem asi 5 minut, pak došel benzín, podival se se na svíčku, katoda byla namáčklá na anodě a zleva byla katoda naštíplá, udělal to ventil, z boku sou ventily a u prostřed je svíčka, ale nějaké větší změny výkonu sem nezjistil. Inu v pondělí pudu do obchodu a koupim novou N7, nebo už tu BS19LM? Cenový rozdíl je meni nima 120Kč...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 14:08    Předmět: Citovat

Mě taky takhle blafala sekačka a jednoznačně to byl mizernej benzin z nejmenované benzinky. Po změně benzinky všechno v pořádku Smile
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 14:18    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
Mě taky takhle blafala sekačka a jednoznačně to byl mizernej benzin z nejmenované benzinky. Po změně benzinky všechno v pořádku Smile

Ale to je možný, kupoval sem ho u nás v nové soukromé benzínce, je tam jeden stojan....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
vombat



Založen: Aug 18, 2005
Příspěvky: 747
Bydliště: Chrudimsko

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 15:15    Předmět: Citovat

Šedivá svíčka je chudá směs. Y svíčku tam nesmíš dát, má prodloužený izolátor a v této varintě motoru Ti ji rozplácl ventil, jak ostatně píšeš. Je-li tomu tak a střepy zůstaly ve válci, musíš sundat hlavu a válec vyčistit a zkontrolovat, zda není zkřivený ventil. Jinak ji zadřeš nebo podrápeš válec. Svíčka musí mít cihlovou barvu, otáčky musíš sundat s pomocí omezovače otáček, každedý motor sekačky ho má, liší se konstrukcí. Omotání VN kabelu - je lepší dát novou koncovku a natáhnout silikonovou bužírku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 15:26    Předmět: Citovat

Ta rozpláclá svíčka má izolátor vpohodě, jenom je ta vnější elektroda připláclá, tohle se nám stalo když sme měli babettu, dal sem tam N7Y a babetta jezdila, pak najednouch chcípla a katoda byla připláclá, koupil sem novou N7 a jezdí dodnes...
Koupim tu novou N7, nevim jak se značí ted, ale prodavač mi poradí, nebo bych moh v mountfieldu koupit tu BS19LM, ale asi by byla lepší ta BS19LM, ta tam patří originál....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 15:39    Předmět: Citovat

Jen maloučko k těm svíčkám - u té N7 je číslo označením tepelné hodnoty, znamená to "teplou" svíčku - neboli takovou, která není příliš tepelně namáhána. Při vyšším tepelném namáhání by se totiž z ní nestačilo odvést teplo pohlcené elektrodami, svíčka by se rozžhavila a způsobovala by nekontrolovatelné samozápaly. Čím je toto číslo vyšší (8, 9..), tím je daná svíčka "studenější" a lépe odvádí teplo = je odolnější proti rozžhavení a tím způsobeným samozápalům. Písmeno Y za číslem znamená svíčku s prodlouženým závitem a vyvýšeným jiskřištěm - speciálně je používaly škodovky "šádyny" řady 105/120 - kvůli hodně šikmé polože v hlavě válců je takové provedení svíčky potřebné, aby dosáhla až do spalovacího prostoru. Co udělá použití takové svíčky v Babettě, která má svíčku jen mírně skloněnou, ale jinak téměř navrchu hlavy válce s poměrně tenkou stěnou = krátkým závitem, bylo popsáno výše - pokud to skončí jen "oťuknutým" pístem a ohnutou boční elektrodou, lze mluvit o štěstí...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 15:42    Předmět: Citovat

BTW - Já mít u sekačky spotřebu 1L/150m čtverečních, tak pomalu začínám na zahradě hledat naftu...
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 17:19    Předmět: Citovat

ZdenekHQ napsal(a):
BTW - Já mít u sekačky spotřebu 1L/150m čtverečních, tak pomalu začínám na zahradě hledat naftu...

Už tolik nežere, sešteloval sem karbec a snížil otáčky....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
durkovic



Založen: Dec 18, 2004
Příspěvky: 1890
Bydliště: Košice

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 20:21    Předmět: Citovat

veľmi by som otáčky neznižoval, neviem či je to 4 takt alebo dvoj takt. u dvojtaktu tak nevadia male otáčky ale štvortakt rozhodne malými otáčkami trpý a dochádza k postupnemu poškodzovvaniu motoru. vonkajší prejav je klepanie kosačky. volnobežné otáčky pri teplom mortore by mali byť u 4 taktu okolo 2900 až 3200 otáčok. inač môže dôjsť rýchlo k "samodestrukci" čili vyklepaniu motoru. ja mam nový 6 koňový tecumseh 4 takt a tiež som tam mal "volnobežne otáčky" ale klepalo sa to jak sviňa a v servise mi povedali že ať to dám čo najrýchlejšie do pôvodných otáčok lebo za 3 roky mám po motore. motor služi ako pohonna jednotka na malotraktore.
_________________
Budu-li moci, tak nepřijdu, ale nebudu-li moci, pak určitě přijdu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 20:30    Předmět: Citovat

Ďuro má pravdu - přesně tohle mi bylo řečeno mechanikem z Mountfieldu při dotazu na možnost práce s nižšími otáčkami u 4t motoru Briggs&Straton - jde o to, že 2t motory se mažou směsí, takže při nižších otáčkách dostávají stále olej přes karburátor, ale 4t mají většinou rostřikovací mazání z klikové skříně, buď lopatkou na ojnici, nebo přímo na klice - už to tady i někdo popisoval, prostě při nižších otáčkách se nedostatečně mažou a rychleji se "vylágrují"...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
patt_01



Založen: Jan 07, 2008
Příspěvky: 514
Bydliště: Brandýsek

PříspěvekZaslal: ne květen 25 2008, 21:36    Předmět: Citovat

Ale když to jede naplno tak sou otáčky stašně vysoký, hodně to žere, dělá to strašnej rachot a přehřejvá se, vždycky po nějaké době sekání začne z nějaké hadičky silně vytejkat olej.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Nezařaditelné Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3  Další
Strana 1 z 3

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund