Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: čt únor 19 2009, 9:29 Předmět:
rip napsal(a):
A k tomu dodávám, že VŠ je úplně nanic. 20 let praxe ve firmě a jsi bůh. Můžeš dělat bez školy klidně i ředitele.
Oje, tady zase nekdo nepochopil k cemu je VS. Je to o tom, ze se dostanes v problematice vic do hloubky, ziskas pristup k technologiim a pristrojum, o kterych si muzu nechat doma jenom zdat, poznam lidi a ziskam kontakty.
Jisteze to je vsechno o praxi! O tom snad nekdo pochybuje?
rip napsal(a):
Žádného VŠ jsme už několik let do firmy nevzali. Chtějí moc peněz a nic pořádně neumí. Jen občas se najde vyjímka.
Kdyz je dutej jako bambus, tak proc ho brat. Ale tohle ti vsechno dela PRAXE! Ale je UPLNE JEDNO jestli to je vysokoskolak, nebo stredoskolak. Nebo chces tvrdit opak? Stredoskolak kdyz vyleze ze skoly, tak vi taky prd. Pouze ucnak ti da jakous takous praxi, protoze se tam posledni rok/rok a pul nic jinyho nedela.
Kdybych nebastlil, necetl knizky a taky necetl tady tohle forum, proste neshanel si informace sam, tak jsem tuplem v haji, protoze tenhle obor se s pouhym vylezenim ze skoly proste a jednoduse delat neda...to je holy fakt. _________________ ...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3697 Bydliště: Praha
Zaslal: so únor 21 2009, 0:50 Předmět:
Je fakt, že 50% mých spolužálů na VŠ chodilo jakž-takž na cvičení a laborky, dost nechodili na přednášky, ale zato statečně chodili po hospodách. Dalších 40% sice po hospodách nechodilo, ale obor pro ně končil zkouškou. Já jsem kromě soukromého bastlení začal v 6. semestru dělat pomocnu vědeckou sílu - vyvíjeli jsme číslicovou regulaci servopohonu pro obráběcí stroje. Tehdy se to všechno lepilo z TTL, sumátory, integrátory, řadiče. Mikroprocesory to nestíhaly a hlavně nebyly. Vydrželo mi to až dokonce a byla z toho diplomka. Faktem taky je, že jsem si ke konci s většinou spolužáků už nerozuměl, já se chtěl bavit o číslicových regulátorech a oni o pivě.
Založen: Sep 19, 2007 Příspěvky: 3697 Bydliště: Praha
Zaslal: so únor 21 2009, 1:03 Předmět:
rip napsal(a):
A k tomu dodávám, že VŠ je úplně nanic. 20 let praxe ve firmě a jsi bůh. Můžeš dělat bez školy klidně i ředitele. Žádného VŠ jsme už několik let do firmy nevzali.
Když slyším takový názor, vzpomenu si, co se říkalo o Češích za Rakouska-Uherska. Že je to národ služek a lokajů. Takové názory jen dokladují současný úpadek. Vzdělanost národa se proklamuje slovně, ale fakticky zachází na úbytě. Kam se chceme dostat? Tam kam nás chtěli dostat nacisti, když zavřeli naše VŠ? Dobře věděli proč. Nevzdělaný národ se lehce srazí na kolena.
Já to kolem sebe vidím - ty "bohy ve firmách", kteří "srší" erudicí a vědomostmi. Znají většinou jen tu svou rutinu, a pokud člověch chce trošku hlubší vědomost, radu, názor, jsou v koncích. To si pak člověk říká - hochu, ty jsi blbý jak tágo, jediné tvé štěstí je, že to ani netušíš.
Bohuzel se musim priklonit k nazoru, ze VS je spise zbytecnost.
Jsem sice zatim jen v 4. semestru FEKT VUT, ale znechuceny jsem uz dostatecne.
Je to jak v Kocourkove.
Prednasky jsem vzdal hned na treti pokus, predcitat skripta si muzu sam.
Laboratore, tady se nekdo snazi uplest z hovna bic, je to cista buzerace. Nestaci zmerit nekolik malo hodnot, jen jako ukazku, zhodnotit, zda-li se to shoduje s teorii, ale musi se zmerit x hodnot, pak se prat s Excelem a nakonec doufat, ze to milostpanovi vyhovuje. Krasna ukazka setreni, misto toho, aby se student seznamil s co nejvice technologiemi/postupy meri do zblbnuti furt to same, hlavne, ze je v tabulkach x hodin v "laboratori".
Zkousky, specialne testove otazky, jsou take vynikajici, priserne formulovana otazka a 4 temer stejne odpovedi. Pripada mi, ze nektere zkouzky nejsou o vedomostech, ale stavene na presny pocet uspesnych studentu, ciste statisticky.
Je fakt, ze je to hodne o lidech, kolikrat se narazi na takova individua, ze zustava rozum stat.
Cely FEKT me pripada jako jedna velka tovarna na ing. Ing, ktery perfektne ovlada Office, ma hlavu plnou naprostych zbytecnosti, ale ve vysledku neumi vubec nic, idealni uchazec na misto vyucujiciho FEKT.
Za 3 semestry jsem nemel jedinou ustni zkousku, az na vyjimky vsechno nic nevypovidajici testy, zde neni nutne nic umet, neni nutne pouzivat vlastni hlavu, staci se (je nutnost) skripta proste naucit nazpamet.
Stepa napsal:
...VS...ziskas pristup k technologiim a pristrojum, o kterych si muzu nechat doma jenom zdat...
No to je ale blábol.
Ty máš doma osciloskop za milion, frézu na plošné spoje za druhý milion, osazovací stanici na cokoliv až po FGBGA za třetí milion? Já ne, ale ve škole je máme.
Založen: Feb 06, 2007 Příspěvky: 4509 Bydliště: vých.slovensko
Zaslal: so únor 21 2009, 11:42 Předmět:
Andrea napsal(a):
rip napsal(a):
Stepa napsal:
...VS...ziskas pristup k technologiim a pristrojum, o kterych si muzu nechat doma jenom zdat...
No to je ale blábol.
Ty máš doma osciloskop za milion, frézu na plošné spoje za druhý milion, osazovací stanici na cokoliv až po FGBGA za třetí milion? Já ne, ale ve škole je máme.
V prvom prípade ide o "reklamný" slogen, ktorý, ako Andrea vystihuje správne, má v sebe MNOHO kvapiek pravdy.
Na druhej strane je treba priznať aj také skutočnosti, že VŠ dosť často zaostáva za realitou. Tým ale nechcem nijak zhadzovať úroveň škôl. Iba chcem povedať - a to je pri dialkovom štúdiu daného smeru dosť zjavné - že pri odbornej výuke učia to, k čomu mali do danej chvíle prístup. Uvediem môj príklad: keď sme dostali /jednalo sa sa o dialkové štúdium/ skúšobné otázky, na dve som sa vôbec nepripravoval. V závode sme tie zariadenia vyrábali a ja ako vedúci útvaru riadenia akosti a elektronik som tieto zariadenia podrobne poznal. O to vätšie prekvapenie bolo pri skúške, keď som jedno z tých zariadení dostal ako otázku a začal o ňom referovať. Skúšajúca /žena znalá elektroniky ma zarazila a spýtala sa o čom to rozprávam, resp. z čoho som sa učil. Bez naťahovania - učivo a skriptá boli o tom samom zariadení ale spred 10. rokov. Nakoniec došlo k dohode - doskúšala ma a skúškou som mohol prejsť za predpokladu, že jej donesiem výrobnú dokumentáciu/príslušnú časť/ a to bude zodpovedať tomu, čo som referoval.
Záver: na školu sa dostávajú moderné technologické prvky, ku ktorým doma/v práci/ má prístup iba iba málo ľudí a na druhej strane sa k nim dostávajú aplikácie často oneskorene, prípadne priamo z praxe "pokútnymi" cestami. _________________ Elektronické súčiastky fungujú za pomoci dymu. Ak dym unikne, prestanú fungovať.
Založen: Jan 05, 2007 Příspěvky: 4669 Bydliště: poblíž HK
Zaslal: so únor 21 2009, 12:00 Předmět:
Na nejaky reklamni slogany zvysoka kaslu, nemam duvod se zastavat VS, ale takhle to na me zatim pusobi. S tim s cim mam moznost pracovat ve skole vicemene jak dlouho chci, nemam sanci se doma dostat ani nahodou.
rip napsal(a):
Pravda je taková, že v pořádné firmě získáš přístup k technologiím a přístrojům, o kterých si na vysoké škole můžou nechat jenom zdát.
A v praci? Jak k cemu! A abych mel v jednom zamestnani vsechno k cemu mam pristup ve skole? Trochu se nad tim vyrokem zamysli. Dost odvazne tvrzeni.
rip napsal(a):
Mimochodem, za těch pět let studia na VŠ ztratíš nějaký ten miliónek, co jsi mezitím mohl vydělat.
Jses asi slusnej zlatokop. Ze prijdu studiem o prachy, ktery bych ziskal na hlavni pracovni uvazek? BINGO. Kdo by to byl rekl? Ale na castecnej se delat da v pohode.
rip napsal(a):
A potom třeba přídeš do firmy, kde ti jako inženýrovi bude šéfovat středoškolák, který má oproti tobě pět let praxe navíc.
A to ma byt nejaky problem? Ja v tom zadny nevidim.
to K.Pavel: Bakalar stoji zaprd, sama teorie, k nicemu poradnymu sme se nedostali, buzerace protokolama(uplne k nicemu). Chce to vydrzet do magisterskyho...to je uplne jiny kafe! Pisemny u zkousky zadny, vsechno se resi ustne, hodinovej pokec o tematu a vsem moznym. Alespon tak to bylo u nas. _________________ ...to co pisu nemyslim zle, ikdyz to tak muze vyznit...
Myslim, ze kazdy kdo sem napsal ma svou cast pravdy. Rozdily v urovni vyuky jsou totiz na nasich vysokych skolach stejne propastne, jako rozdily v urovni nekterych studentu. A tak tady mame nektere spickove katedry CVUT, kde se podarilo pres granty vybudovat laboratore "s CNC frezou na plosaky a osazovacim pracovistem na cokoli" ale vetsina skol ma v laboratorich vybaveni, pamatujici jeste Sovetsky svaz a studenti si radsi nosi z domu vlastni meraky, protoze na tech skolnich pracoval zrejme jeste pan Krizik osobne...
Mame tady katedry kde se dela spickovy aplikovany vyzkum stejne jako katedry kde vyucujici stezi udrzi kridu a moč a kde se stale uci ze skript vydanych dotycnym panem docentem leta pane 1976.
A stejne tady mame studenty kteri navstevuji i prednasky z jinych oboru protoze je to bavi a zajima a studenty pro ktere je studium jen nekonecnou serii chlastacek mimo dohled rodicu. Co se stane kdyz pak takovi absolventi prijdou do praxe je jasne.
Asi pred dvema lety jsem vybiral nove lidi do firmy. Nad nekterymi exemplari co prisli na konkurz by clovek horce zaplakal. Umite si predstavit absolventa VS elektro, ktery neumi na papir nakreslit jednoduchy monostabilni klopni obvod, zpozdeni signalu o 15 vterin chce resit jednochipem a 555ku nezna ??
Založen: Jan 17, 2007 Příspěvky: 6324 Bydliště: Husinec-Řež
Zaslal: so únor 21 2009, 16:38 Předmět:
to že, nepotřebujeme vysoké školy je geniální zjištění, to asi moc lidí nenapadlo...
problém je, že rozdíl mezi geniálním člověkem a blbem je těžko zjistitelný a geniálnost daného tvora odhalí až naši potomci, jelikož mi obyčejní na takové geniální zjištění nejsme ještě připraveni
Založen: Feb 24, 2007 Příspěvky: 3995 Bydliště: Zlínsko
Zaslal: so únor 21 2009, 20:03 Předmět:
Cust napsal(a):
rip napsal(a):
Naprostý souhlas.
A k tomu dodávám, že VŠ je úplně nanic. 20 let praxe ve firmě a jsi bůh. Můžeš dělat bez školy klidně i ředitele.
Žádného VŠ jsme už několik let do firmy nevzali. Chtějí moc peněz a nic pořádně neumí. Jen občas se najde vyjímka.
na výkopové práce nebotřebuješ inženýra...
Máš pravdu,al inženýr,který chce řídit pracovníky při výkopových pracích by si měl tyto práce vyzkoušet,jinak mu nedojdou souvislosti v situacích,kdy mu dělník řekne "To nejde".A je možné,že v danné situaci a s e stávajícím vybavením to opravdu nejde. _________________ To,že někdo dělá věci jinak než by jsi je dělal Ty ještě neznamená,že to dělá špatně.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3, 4
Strana 4 z 4
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.