Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Vysavač ETA, hoří jeden uhlík
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Bílá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Brozicek



Založen: Nov 07, 2005
Příspěvky: 1520
Bydliště: Studénka

PříspěvekZaslal: čt únor 28 2008, 20:22    Předmět: Citovat

Dík chlapci za plodnou diskusi. Tato zde uvedená zkušenost se zkouškou závitového zkratu kotvy má naprostou logiku. Až se dostanu na chatě do své dílničky, hned to zkusím. Pokud by se závitový zkrat kotvy nepotvrdil, a naopak by byl závitový zkrat v jedné cívce statoru, měla by ta vadná cívka i při sníženém napětí a s vyřazeným rotorem začít po chvíli mnohem více hřát, než ta dobrá statorová cívka. Dám vědět jak jsem dopadl, ale ještě nevím kdy to zkusím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7939
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: čt únor 28 2008, 22:37    Předmět: Citovat

Já nevím jak často má kotva "záviťák". Pokud mi hořela tak byla většinou odpálená jedna lamela nebo spíš jedno vinutí přerušený. Měřit se to dá těžko protože clelý vinutí je spojený do okruhu a tudíž při přerušení jednoho vinutí to má pořád obvod. Dá se to zjistit tak že do uhlíků pustíš cca 5V ss a měříš proud při pomalým otáčení kotvy. Proud nesmí výrazně kolísat.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: čt únor 28 2008, 23:03    Předmět: Citovat

Škoda mám málo času nechce sa my to tu rozvádzať ale zakaždým keď silné iskrenie z jedného uhlíka prechádza po obvode komutátora rotora do druhého uhlíka (sú to skoro až plamene)vždy samy potrvdil medzizavitový skrat.Mal som veľa prípadov na vrtačkách vysávačoch ale vždy to bol chytený rotor.
Takže ti pomôže výmena rotora a nie statorového vynutia.Zmerať záviťák je v domácich podmienkach skoro nemožné.Ja osobne mám na to vyrobený prípravok.Raz dávno som ho odkukal od jedného machra ktorý prevíjal u nás el.motory a niečo som sa od neho naučil.Rotory sú najchúlostivejšia súčiastka v motoroch.Veľká odstredivá sila a v poslenej dobe aj nekvalitná práca automatov dokážu s rotorom urobiť divi.A niekedy aj zanedbaná údržba motora. Toť moj názor s ktorím nemusíte všetci súhlasiť.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramacek



Založen: Dec 07, 2007
Příspěvky: 1878
Bydliště: Kroměřížsko

PříspěvekZaslal: pá únor 29 2008, 8:00    Předmět: Citovat

já s ním souhlasím. O kvalitě vinutí rotorů a nejen jich by se dalo polemizovat dlouhou dobu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tibi



Založen: Apr 14, 2006
Příspěvky: 390

PříspěvekZaslal: po březen 03 2008, 14:38    Předmět: Citovat

Devo70 napsal(a):
U motorov takého výkonu stačí otočiť uhlík v drážke naopak (o 180°) a je z toho ohňostroj. Vždy si treba poznačiť kam patrí a tak isto orientáciu. Mal by si vidieť ako iskria nové motory, kým sa uhlíky nezabrúsia. Platí:

mäkký uhlík - rýchle zabrúsenie, krátka životnosť
tvrdý uhlík - dlhotrvajúce zabrúsenie, dlhá životnosť



kazdy rotor,komutator ma mat predpisanu tvrdost uhlika inak sa moze stat ze dojde k opotrebeniu nie uhlika ale komutatora na rotore...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
tibi



Založen: Apr 14, 2006
Příspěvky: 390

PříspěvekZaslal: po březen 03 2008, 14:46    Předmět: Citovat

mi-ro napsal(a):
Já nevím jak často má kotva "záviťák". Pokud mi hořela tak byla většinou odpálená jedna lamela nebo spíš jedno vinutí přerušený. Měřit se to dá těžko protože clelý vinutí je spojený do okruhu a tudíž při přerušení jednoho vinutí to má pořád obvod. Dá se to zjistit tak že do uhlíků pustíš cca 5V ss a měříš proud při pomalým otáčení kotvy. Proud nesmí výrazně kolísat.





inak na to meranie mam osvedcenu metodu...staci vyrezat nejake stare trafo tak ze sa vykroji do jeho plechov tvar do vecka tak aby don vpadol skusany rotor ktory pomali otacas v magnetickom poli pri zapnutom trafe a na rotor prikladas a vzdalujes pliesok a otacas pomali s rotorom ak sa ti niekde snazi pritahovat pliesok o rotorove plechy tak mas medzizavitovy skrat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: so březen 15 2008, 22:12    Předmět: Citovat

DELONG napsal(a):
Škoda mám málo času nechce sa my to tu rozvádzať ale zakaždým keď silné iskrenie z jedného uhlíka prechádza po obvode komutátora rotora do druhého uhlíka (sú to skoro až plamene)vždy samy potrvdil medzizavitový skrat.Mal som veľa prípadov na vrtačkách vysávačoch ale vždy to bol chytený rotor.
Takže ti pomôže výmena rotora a nie statorového vynutia.Zmerať záviťák je v domácich podmienkach skoro nemožné.Ja osobne mám na to vyrobený prípravok.Raz dávno som ho odkukal od jedného machra ktorý prevíjal u nás el.motory a niečo som sa od neho naučil.Rotory sú najchúlostivejšia súčiastka v motoroch.Veľká odstredivá sila a v poslenej dobe aj nekvalitná práca automatov dokážu s rotorom urobiť divi.A niekedy aj zanedbaná údržba motora. Toť moj názor s ktorím nemusíte všetci súhlasiť.

Poděl se s námi o ten prípravok, určitě by to zajímalo více bastlířů...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: po březen 17 2008, 16:54    Předmět: Citovat

vybihal napsal(a):
Motorem teče daleko větší proud než v normálním stavu. Kartáč který je na tom hůř jak mechanicky (menší napětí pružiny jiný sklon vůči komutátoru) tak elektricky (menší dosedací plocha - vadně zabroušený) tak jiskří víc než druhý. Jestli je zkrat v kotvě zkouším orientačně tak, že kartáče vyndám a konce statorů spojím a do statoru přivedu 24-48Vstř. Kotvou musí jít volně otáčet.

To je výborná zkouška... Analogicky - šlo by zjistit závitový zkrat na statoru přivedením střídavky na dvě lamely komutátoru a otáčet rotorem? Asi by se to mohlo chovat stejně, ne?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vybihal



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 297
Bydliště: Suchý

PříspěvekZaslal: po březen 17 2008, 17:33    Předmět: Citovat

Fungovat by to mělo, jen bys to musel na ty lamely přiletovat. Přikládám nákres přípravku, který používal kolega u nás v eldílně. Jestliže je vinutí dobré chová se jako bifilární a planžeta nebude magnetovat (je to v podstatě stejný princip jako v tom statoru).


pripravek.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  pripravek.jpg
 Velikost:  160.39 kB
 Staženo:  149 krát


_________________
VyBiSu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
zouzel1



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 363

PříspěvekZaslal: po březen 17 2008, 19:15    Předmět: Citovat

Šikovný přípravek, ale to je na kontrolu kotvy, chápu to správně?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vybihal



Založen: Jun 04, 2007
Příspěvky: 297
Bydliště: Suchý

PříspěvekZaslal: po březen 17 2008, 20:26    Předmět: Citovat

Ano, je to na kontrolu kotvy. Statory zas tak často neodchází.
_________________
VyBiSu
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DELONG



Založen: Apr 16, 2006
Příspěvky: 1378
Bydliště: SVK

PříspěvekZaslal: po březen 31 2008, 22:29    Předmět: Citovat

vybihal napsal(a):
Ano, je to na kontrolu kotvy. Statory zas tak často neodchází.

Ano s týmto s tebou súhlasím. Number one Number one Number one Statory toho znesú hodne viac.Chudák kotvy tie trpia o hodne viac.Dynamická nevyváženosť,ložiská,pevnosť vynutia,komutátory,kvalita vodiča vynutia je toho viac a samozrejme prúd vynutia.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jano2



Založen: Dec 28, 2006
Příspěvky: 1753
Bydliště: Orava,sever

PříspěvekZaslal: út duben 01 2008, 7:13    Předmět: Citovat

DELONG napsal(a):
vybihal napsal(a):
Ano, je to na kontrolu kotvy. Statory zas tak často neodchází.

Ano s týmto s tebou súhlasím. Number one Number one Number one Statory toho znesú hodne viac.Chudák kotvy tie trpia o hodne viac.Dynamická nevyváženosť,ložiská,pevnosť vynutia,komutátory,kvalita vodiča vynutia je toho viac a samozrejme prúd vynutia.

A izolanty!!!

_________________
Malo toho viem,radšej sa spytam.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Jessy



Založen: Apr 29, 2007
Příspěvky: 87

PříspěvekZaslal: čt duben 17 2008, 8:58    Předmět: Citovat

Zdravim, a jak se dá zjistit skrat ve statoru?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jessy



Založen: Apr 29, 2007
Příspěvky: 87

PříspěvekZaslal: po červen 02 2008, 11:15    Předmět: Citovat

tatramacek napsal(a):
co to máš za vysavač ? Mám doma náhradní motory tak Ti mohu jeden vzít. Přes Studénku jezdím do Opavy Wink


Ahoj, prosim te, nemas nahodou taky motor na etu 7400? Jestli jo, na kolikl by prisel? Dik
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Bílá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6  Další
Strana 3 z 6

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund