Založen: Mar 11, 2004 Příspěvky: 377 Bydliště: Sever jižní Moravy
Zaslal: so prosinec 22 2007, 8:33 Předmět:
Pokud má motor trvalý magnet tak reverzovat změnou polarity půjde, ale nemusí se mu to líbit - některé motory jsou konstruované jen pro jeden smysl otáčení. Ale pokud má buzení (takto malý asi ne) tak jednoduše reverzovat nepůjde, musel bys zabezpečit stejnou polaritu buď pro buzení anebo pro rotor.
nejlíp bude když prolezeš nějaké stránky o robotice, tam se vyskytujou schémata s reverzací včetně regulace (přepínání roztočeného motoru znamená dost velké proudové špičky). U motoru s vlastním buzením vinutým statorem musíš vyvést zvlášť buzení a kotvu.
Založen: Jun 16, 2007 Příspěvky: 470 Bydliště: pod Tatrami
Zaslal: so prosinec 22 2007, 9:29 Předmět:
Neviem na aký účel to bude, ale ak je to motor s permanentným magnetom a bude reverzovaný v trvalej prevádzke, časom oslabne magnet a motor čiastočne stratí svoje vlastnosti. Pred asi 15 rokmi som robil stroj riadený počítačom a použil som motory s perm. magnetom. Pri skúškach to chodilo, ale po dvoch mesiacoch to nedržalo žiadanú polohu, proste motory nestíhali, "zleniveli". Našťastie šlo o skúšobný prototyp, vo verzii pre výrobu som použil frekvenčné meniče a motory nakrátko - a problém zmizol. Dodatočne mi zástupca firmy LENZE potvrdil, že motory s permanentným magnetom nie sú vhodné na tento druh zaťažovania. Š.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12335 Bydliště: Ostrava
Zaslal: so prosinec 22 2007, 10:33 Předmět:
Myslíš ale "tvrdý reverz", ne ? Motory s permanentními magnety jsou háklivé na nadproud, i krátkodobý. Jinak některé motory doopravdy nejsou schopny provozu v obou směrech díky provedení komutačního ústrojí.
Založen: Jun 16, 2007 Příspěvky: 470 Bydliště: pod Tatrami
Zaslal: ne prosinec 23 2007, 0:12 Předmět:
Nešlo o tvrdý reverz, ale o zrýchľovanie a brzdenie podľa požiadaviek a nastavenia stroja, od pomalého chodu do zhruba raz za sekundu neboli problémy, pri vyšších rýchlostiach sa to zhoršovalo podľa počtu odpracovaných hodín motora.Max. projektovaná rýchlosť bola cca 150 cyklov/min, tá sa potom už nedala dosiahnuť, lebo riadenie sa vinou nestíhania motorov "rozsypalo" a stroj počítač stopol. Tie požiadavky na motory neboli vôbec mierne,to uznávam, ale sedelo to podľa výpočtov. A že to spraví takúto časovú habaďúru, to ma vtedy ani vo sne nenapadlo...asi podľa hesla " skúsenosť rastie s cenou zničeného zariadenia"... Š.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.