Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vybíjení baterie
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Garf250



Založen: Sep 15, 2005
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: čt září 15 2005, 21:25    Předmět: Vybíjení baterie Citovat

Potřeboval bych poradit jak proměřit kabely, z autobaterie a zjistit který z nich mi ji vybíjí. Baterii mi to vybíjí zhruba 0,1 V za 3-4 minuty. Mám digitální voltmetr, ale nevím jak na to.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: čt září 15 2005, 21:50    Předmět: Citovat

To chceš jako říct, že ti to vybije za den baterku? Tak to je husté. Odpoj + od baterky a pokud má několik drátů, vřaď tam sériově s jednotlivými dráty ampérmetr-pokud nemá aspoň 10A rozsah,tak to nedělej!!!! Ten co žere nejvíc je ten, co hledáš.
Většina osobních aut má ale 1 nebo 2 dráty na + baterky a tak je lepší, měřit to na pojistkové skříňce-vyděláš pojistku a vřadíš tam ten Ametr-vyhodnocení je stejné.
Já bych zkontroloval altík a startér, ty mají možnost žrát hodně. Jestli tam máš autorádio, zkus ho dát úplně ven-může mít nějakou vadu a žrát pak umí pěkně.
Jo, pokud budeš provádět tato měření nestartovat!!! a Ametr na maximální rozsah!!!. Nejlépe i neotáčet klíček ve spínačce-při všech těchto činnostech ti to bude žrát hodně.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
san_jose



Založen: Sep 11, 2005
Příspěvky: 61
Bydliště: Morava

PříspěvekZaslal: čt září 15 2005, 21:51    Předmět: Citovat

Nooo...jestli napětí nepadne pod 12V, tak bych to neřešil...a jestli to pak jde nastartovat. Jinak bych baterku odpojil, měřák přepnul na měření odporu a zjistil bych na pojistkové skříňce, ve které větvi mám svod...při vytáhnutých pojistkách. Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: čt září 15 2005, 21:57    Předmět: Citovat

O to mě právě šlo-vytáhnout z něj, jak to probíhá, protože 0,1V za 4 minuty je fak husté! To jsou nějaké 2 hoďky a je po všem což je scifi-jestli jsem to blbě spočítal sorry-stejně je to husté. Pokud je to nad 12V stále je to normál-po vypnutí motoru napětí na baterii vždy lehce klesne-není dobíjená. Tvoje řešení je taky good.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Garf250



Založen: Sep 15, 2005
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: čt září 15 2005, 22:04    Předmět: RE. Citovat

Špatně jsem se vyjádřil, na + baterie není přidáváno nic neoriginálního, přidával jsem jen třetí brzdové světlo které jsem zapojil na stávající větev od brzdových světel. 100% vím že to rádio není protože jsem ho demontoval s nulovým výsledkem. Jinak na tom autě nic přidávaného nic není. Jo a ty baterky tam mam dvě 80Ah a 72Ah a vybyje je to do 0 za zhruba 35 hodin.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
san_jose



Založen: Sep 11, 2005
Příspěvky: 61
Bydliště: Morava

PříspěvekZaslal: čt září 15 2005, 22:20    Předmět: Citovat

Co to je za auto, že má dvě baterky??? A jsou spojeny paralelně, že??? Jednu baterku odpoj a už se ti vybíjet nebude Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Garf250



Založen: Sep 15, 2005
Příspěvky: 3

PříspěvekZaslal: čt září 15 2005, 22:27    Předmět: Re. Citovat

Je to Ford F250 americkej pickup. Ty baterie jsou propojený mezi sebou a z té jedné to pak jde ke startéru a vlastně do celýho auta. Jedna z nich je úplně nová a ta druhá stará asi půl roku. A tahle závada začala z ničeho nic. A ještě mi to začaqlo přebíjet. Ale jen když přidám plyn, mam v kabině totiž v budíkách i voltmetr. Je možný že by to mohlo souviset s tím že na noc odpojuju - póly z baterií???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
san_jose



Založen: Sep 11, 2005
Příspěvky: 61
Bydliště: Morava

PříspěvekZaslal: čt září 15 2005, 22:40    Předmět: Citovat

Tak teď su z toho tak trochu jelen, ale je možný, že máš nějakou závadu právě v tom dobíjení....jinak nevím. Cool
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19544
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: pá září 16 2005, 4:59    Předmět: jak? Citovat

A jak jsou ty baterie propojené? Paralelně? Pak by to ovšem znamenalo, že jedna z nich ti řekla pápá (to dokáže během několika málo hodin po úplném vybití - pak už má svody a neudržíš ji nabitou, současně vybíjí i druhou).
Začal bych návštěvou akuservisu a kontrolou stavu baterek. Rovnou ti tam proměří i funkci regulátoru dobíjení, jestli sis někde neškrtl při odpojování -pólu kabelem a neupražil regulátor nebo diody v altiku.
Pak dej vědět.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: pá září 16 2005, 5:27    Předmět: Citovat

Zkontrolovat baterie a spravit dobíjení-při přebíjení se opět odporoučí baterka, v horším případě to fyzicky nezvládne ani altík. Jsem taky zvědavý, jak jsou zapojeny, paralelně nebo sériově?
Každopádně to je brutus, 2 baterky na pickup-nezkoušels to s jednou? 80 baterka musí nakopnout i osla.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá září 16 2005, 17:19    Předmět: Citovat

Chlapi já bych řekl že ty baterky v pikapu má snad do série,néé??
Měřit vybíjení na volty za nějakej čas je pěkná blbost obzvlášť u akumulátoru,který si drží napětí až do ůplného vybití a pak se "zlomí".
Měřit systémem vytahování pojistek se dá,ale pokud je svod někde dřív tak ho takhle nenajde.Jinak se to dělá tak že se vřadí hned u baterky do cestě plusu ampérmetr a postupně se vytahujou pojistky,u které závada zmizí,tam je problém.Ať nám napíše kolik má odběr z baterie a pak se dá radit dál,normální auta se vstřikováním mají odběr kolem 0.5-5mA,při dnešním balastu v autě jsem se setkal už i s hodnotou 60mA.To je pak paráda když člověk odjede na čtrnáct dnů na dovolenou a pak se diví proč mu nejde natočit auto.....

_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá září 16 2005, 17:20    Předmět: Citovat

Mimochodem dvě baterky 12V do série má běžně AVIE.... Shocked
_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19544
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so září 17 2005, 7:28    Předmět: nojo, ale Citovat

V každém případě v sériovém zapojení nedělá dobrotu použití různých akumulátorů (72Ah a 80 Ah), navíc, pokud nejsou od téhož výrobce. A už vůbec nejlepší je, když je jeden starý a jeden nový.

Ještě jsem se to nedověděl: to auto má fakt 24V síť?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: so září 17 2005, 17:24    Předmět: Citovat

Na tu informaci právě čekám taky, pak se dá řešit dál. Very Happy Jak čtu zpátky, tak píše, že z té jedné baterky to jde do celého auta a tak předpokládám, že jsou asi fakt sériově. Každopádně, pokud je jedna hyn, jde to do prdele celé a je vymalováno. Jednou jsem nabíjel baterku a jak jsem ji přenesl do auta, byla zase v pr... Měla nějaký renonc a tak bych řešil novou baterku. Jinak, pokud mu to přebíjí, tak bych novou nekupoval, dokud to nedobíjí správně Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
syfon
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: čt září 22 2005, 15:51    Předmět: Citovat

zdroje se nesmi spojovaj paralelne jen kdyz nemaji stejnou ampéráž pac pak mezi zdroji protéká značný vyrovnávací proud.... ty dve baterky sou podle me do serie a sou tam kvuli staovaní pac 24v to uz neco roztoci a fordi toceji malo.... tam pak staci aby jedna baterie byla v haji a pak uz nedodava a nemuze pres ni tect proud potrebny ke startovani...
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund