Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Nabijecka autobaterii Tronic T4X (z Lidlu)
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
maja19



Založen: Dec 01, 2005
Příspěvky: 41

PříspěvekZaslal: út prosinec 02 2008, 8:50    Předmět: Citovat

No já jsem na tom podobně jako uživatel co má hustoměr v červeném políčku. Po nabití dvěma nabíječkama (vždy s charakteristikou I,U), ovšem že jsou to nabíječky blbuvzdorné, bylo napětí OK, ale hustota tak 1,24. Půjčil jsem si nabíječku NB22 (trafo, usměrňovač, A-metr) a hle hustota vzrostla na 1,27 (nabíjeno 1/10 a pouze 8 hodin. Takže můj názor je vykašlat se na blbuvzdorné nabíječky a jít tou druhou cestou (trafo, dioda, žárovka). Vyhnete se tak zbytečným výdajům a podle mě hlavně času, který nad tím strávíte. Chtěl jsem něco srdečného napsat uživatelům co píší věty typu... pokud je dobíjecí soustava OK, není třeba se o baterku starat, ale raši jsem to smazal abych nepsal hanlivé výrazy.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
E
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út prosinec 02 2008, 10:34    Předmět: Citovat

zdravím, jsem autorem příspěvku , kde jsem chválil nabíječku a psal o tom že nabíječka nesmí dovolit zvyšování napětí na baterce nad určitou mez (hrozí výbuch akumulátoru-osobní zkušenost mého otce) Chcete li přesto nabíjet polomrtvé baterky a nechcete, aby nabíječka vypla při 14.7 V, stačí, když k baterce připojíte nějaký malý spotřebič (5w žárovka, u baterky v autě necháte např. zaplé rádio) nabíječka potom nevypne. důvod: kontrola napětí probíhá v mezeře, kdy do baterky nejde proud. blbá baterka neudrží napětí ani během těch pár milisekund, proto automatika nevypne.
E8
Návrat nahoru
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: út prosinec 02 2008, 22:52    Předmět: Citovat

maja19 napsal(a):
Chtěl jsem něco srdečného napsat uživatelům co píší věty typu... pokud je dobíjecí soustava OK, není třeba se o baterku starat, ale raši jsem to smazal abych nepsal hanlivé výrazy.

Dobíjecí souprava může být OK, ale baterce je to prd platný, když auto stojí venku v zimě, ráno jede 2,5 km do práce, pak 8,5 h stojí venku a odpoledne jede zase jen ty 2,5 km domů.
Startování, světla a topení mají spotřebu takovou, že těch 5 km jízdy nestačí pokrýt ten úbytek.
Proto musí baterka jít občas na nabíječku, nebo se musí provést delší jízda.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
anonym






PříspěvekZaslal: čt prosinec 04 2008, 17:47    Předmět: Citovat

prave v takovem rezimu svoji toyotu corollu provozuju a v zivote nepotrebovala nabijecku. chytne na prvni otoceni (minimalni spotreba na start) a pri provozu (i na volnobech) ma v palubni siti 14 voltů, takze se baterka nabíjí. mam i citroena xantiu, ten potrebuje nabijecku pomerne casto. nekdy nechytne, nekdy nedobiji....
Návrat nahoru
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31870
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt prosinec 04 2008, 20:36    Předmět: Citovat

Tyhle všechny trable a opačně spokojené názory se odvíjejí od celé nabíjecí soustavy auta - některá má alternátor dimenzovaný na relativně velké proudy, takže energii do baterky doplní relativně rychle - další problém je druh startéru. Ano, teď se skoro každý bastlíř ošije - jak, druh startéru, když startér je (téměř) vždycky sériový stejnosměrný elektromotor? Je to o provedení převodu na setrvačník - staré startéry mají přímý náhon, pastorek je buď přímo součástí nebo přímo nalisovaný na hřídel startéru, takže se rozbíhá "z nuly" s obrovským záběrovým proudem - a naproti této koncepci stojí moderní "rychloběžky" neboli startéry s planetovým převodem mezi rotorem startéru a samotným pastorkem. Ve svém autě jsem starý startér vyměnil za moderní rychloběžný "Magneton" (naštěstí jde na Formana běžně koupit - pasuje ze staršího provedení Felicie, u novějšího provedení Feliny má jiné stoupání náběhu zubů) a JE TO POZNAT - start je snadnější, baterie je méně zatěžovaná. Poměr špičky záběrového proudu měřený klešťákem je 215A u starého ku 158A u nového - obojí měřeno při přibližně stejně prostydlého motoru (teplota ráno asi -5°C, auto celou noc u chodníku). Baterka tatáž - 44Ah Banner, zkratový proud 320A. Klešťák taktéž tentýž. Netvrdím, že hodnoty budou stejné u jiných aut - ale podobný poměr bude určitě.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
gumi
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 19:59    Předmět: Citovat

Ekkar, souhlasím s Tebou skoro ve všem, ale rychlé nabíjení akumulátoru v automobilu je poněkud problematické Surprised(. Nabíjecí napětí 14,4V je rozumně voleno kvůli začátku plynování, ale tím nejde rychle nabíjet Surprised(. Konkrétně jsem měřil napětí a proud při startování (motor 1,9D). Při žhavení odběr 50A, který postupně klesl na 35A, při startování se mi nepodařilo ze zmítajících číslic odečíst proud, při napětí cca 10,5V. Po nastartování se napětí takřka okamžitě dostalo na 14,3V a dobíjecí proud 20A a za cca půl minuty nabíjecí proud klesl na 6A a dále klesal. Takže dobíjení je dáno tím kolik si akumulátor "vezme" a ne kolik může alternátor dát. Rychlejší nabíjení je možno mimo auto umožněno nabíjením vyšším napětím (16,2-16,8V) a zejména možností intenzivně plynovat....
Návrat nahoru
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31870
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 21:22    Předmět: Citovat

Gumi - tím rychlým doplněním jsem myslel návrat na nábojový stav cca 80% Cnominál - počítej: Startér bere řádově 250A, u ropáka i víc, žhavení 50A. Když zhavíš 10sekund a dalších 10 sekund startuješ se žhavením, z akumulátoru při zanedbání ztrát odebereš (modelově) 20s x 50A = 1000A.s náboje (přitom A.s = Coulomb) pro žhavení a 10s x 250A = 2500A.s pro startér, celkem 3500A.s . Tuto energii musí doplnit po nastartování alternátor - v dílně by ji doplnila nabíječka.
A teď dávej pozor: Dílenská nabíječka s omezením nabíjecího proudu na 5A bude ty 3500A.s doplňovat 700sekund, při započítání koeficientu účinnosti cca 1,4 (cca 70%) to bude skoro 1000 sekund - neboli v ideálním případě skoro 12 minut, v reálném skoro 20! Ale alťas s proudem 55A, i když bude živit světla a další spotřebiče v autě - bratru 20-22A, pořád ještě zbyde víc než 30A, které může cpát do baterky - a při takovém proudu to zvládne za necelé 2 minuty, i když bude zapnuto víc spotřebičů, tak za 3 - už chápeš, co míním "rychlým vrácením energie do baterky"? Je rozdíl vrátit odebraný náboj za dvě minuty a za 20 - to myslím rychlým a pomalým doplněním. Ono to tak v reálu není - nabíjecí proud poměrně rychle klesne na nějakých 8-10A, ale i tak se v autě baterka dobije na původní stav relativně rychle - důležité je, aby se dobíjení zastavilo na mezi, než začne více plynovat a nabíjecí proces ztratí účinnost. Faktem taky je, že těch 10 minut chodu po startu je absolutní minimum - pokud auta jedou kratší dobu, je zázrak, že se baterky stíhají dobíjet... No a za 10-15 minut se ujede minimálně 10-15km... Pokud někdo nenechá auto bez světel naprázdno vrčet 10 minut na 1500otáček, aby si baterku dobil...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
kbulda



Založen: Oct 23, 2007
Příspěvky: 1526
Bydliště: u Mělníku

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 21:33    Předmět: Citovat

To přesně potvrzuje moji teorii.
2,5 km cesty, včetně zavření vrat mi trvá 3,5 až 4 minuty.
Proto 1 x za měsíc dobíjím nabíječkou přímo v autě.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
gumi
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 21:43    Předmět: Citovat

No a copak jsme nějak ve při...? Dyť jsem psal dobíjení 20A! Ale dobití akumulátoru (kempového - zcela prázdného) se taky probíralo na jiným fóru a pak opravdu dobít akumulátor (na 80% či víc) je opravdu zdlouhavá činnost.... A je úplně jedno jak je výkonej alternátor - to jen jako doplnění pro ty, kteří se chtějí něco dovědět...
Návrat nahoru
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31870
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 21:49    Předmět: Citovat

V autě ho na víc jak asi 85% nedostaneš - je to právě tím omezením napětí na cca 14,5V - ale to už jsi taky psal...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
gumi
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po leden 12 2009, 23:14    Předmět: Citovat

Ekkar, souhlasím s Tebou skoro ve všem, ale rychlé nabíjení akumulátoru v automobilu je poněkud problematické Surprised(. Nabíjecí napětí 14,4V je rozumně voleno kvůli začátku plynování, ale tím nejde rychle nabíjet Surprised(. Konkrétně jsem měřil napětí a proud při startování (motor 1,9D). Při žhavení odběr 50A, který postupně klesl na 35A, při startování se mi nepodařilo ze zmítajících číslic odečíst proud, při napětí cca 10,5V. Po nastartování se napětí takřka okamžitě dostalo na 14,3V a dobíjecí proud 20A a za cca půl minuty nabíjecí proud klesl na 6A a dále klesal. Takže dobíjení je dáno tím kolik si akumulátor "vezme" a ne kolik může alternátor dát. Rychlejší nabíjení je možno mimo auto umožněno nabíjením vyšším napětím (16,2-16,8V) a zejména možností intenzivně plynovat....
Návrat nahoru
renda4



Založen: Apr 12, 2005
Příspěvky: 62
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: so prosinec 03 2011, 19:10    Předmět: Citovat

Mám nabíječku TRONIC T4X SE z LÍDLU
Asi 6x jsem s ní nabíjel různé akumulátory a měla problém se rozjet a teď už nenajede svítí jen kontrolka že je připojená do sítě .
Jde o to že nemůžu najít záruční list a chtěl bych poprosit jestli ho tu někdo nemá jestli by mě ho nepůjčil , na oplátku pošlu na zpět se záručákem 2x2 žárovky OSRAM H1 a H7 , dík.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
renda4



Založen: Apr 12, 2005
Příspěvky: 62
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: po prosinec 05 2011, 10:43    Předmět: Citovat

Nebo najde se nějaká dobrá duše která to umí opravit ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31870
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po prosinec 05 2011, 20:38    Předmět: Citovat

A že bys třeba napsal odkud jseš, aby se nějaká ta "dobrá duše" mohla ozvat? Ono tahat takovou lapálii přes půl republiky je dost na 2 věci...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
renda4



Založen: Apr 12, 2005
Příspěvky: 62
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: út prosinec 06 2011, 12:01    Předmět: Citovat

Se omlouvám, takže Havířov a poštu samozřejmě zaplatím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Další
Strana 5 z 9

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund