Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Citroen XSARA 1,9Dl - vaří voda
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 14:02    Předmět: Citroen XSARA 1,9Dl - vaří voda Citovat

Dobrý den,prosím vás o radu....Mám problém ,že mi vře voda

Dělá to jen když jedu kousky a nebo po městě...Na větší vzdálenost to neudělá.

Po městě (jak často stojím) je cca po 15 min jízdy teplota na 100st.Pak přesáhne hranici 110st.

Musím zastavit, otevřít víčko,pára a vřelá voda vyteče,doliji studenou,a zas je to na chvíli dobré.

napadla mě věc,že nejde sahara. Nevím jestli to může být tím.

Pokud ano, tak ta je ovládaná termostatem?


Naposledy upravil jasmin dne čt červenec 20 2017, 21:46, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
forbidden



Založen: Feb 14, 2005
Příspěvky: 8977
Bydliště: Brno (JN89GF)

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 14:08    Předmět: Citovat

Ventilátor bys měl určitě slyšet, zvlášť, když stojíš.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31871
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 14:23    Předmět: Citovat

Termostat na motoru sám o sobě saharu neovládá - na to je extra čidlo přímo na chladiči, buď je tam přímo bimetal a spíná to saharu napřímo k baterce (starší provedení), nebo je tam jen termistor a saharu podle jeho signálu spíná nějaká řídící jednotka (komfortka, klimatizace a pod) - každopádně Xsara už je natolik pokročilej kchár, že bych v tuhle chvíli jako primární radu dal "zavez to k někomu, kdo ti to napíchne na diagnostiku" - podle výpisu závad se pak můžeš orientovat dál.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zaky



Založen: Oct 30, 2010
Příspěvky: 6609
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 14:50    Předmět: Citovat

Zásadní informace je, jestli máš při přehřátí horký chladič, může se neotvírat termostat. Pokud ano, pak nejspíš skutečně neběží sahara. Nebo taky můžeš mít fouklé těsnění pod hlavou, to bys mohl poznat, že by to bublalo do nádržky. Každopádně to chce rychle vyřešit a radši nelít do horkého motoru studenou vodu, nebo se ti zkroutí hlava a těsnění pod hlavou vyletí následně. Nespínání sahary potřebuje průzkum, zda je spínána přímo termostatem, nebo nějakou elektronikou. Tuším, že některé Citroeny/Peugeoty mají dvourychlostní saharu, přímo v motoru sahary je nějaká, asi PWM modulátor elektronika, je to zalité, časem do toho nateče a odchází to. Takže pokud víš jak, vyzkoušel bych, jestli je motor sahary OK jako první.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 15:15    Předmět: Citovat

Ahoj. Zbav se všeho, co z Tebe "visí", ať se případně nezamotáš do vrtule, či do jinýho pohonu, pak otevři kapotu nastartovaného motoru, co podle tebe vaří a koukni na chladič. Pokud se Ti netočí sahara, i když do ní žduchneš - pohneš vrtulí po směru otáčení (nejlépe kusem měkké hadice - Nikdy, ale opravdu nikdy holou rukou), tak máš nejspíš špatný uhlíky. Na saharu většina lidí nevzpomene, dokud se neposere. přívody k motoru snadno najdeš a žárovkovou zkoušečkou poznáš, zda Ti jde na svorky "Šťáva". Doma můžeš saharu odpojit a protočit z "hloupé nabíječky", nebo akumulátoru (pozor na vrtulu, kdyby to motorem nebylo). Motor sahary je většinou nerozebíratelnej a tak se mění celej..
Sahara musí být slyšet i při zavřeným krytu motoru, pokud je v chodu.


Naposledy upravil Artaban001 dne čt červenec 20 2017, 15:18, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 15:16    Předmět: Citovat

ano chladič je vřelý. Děkuji z rady. To ,co to spíná zkusit vysledovat.........Když ovšem auto stálo přehřáté,(vypnutý motor) tak jsem saharu neslyšel.....Ovšem nevím jak je ovládána....Jestli sepne když se zvětší teplota....

Ventilátor mohu vyzkoušet.to není problém


Naposledy upravil jasmin dne čt červenec 20 2017, 15:17, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
cabernet



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 2784

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 15:17    Předmět: Citovat

Odstarnoval som taku zavadu. Myslim, ze v motore ventilatora bolo aj jeho riadenie. Bud bolo vadne riadenie v motore ventilatora alebo priamo v RJ. Dorobil som tam termostat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 15:23    Předmět: Citovat

Proč se ventilátor nazývá "saharou" mi nějak uniká. Very Happy
_________________
http://tesinsko.cz/webcams/rondel
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 15:24    Předmět: Citovat

Ještě dodatek. Nevím jak u Xsary, ale u mého bejvalýho auta (Citroen Saxo) bežící sahara po vypnutí motoru ztichla, takže to není pravidlem, že má běžet i po vypnutí motoru - vodní pumpa stejně nejede, takže je to podle mě i zbytečný. Proto jsem nechal při odstavení auto brblat na volnoběh, až větrák ztichl a pak jsem jej zhasl.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jasmin



Založen: Dec 10, 2015
Příspěvky: 410

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 15:30    Předmět: Citovat

a jak vlastně ověřím celkový chod obvodu spínání sahary? kdy má sepnout ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 15:43    Předmět: Citovat

No a co pojistky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Eleman



Založen: Feb 21, 2011
Příspěvky: 3502
Bydliště: Český Středozápad (JO70AD)

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 15:53    Předmět: Citovat

jasmin napsal(a):
a jak vlastně ověřím celkový chod obvodu spínání sahary? kdy má sepnout ?

Rady na první otázku už si dostal.
2. otázka - zpravidla spíná při teplotě 85 - 95 °C teploty chladicí kapaliny v chladiči.
Ta kontrola je obecně vcelku jednoduchá. Pokud nevíš, nebo si netroufáš, požádej nějakého kámoše, který je v autech zběhlejší.
Pozor skutečně hrozí nepříjemný úraz při náhle se roztočícím ventilátoru, nebo obráceně pokud je motor ventilátoru řízen nebo vybaven elektronikou, hrozí při "pokusech" její poškození.

_________________
Člověk se celý život učí jenom proto, aby ve stáří všechno zapomněl.
„Když už člověk jednou je, tak má koukat aby byl. A když kouká, aby byl, a je, tak má být to, co je, a nemá být to, co není, jak tomu v mnoha případech je.“ J. Werich
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Peedros



Založen: Apr 07, 2009
Příspěvky: 355
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 17:20    Předmět: Citovat

U xsary trpely relatka,co spinaji motor sahary, vetsinou byly zoxidovane kontakty,protoze kryt netesni a voda se tam casem dostane. Jinak u meho picassa byl motor s vykonem cca 500W a pomalejsi rychlost byla resena pomoci odporoveho dratu navinutem na keramice. Ten casem prehorel a pak jde jen nejvyssi rychlost. Prekontroluj relatka u sahary a fci tepl. spinace v chladici.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
BOBOBO



Založen: Feb 25, 2008
Příspěvky: 18675
Bydliště: Rychnovsko

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 19:22    Předmět: Citovat

Nwm jak tady , ale pozor větrák může naběhnout i bez zapnutého zapalování . No a nabka to taky nedá . Na hlavní běh 30-40A .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Artaban001



Založen: Apr 01, 2004
Příspěvky: 9768
Bydliště: Pendrov

PříspěvekZaslal: čt červenec 20 2017, 20:02    Předmět: Citovat

Při 10A by se měla začít vrtule "nějak" točit. Podstatný je, aby to nabíječce, která bude tímto v podstatě ve skratu, aby ji to nevadilo, nebo nevyplo. Proto to musí být v podstatě "hloupá nabíječka" - trafo, diody a omezovací odpor. Nebo 6V (12V) olověný akumulátor
Zapojení toho motoru, zvlášť vymontovanýho, na tvrdých 12V znamená pořádný zpětný ráz. není nic příjemnýho, když vylítne z ruky, nebo ze špatně upevněného usazení, když to člověk nečeká. Proto je jej potřeba ponechat při zkoušce na chladiči, jen ho úplně odpojit. Na stole v dílně jej pořádně upevnit. Každopádně jde o to, zda ten motorek má tendenci otáčet vrtulí, což i nižším napětí a proudu zvládne.
Sahara by měla (podle videí z Youtube) mít nekde poblíž chladiče svůj řídící blok s relatkama. Pokud víš hodnoty čidla teploty, můžeš jej změřit, nebo "nasimulovat" odpovídajícím potenciometrem a tak si zjistit regulaci.
Doporučuju projít Internet vyhledáním "citroen xsara diesel cooling fan" A nějaký to Citroen fórum, kde se dozvíš víc.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund