Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Ukazatel teploty felicia 1,3BMM rv 95

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 592
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: pá listopad 09 2007, 10:56    Předmět: Ukazatel teploty felicia 1,3BMM rv 95 Citovat

Pomůže někdo odbornou konzultací?

Na felicii 1,3BMM uvedenou do provozu 5/95 mám problém s ukazatelem teploty na palubovce. je to rok 95 s hodinama.
Ukazuje podle mne tak o 30°C více, nebo nemá linearní charakteristiku.

S původním čidlem vody ukazuje po zahřátí do červených čar, nebo těsně pod,koupil jsem nové (prý není jiný tip-odporově se s původním liší o pár jednotek ohmů) Je to stejné, jen to ukazuje tak cca dva mm méně.Podle DP a simulace zkušebním potenciometrem budík reaguje ale ukazuje taky na můj vkus hodně.

(jenže cituji dle DP-Kontrola funkce ukazatele chladící kapaliny G3. Hodnota na odpor. dekádě 48ohmů+/-5 ohmů -ručka ukazatele teploty G3 se má vychýlit v rozmezí 70-110°C !!!) Mě ukazuje skoro za roh.

Co se týče teplot a funkce motoru tak jsem zkoušel podle teploty odečítané VAGEM a snímané čidlem pro řj, tak ta teplota "VAGU" se jeví přijatelně i s porovnáním s teplotou nasávaného vzduchu při startu, potom plynule narůstá, cca při 80°C se i začne otvírat termostat a pouštět na chladič, ale teplota snímaná G2-budík už je na 110°C, potom to roste (VAG) pomalu dále a cca při vagových 92-95°C začne spínat ventilátor chladiče. (voda nevře -skutečnou teplotu nedokáži zjistit) Z toho usuzuji (případně mě opravte) že skutečná teplota motoru a regulace jakž takž funguje, takže na palubovce to ukazuje špatně, ale žádné nebezpečí (pro motor) nehrozí.





Já se ptám, je moje teorie správná? jak provest korekci teploměru?
případně je někdo ochoten změřit na jiném stejném voze nějakou hodnotu-ty, kterou má mít čidlo aby budík ukazoval třeba na tu prostřední čáru (cca 90°C)
Případně jiný postup řešení.

Auto je staré údajně opravdu 86 000km, (pro mne je nové) původ a co kdo měnil ,nebo v čem se vrtal nevím a nejsem schopen zjistit)
Navíc i DP a dokumentace jsou zmatené a nepřesné. Je to částečně skládanka ještě z favoritů.

Díky za Vaše názory.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: pá listopad 09 2007, 12:05    Předmět: Citovat

"Z toho usuzuji (případně mě opravte) že skutečná teplota motoru a regulace jakž takž funguje, takže na palubovce to ukazuje špatně, ale žádné nebezpečí (pro motor) nehrozí." Něco podobného jsem řešil na 1.6mpi. Motor běžel v pohodě na volnoběh i v tahu, nekuckal, pěkně táhnul. Ale neukazoval ukazatel teploty. V pouzdru čidla teploty jsou dva odporové snímače. Jeden pro ř.j. motoru a druhý pro ukazatel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 592
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: pá listopad 09 2007, 12:31    Předmět: Citovat

jo, to já všechno vím, i znám Laughing jenže je to BMM-jednobodový vstřik, který má čidlo pro řj jinde, a snímač pro budík taky (tam jak je termostat)

Teď ještě jsem našel poslední údaj. Pro nastavení ručičky na prostřední čárku (tu skoro vodorovnou) což by mělo být cca 90°C-provozní teplota. Musím vůči kostře (simulovano potenciometrem ) dát R=107ohmů Exclamation

Jenže nemůžu najít v DP ani nikde jinde graf pro ten snímač. Všude jsou jen grafy pro hodnoty pro řj.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
radkz



Založen: Oct 22, 2007
Příspěvky: 27

PříspěvekZaslal: pá listopad 09 2007, 14:44    Předmět: Citovat

nedoslo k zamene s favoritackym snimacom?
resp na skusku pouzit favoritacke

raz som zapajal feliciovu pristrojovku do favorita a teplomer ukazoval pri normalnej prac teplote motora cca 110 stupnov C
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
badoch



Založen: Feb 23, 2005
Příspěvky: 592
Bydliště: SM

PříspěvekZaslal: pá listopad 09 2007, 14:53    Předmět: Citovat

radkz napsal(a):
nedoslo k zamene s favoritackym snimacom?
resp na skusku pouzit favoritacke

raz som zapajal feliciovu pristrojovku do favorita a teplomer ukazoval pri normalnej prac teplote motora cca 110 stupnov C


Nemělo by , prý (podle prodavače je to stejné) a přímo jsem mu říkal že chci na Felicii Bmm 95. Proto bych potřeboval :

kdo má BMM kolem roku 5/95 a byl by mě ochotný změřit hodnotu odporu, který musíte NASIMULOVAT místo čidla aby jste měli na budíku teploty tu prostřední čárku? případně i jiné body na budíku. Nějak mě to nechce pořádně ukazovat.
Všem upřimný dík

Je to BMM rv 1995 s hodinama. a jsou to hodnoty v řádech 10-100vek ohmů
http://img70.imageshack.us/my.php?image=termostatpe6.jpg
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
pibroch



Založen: Jan 28, 2007
Příspěvky: 40
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: pá listopad 09 2007, 18:02    Předmět: Citovat

vyskusaj sa spytat tu : forum.skodahome.cz

je tam aj kapitola pre vozy Felicia.

_________________
elektrika su dva dratky, jeden vedie tam a druhy spátky...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Mourek



Založen: Sep 17, 2005
Příspěvky: 1285
Bydliště: Praha

PříspěvekZaslal: so listopad 10 2007, 2:43    Předmět: Citovat

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund