jestli používáš mk pouze na foukaní kol tak stačí jednou za pul roku nebo za rok mu dát cucnout do sání trochu čistého stolního oleje.jde jen o to že olej nesmí bý hustý jinak je mu jedno jaký je.original se používá speciální olej kvuli viskozitě za nízkých teplot ale to je v uzavřeném okruhu to pro tebe neplatí. _________________ martin
jestli zacpeš výtlak a kompresor zdechne tak se bude s největší pravděpodobností přidírat což je duvod proč ho máš doma a ne v ledničce.ale zjistíš to tak že na fázi připojíš ampermetr a mk necháš běžet jestli po čase jak se začne zahřívat se bude zvedat i proud tak je to jasne a máš dárek pro zběrný dvur. _________________ martin
Založen: May 11, 2004 Příspěvky: 572 Bydliště: Domažlice
Zaslal: čt březen 06 2008, 7:56 Předmět:
Poněkud starší téma, ale když už jste ho zas otevřeli:
Motorkompresor z ledničky pokud je dobrý dodává vysoký tlaky (kolem 25 ATM) při malým průtoku. Takže pokud fouká a zacpeš výtlak trvá mu chvíli než natlačí dostatečný množství vzduchu aby udělal tlak, ale pak nemáš šanci jej udržet. Pokud jej ucpeš a netlačí pak bude vyběhanej a je dobrej tak akorát zahodit.
Olej se tam používá speciální pro kompresory a je hodně řídkej. Pokud je kompresor vpořádku a netřeseš s ním, není důvod aby vyfukoval aerosol - ten bývá znakem že je něco špatně. Kouřící kompresor je prostě vadnej a dlouho nebude fungovat.
Jeden takovej mám už pár let na foukání kol a v odlučovači oleje nic není. Pokud tam přisaješ jiný olej třeba motorový tak jej zničíš - což si kámoš prakticky vyzkoušel.
Častou závadou taky bývá to že se vůbec neroztáčí. Pokud je tam klasické rozběhové relé bývají opálené kontakty. Stačí rozebrat a vyčistit a běhá zas jako nové. Náhradní polovodičová relátka nejsou tak dobrá.
Většina kompresorů mívá taky na rozběhovým vinutí kondík.
Ty rady s impedancí vinutí se mi nezdály, takže jsem si vyštrachal nějaký podklady a přeměřil pár kompresorů. Vždycky mělo hlavní vinutí větší odpor než to rozběhový asi v poměru 2:3, výjimku tvoří pouze průmyslové kompresory které nemají rozběhové relé a druhé vinutí je v činosti stále. Při rozběhu pak bere kompresor po krátký okamžik několikanásobně větší proud než při běhu.
Založen: Jan 01, 2004 Příspěvky: 26 Bydliště: Nitra
Zaslal: st listopad 26 2014, 20:37 Předmět:
suzukirdriver napsal(a):
jinak pokud se ty ten bazmek k tomu kompresoru porouchá co se stáva ja sem si to vyrobil jinak.Posílam foto.
Tak na mojom kompresore z chladničky má pri pohľade na vývody motora kompresora rozložené vinutie inak.
Takže vývod vpravo dolu je spoločný vývod oboch vinutí a teda trvale pripojený na fázu, ale cez tú bimetalovú poistku, ktorá chráni motor pred spálením (aspoň by mala )a cez vypínač motora.
Vývod hore je trvale pripojený na nulák, teda medzi vývodom vpravo dolu a horným vývodom je hlavné vinutie motora.
Vývod vľavo dolu je vývod rozbehového vinutia a pripájam ho na nulák len počas rozbehu motora cez vypínač, ktorý sa sám vracia do rozopnutej polohy, keď ho pustím. Teda nulák na ľavý dolný kontakt privádzam len počas stlačenia tlačítka na rozbeh motora.
Zrejme nie je rozmiestnenie vývodov vinutí u každého motora kompresora rovnaké. Ale Keďže hlavné vinutie motora má hrubší drôt, ako rozbehové vinutie, tak pri meraní odporu vinutí je hlavné vinutie zrejme to, čo má medzi vývodmi najmenší odpor. Rozbehové vinutie je dimenzované len na rozbeh motora, preto je vinuté z tenkého drôtu a má spravidla zhruba dvojnásobný odpor, ako hlavné vinutie. Keď meriame medzi koncami oboch vinutí, tak nameriame odpor, ktorý je súčtom odporu jedného a druhého vinutia. Aspoň v mojom prípade je to tak.
Celkom pekne nafotené, ako to vypadá na chladničke, je na tomto odkaze nižšie. Snáď to niekomu pomôže...
http://www.rc.xf.cz/kompresor.html
ked paveltl po mesacnej pauze skonstatoval, ze sa otvorilo ponekud starsi vlakno, este netusil, ze ho este kapanek starsie niekto otvori po siestich rokoch
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2
Strana 2 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.