To co popisujes je v podstate tempomat, ve meste nepouzitelny reseni. On chce mit moznost jet treba i 40 km/h ale aby ho to nepustilo nad 50 km/h.
Za komousu jsem sice uz bastlil, ale ne do auta (nemel jsem ani ridicak) Do tech starych kramu, kde bylo skoro vsechno mechanicky to bylo v pohode, dnes je to sama elektronika. Pokud si to nekdo chce na vlastni riziko udelat, jeho vec. Ale at si to udela a vymysli sam. Takovyto napady mivaji vetsinou lidi co tomu vubec nerozumi a nedokazi si predstavit co to obnasi.
Timto nechci urazet puvodniho tazatele, ale uz jsem se setkal s takovyma najivnima napadama driv a vzdycky to bylo tak.
mno v tom případě stejně udělat to co jsem říkal akorát , že když dosáhne 50 km/H tak to nebude poslouchat na plyn ale ten d/a převodník zmenší napětí na výstupu a tím pádem auto nebude mít dostatečnou sílu a bude zpomalovat . A pokud by zmáčkl plyna na 90% tak by to přerušilo funkci. Přijde mi to stejně celej ten nápad na prd a jak tu raděj ostatní tak akustickou signalizaci.
Ad. úpravy bez homologace - na to osobne kaslu, kdybych mel kazdy vylepsovak, ktery vozim v aute nechat homologovat a buh vi, co jeste, tak bych se z toho zblaznil. Jina vec by byla, kdybych to delal pro nekoho na kseft. Z toho by pak mohl byt pruser.
Ad. nemoznost presahnuti rychlostniho limitu - dle meho je to neprakticke a muze to v nekterych situacich byt nebezpecne. Urcite stoji za zvazeni akustiska nebo opticka signalizace. Bude to levnejsi, jednodussi a nemusi se provadet vyrazne zasahy do auta.
Nedovedu si moc predstavit, co by se stalo, kdyby vse ridil uP a ten by se za jizdy znicil. Auto by bud v lepsim pripade nezrychlovalo, v horsim by stale zrychlovalo. _________________ Chytrej člověk se učí chybama, ale jenom blbec těma svejma!
Řešit problém s homologací mi přijde zbytečný.Max. se může auto zastavit a kdyby to plyn furt přidávalo tak stačí sešlápnout spojku a vypnout klíček přece.A představa že mi v autě něco furt pípá je taky na ...A na zařazený rychlosti přece vůbec nezáleží,může to ubírat plyn klidně na dvojku nebo na trojku,to je přece jedno.A tempomat vůbec nic neřeší ve městě,kde se furt rychlost mění
... a kdyby to plyn furt přidávalo tak stačí sešlápnout spojku a vypnout klíček přece.
To stačí. Jenže než to uděláš, může se něco stát. Nedělej si iluze, že zareaguješ kdovíjak rychle. Budeš pěkně zmatenej. Taky ti moc nepůjde brzda, když vypneš motor.
pisvic napsal(a):
A představa že mi v autě něco furt pípá je taky na ...
Právě na tom principu ten pípák funguje, že je nepříjemnej. Časem se naučíš, aby nepípal.
Neber to zle, ale chtel bych te videt az se to pokazi, jak rychle seslapnes spojku! Navic nevis dne ani minuty, kdy se obvod pokazi a pri prujezdu zatackou se "seslapnutym" plynem az na podlahu to muze stat i neci zivot!
Nebyl bys vsak ani prvni ani posledni, ktery si mysli, ze se nic stat nemuze Uz takovych bylo, ale to je trochu jina kapitolka.
Pipani muze byt otravne, ale o to myslim jde, Jde o to, aby jsi nejel ryhle - pokud neco hvizda a nelibi se ti to, tak uber plyn. Takova je fylozofie tohoto reseni.
A s homologaci mas pravdu, tedy pokud to nebudes prodavat!
EDIT: 2piitr: promin, byl jsi rychlejsi - nevsiml jsem si tvoji reakce _________________ Chytrej člověk se učí chybama, ale jenom blbec těma svejma!
Vidim ze je tu snaha velmi zlozitym sposobom vynajst uz 50 rokov vynajdeny, a hojne pouzivany tempomat (neviem, ale v meste ho bezproblemovo pouzivam). Za dalsie, obmedzenie rychlosti, ktore je rovnako uz vynajdene, sice nie desiatky rokov, ale dost dlho na to ze som sa k tomu nazivo dostal - napriklad R. Laguna. Co takto este vynajst bastl ktory by sam preradoval rychlosti, v skutku nevidany vynalez ... ehm... Vazne - podla typu auta, pokial teda ma e-plyn, skor sa poobzerat po originalnom tempomate / obmezdovaci rychlosti. Ra renaultclube sa to riesilo cca rok +- dozadu, konkretne pri Lagune II to vyzadovalo len prepinac za halier, a aktivovanie funkcie v ECU. Nakolko automibilky su zle nadnarodne monstra (produkujuce same fuj a niciace prirodu), je predpoklad, ze rovnaky princip bude pouzity u velkej casti novsich aut vybavenych e-pedalom plynu.
Měl jsem párkrát půjčený AUDI, kde sice žádný omezovač nebyl, ale v obci mi velmi vyhovoval následující systém:
V autě od popisovaného obvodu byl poměrně velký digitální display s jedním čudlíkem. Když jsem vjel např. do obce a chtěl jsem hlídat rychlosti 50 km/hod, zmáčkl jsem ten čudlík a od té doby se při překročení rychlosti na tom display rozblikala 50-tka. Nějak to splupracovalo s tachometrem. Stejným způsobem šla na tom vybrat jiná rychlost. Už nevím, jestli to mělo i akustický alarm. Prosté a účinné hlavně ve městě. Třeba by to šlo zbastlit.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.