Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1775 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: st leden 23 2008, 23:37 Předmět: Mrtvá mazda 323F
Kamarád mě požádal že mu nejde nastartovat mazda, jestli bych se na to nepodíval. Při jízdě mu asi 5krát spadl otáčkoměr na nulu a chcípl motor. Bylo to asi na vteřinu. Přijel domů a už to nenatočil. Při zapnutí klíčku se rozsvítí kontrolky a když se za ni zatáhne, startér točí ale nenaskočí. Nevíte co by to mohlo být. V historii jsem našel odkaz ale to dával nějaký anonym.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33998 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt leden 24 2008, 0:02 Předmět:
Zalezi od toho, aka Mazda 323F to je - su aspon 3 generacie (BG, BA, BJ). V BG a BA sa da spravit diagnostika velmi lahko doma - staci kus drotu, LED a odpor - a ono to vyblika chybove kody. Postup a zapojenie konektora sa nachadza niekde na http://forum.mazdaklub.sk/
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33998 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt leden 24 2008, 8:40 Předmět:
tandel napsal(a):
No neviem... keby to bolo take jednoduche, tak by sa to v praxi pouzivalo ovela castejsie...
Ta diagnostika JE jednoducha. Nehovorim, ze ti to rovno ukaze, co mas vymenit, ale je to chvilka a moze to usetrit hodiny.
3 mesiace? V servise by to mali na druhy den hotove.
Založen: Nov 28, 2004 Příspěvky: 1775 Bydliště: pod Black Mount
Zaslal: čt leden 24 2008, 9:52 Předmět:
Imobilizér to nemá. Jenom jsem se na to byl podívat, byla hrozná kosa. Večer jsem ještě pročítal forum o mazdách a je to asi jejich slabina. Každou chvíli tam někdo píše že to nemůže natočit. Našel jsem i to jak se udělá ta diagnostika. V diagnostické zásuvce pomocí LEDky.
Založen: Mar 21, 2006 Příspěvky: 33998 Bydliště: Bratislava
Zaslal: čt leden 24 2008, 10:38 Předmět:
Keby tam bol imobilizer (teraz myslim originalny v kluci - do BG sa nedaval, do novsich ano ako priplatkova vybava), tak by sa rozsvietila alebo blikala jeho kontrolka.
Bude to asi BG (1989-1994) - ta s vyklapacimi svetlami?
Ja by som to typoval na cerpadlo. Pozri napajanie a ci tlaci palivo. Ked napajanie nema skontroluj poistku a rele ak napajanie ma tak este zmeraj tlak paliva. Je tam oklo 2.5 bar. Musi to striekat nie silnejsie piskat.
vzdy kdyz auto nejde natocit tak se postupuje stejne svicku a jestli dava jiskru do modra kdyz startujes .. ( pokud do žluta .. tak je spatna civka popripade nadrbanej modul ) , potom palivo odelat hadici vzit petku otocit mel bys naplnit 1litr za par sec .. musi uplne proudit.. , dal vstrikovace na jednom vodici musis namerit napeti baterie na druhem skoky nejlepe otestovat 1w zarovkou... bude blikat, pokud tohle bude ok mechanicka zavada ...
Jinak pokud by to bylo pojistkou na cerpadle tak bych nedaval novou ale vycistil filtr at to cerpadlo neodvaris ...
U oktavek 1.9 se parkrat stalo, ze za jizdy taky zdechly. Muselo se vymenit nejake rele, asi to co zapina proud do "zapalovani", receno po staru. U pezotu a citroenu se obcas upali kontakty ve spinaci skrince a pak nejde nastartovat.
...Při jízdě mu asi 5krát spadl otáčkoměr na nulu a chcípl motor. Bylo to asi na vteřinu...
Řekl bych, že pokud za jízdy vysadí motor asi na vteřinu, tak se motor nepřestane točit a ani jeho otáčky se nijak výrazněji nesníží vlivem setrvačnosti jedoucího vozidla.
Takže otáčkoměr by měl stále ukazovat a ne spadnout na nulu. Tam spadne tehdy, když dojde k vypnutí zapalování (ztráta napájení) nebo když přestanou přicházet impulsy odpovídající otáčkám motoru. Ty vznikají v rozdělovači zapalování. Pokud tedy při startování zůstává otáčkoměr na nule a motor nenaskakuje, je pravděpodobně nefunkční zapalování - tedy rozdělovač a v něm modul generující potřebné impulsy potřebné pro zapalování, řídící jednotku i otáčkoměr. Zda se tato závada objevuje v registru závad teď z hlavy nevím - ale diagnostiku rozhodně zkusit.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.