Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

GRUNDIG WKC 6500 RDS zapojení konektorů pleas!

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
trafikant



Založen: May 10, 2007
Příspěvky: 37
Bydliště: Dvůr Králové

PříspěvekZaslal: st duben 09 2008, 20:49    Předmět: GRUNDIG WKC 6500 RDS zapojení konektorů pleas! Citovat

Koupil jsem v bazaru uvedené autorádio, ale nevím jestli mám správně zapojený ISO konektor napájení. Když je přístroj zapnutý, při výpadku napájení (např při startování) se rádio odpojí a musím ho vypnout a znovu zapnout. U konektorů žádný popis není, mám to zapojené jak je obvyklé u jiných přístrojů. Díky za radu.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: čt duben 10 2008, 10:00    Předmět: Citovat

Hodil jsem ti na upload zapojení autorádií snad všech značek,jsou tam i měniče a zesiky. autoradia_zapojeni.rar
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
trafikant



Založen: May 10, 2007
Příspěvky: 37
Bydliště: Dvůr Králové

PříspěvekZaslal: čt duben 10 2008, 13:49    Předmět: Citovat

Díky, otevřel jsi mi nekonečné obzory Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: čt duben 10 2008, 17:01    Předmět: Citovat

A byl tam konektor na tvoje rádio aspoň?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
trafikant



Založen: May 10, 2007
Příspěvky: 37
Bydliště: Dvůr Králové

PříspěvekZaslal: čt duben 10 2008, 20:54    Předmět: Citovat

Přímo ne, ale vyrozuměl jsem z toho, že můžu mít přehozený pin pod stálým napětím s pinem od klíčku. Čili napájení s pamětí. ..... SNAD ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
xxxe



Založen: Sep 12, 2005
Příspěvky: 2340
Bydliště: Trutnov

PříspěvekZaslal: čt duben 10 2008, 20:58    Předmět: Citovat

Tak alespoň něco. Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
trafikant



Založen: May 10, 2007
Příspěvky: 37
Bydliště: Dvůr Králové

PříspěvekZaslal: pá duben 11 2008, 22:48    Předmět: Citovat

Tak jsem přehodil napájení paměti (stálé) a napájení rádia (přes zapalování). Průšvih je ale v tom, že do vypnutého rádia stále teče 60 mA a to by se třeba po týdnu parkování nelíbilo baterii. Nevíte někdo, jestli uvnitř není nějaké relátko, které by mohlo být poškozené? Zkrat tam asi nebude, těch 60 mA je stálých. Omlouvám se že s tím tady otravuji ale rádio je dost kvalitní - hodně funkcí, dobrý výkon, má i DOLBY. Zas na druhou stranu stálo pětikilo a dávat nějaký litr za opravu se mi nechce. Tak kdyby někdo věděl ...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19561
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so duben 12 2008, 7:23    Předmět: Citovat

Obvyklý odběr paměti a hodin v rádiu bývá o řád menší, je možné, že máš závadu v jejich napájení.
Někdy to lze diagnostikovat pomocí digitálního foťáku (třeba i v mobilu) - 0,7W trvalého výkonu se musí někde vyzářit, tak tím potmě prohlédni, co v rádiu topí.
Pokud to nezjistíš, je možné, že jde o klidový odběr koncového stupně, který je trvale zapnutý. Je na chladiči, tak tam se teplo rozloží, teplota je nižší a vidět nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
trafikant



Založen: May 10, 2007
Příspěvky: 37
Bydliště: Dvůr Králové

PříspěvekZaslal: ne duben 13 2008, 15:10    Předmět: Citovat

Díky, ale spíše mi jde o to, že by do vypnutého rádia žádný, ani malý proud jít neměl. To že do pinu napájejícího paměť a hodiny něco jít mělo, o tom nediskutuji. Ale zajímavé je, že těch 60 mA jde do napájecího pinu paměti, i do pinu kterým se napájí přijímač při provozu. Proto jsem se ptal na nějaké to relátko nebo co.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 33991
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne duben 13 2008, 19:30    Předmět: Citovat

A ked odpojis hlavne napajanie a nechas len tu pamat, tak to zerie kolko?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vladovlado



Založen: Mar 06, 2007
Příspěvky: 7

PříspěvekZaslal: ne duben 13 2008, 20:15    Předmět: Citovat

mam zapojenie snad vsetkych autoradii ak chces poslem ti to na sz ak to pojde
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
trafikant



Založen: May 10, 2007
Příspěvky: 37
Bydliště: Dvůr Králové

PříspěvekZaslal: ne duben 13 2008, 22:28    Předmět: Citovat

Když odpojím napájení, prochází pinem pro paměť 60 mA. Když odpojím paměť, prochází (při vypnutém přijímači) pinem pro napájení 60 mA. Už mě z toho jebe. Na desce naprosto žádná podezřelá místa, metoda kolegy Hilla nic nezjistila. Asi půjde do popelnice -myslím rádio.
Ještě jednou popíši co mi vadí. Zapnu klíček, zapnu přijímač, chvilku se ladí a naskočí stanice ale ne ta naposled navolená. Nastartuji, relé v autě odpojí napájení a nic. Stiskem regulátoru hlasitosti směrem v ose (normálně tento úkon za provozu rádia spouští SCAN) na displeji naskočí vyhledávání a naladí se jiná stanice než předtím. Někdy musím SCAN stisknout dvakrát než naběhne vyhledávání. Na stisk jiných tlačítek přístroj nereaguje. Jak jsem již psal, je to jinak vynikající přístroj, prošmejdil jsem fórum dva roky nazpět a na Grundigy je opravdu minimum stížností, ale tato věčná manipulace mne vytáčí.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19561
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po duben 14 2008, 6:59    Předmět: Citovat

Tak tam máš závadu v obvodu napájení paměti: nesmí zapomenout při poklesu napětí během startování. Tipoval bych na elektrolyt, co má podržet pár desítek sekund paměť, a diodu, co má zabránit jeho zpětnému vybití do zapnutého startéru.
Odběr zbytku rádia neřeš, ten se odpojuje stejně klíčkem. Ale je možné, že uvnitř rádia je propojené přes druhou diodu napájení paměti i z hlavního napájení, takže na obou napájecích pinech naměříš stejný odběr. Spoj je paralelně, jestli se proud výrazně změní. Řekl bych, že jde o odběr téhož spotřebiče.
Nemám sice schéma, ale tohle vypadá celkem logicky, ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
trafikant



Založen: May 10, 2007
Příspěvky: 37
Bydliště: Dvůr Králové

PříspěvekZaslal: st duben 30 2008, 22:12    Předmět: Citovat

Pro Hilla a ostatní dobré duše, které se mi v dobrém úmyslu snažily poradit: Grunďas šel do šuplete a mám z Aukra "Panáčka" - maximální spokojenost! Kluci všem vám díky! Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
bu2520



Založen: Jul 16, 2007
Příspěvky: 4247
Bydliště: u HK

PříspěvekZaslal: čt květen 01 2008, 7:22    Předmět: Citovat

já vím, že to většina z vás ví ale třeba se někomu bude hodit informace, že vodič připojený na baterii přímo (často žlutý), je hlavní přívod a přes klíček je ovládání "remote" ( většinou rudý) . Ono to pak mate když se píše , že je hlavní přívod pro paměť . Proto že on je pro všechno a často tam bývá švihnutý, nějaký spínací prvek. A ještě jedna maličkost německá auta mají tyto vodiče v ISO prohozené. A další, v praxi se často setkávám, že odběr např 100mA je ještě minutu dvě po vypnutí, než spadne na nějakou přijatelnou hodnotu. Už jsem se s tím dříve natrápil, než jsem přišel na to že je to normální Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund