Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Lúpance v reproduktoroch u magnetofonu TESLA B 116
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
rnbw



Založen: Mar 21, 2006
Příspěvky: 34006
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 7:41    Předmět: Citovat

Znacku Emgeton niekto kupil a teraz pod nou predava cinske smejdy. Podobne dopadla znacka Orava.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19566
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 7:54    Předmět: Citovat

honza637 mimo jiné napsal(a):
...... tam lítá. Hlavní jsou kvalitní pásky neb pásek typu Emgeton (jakýkoliv) je šmirgl na hlavy a strašnej až ukrutnej sráč. Osobně používám pásky od Maxellu (většinou nehrané uloženky dobře skladované) a nebo nové pásky. K dostání je Ampex, Basf (Emtec), 3M . Záleží na možnostech a hlavně na tom, jaký průměr cívek magnetofon vezme. Používám 27 cm NAB. Kvalita je v tomto případě skvělá (rychlost min. 19, lepší 3Cool .
...Co se magnetofonů Tesla týká, tam je ten mizerný pásek znát nejvíc, hlavy nejsou zrovna tvrdé .....
Nejvíce se mi u kotoučáku poslouchá pásek Maxell 120/25.
Mimochodem s tím zesilovačem s MBA 810DAS to snad nemyslíš vážně? Má to ušmudlaných 5W a to ještě když chytneš dobrej kus. ...
.....A nakonec - Ty Emgetony fakt hoďte do popelnice. Při ceně a možnostech sehnat pásky je to urážka magnetofonu.


Ono jde také o seřízení záznamové cesty a stáří pásku, podmínky jeho skladování a hromadu dalších faktorů:
mám přes 30 cívek Emgetonu (převážně DP25LN), čtvrtstopý záznam, rychlosti 19,05 a 9,52 cm/s a nestěžuji si. Ani na to, že by brousily hlavy nějak víc, než jiné značky. A pár od BASF a Scotch - co tehdy bylo k sehnání. Prakticky srovnatelné. Z toho vyjímám první výrobní série, ty skutečně šmirglovaly (ale kam se hrabaly na ORWO vyráběné až do konce! Těmi se po zabroušení ale dobře dolešťovala čela hlav)
Zato na Maxell UD se tesláckými magnetofony nahrávat nedalo, jedině přeseřídit předmagnetizaci: zkreslovaly už při vybuzení na -5dB.
Což s sebou nese jediný problém - na jaké pásky je seřízený záznam, takové se jeví jako lepší.
Totéž platí o kazetách - začínal jsem se SONY CHF90, jen se blbě sháněly. Nakonec přes polovinu kazet mám Emgeton, i když na nich mám převážně data pro ZX Spectrum. Dodnes čitelné, i když mezi nimi byly rozdíly: první (bílé pouzdro, modrožlutá samolepka) mizerný pásek i pouzdro, černé pak také nevzala každá mechanika, zato pásek už byl velmi slušný. Poslední bílé už měly pouzdro i pásek velmi dobré. Donedávna se daly koupit kazety TDK slušné kvality, před asi 10 lety prodávané RAKS zase velmi stabilní a osvědčují se i pro archivaci (později se začaly prodávat SX1, to je teprve příšernost, prostě, asi jak se stěhovala výroba do zemí s nižšími náklady).
To se samozřejmě týká pásků normálních, abych porovnával porovnatelné. Z toho důvodu chromky a dražší do toho netahám, i o těch by to dalo na román - například v průběhu kazety měly některé chromky nerovnoměrnost charakteristiky "přes pásek" větší, než 7dB při 10kHz (kazety RAKS RX, normální, se vešly do 4dB tolerance, což se uchem téměř nepozná) - jinak řečeno: některé chromky hrají slyšitelně jinak na začátku kazety, uprostřed i na konci. Přitom právě chromky by měly mít podle výrobců stabilnější kvalitu.
Samozřejmě s Dolby C to pak dělá facku přes celou hubu, když se hledá příčina chvílemi mizejících výšek a on to pásek. Ověřeno vždy na nejméně dvou přístrojích.

Pokud jde o ty MBA810: taky ve mně napřed docela hrklo, na druhou stranu ale vím i o daleko horších zesilovačích, které si lidi staví v naději, že vytvoří skvost, protože jim někdo ty integrované zdrbal a rozmluvil. Shrnul bych to do konstatování, že proti hounu úplnej med. A pro začátek musí stačit.

Tak trochu OT: nemyslíte si, že MBA810 a TBA810 a jejich odrůdy by si zasloužily nějaké čestné místo v muzeu jako nejdéle používaný integrovaný nf zesilovač výkonu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 8:04    Předmět: Citovat

některé kazety emgeton mívaly jiný problém než akusticko-magnetický: výrobce nedokázal vyrobit nebo zpracovat plast s dostatečně nízkým kluzným odporem a cívečka pásku (její hrana) při vodorovné poloze strašně drhla o bok kazety, zatímco západní výrobky měly koeficient tření, že klouzaly už skoro při myšlence Rolling Eyes
Emgeton to řešil dokonce i vkládáním celuloidových vystýlek do kazety, ale i tak to bylo na 3,141592ču. Kazeťák vypínal pro nadměrný tah pásku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honza637



Založen: Dec 03, 2004
Příspěvky: 570
Bydliště: Sezimovo Ústí

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 8:05    Předmět: Citovat

Sice jsem tu dobu nezažil, ale vím že ty Maxelly byly sehnatelné v běžném elektru kde je kupoval můj táta. Stála to samé jako náš Emgeton a určitě není náhoda, že výrobce v manuálu přímo nedoporučoval pásky Emgeton. Právě z důvodu drsnosti a nekvality.
Co se týká té historie. Máš pravdu že většina lidí (nadpoloviční) už vůbec netuší nic, kdysi v 90.tých letech vládla myšlenka (byl jsem jí ovlivněn taky) že co je ze "staré" doby je špatné a vyhodit. Ano, naše elektronika vyjma měřících přístrojů nic moc ale nejhorší to nebylo. Co se ale týká západu a hlavně USA, tam se dodnes dělají desky ve velkém a hodně lidí to tam má. Měl jsem možnost mluvit s člvoěkem, který tam 2 roky pracoval, a řekl mi, že právě LP tam tak moc nevymyzely jako tady.
Ty cívkové magnetofony jsou už používané míň, to je fakt. Pásky se ale furt dělají a není problém je sehnat. Vše je o vůli a ochotě.
Druhou věcí je to, že dneska jsou v módě domácí kina a klasický kvalitní stereo už upadá. Je to věc módy bych řekl. Kvalitní zvuk říká veřejnosti čím dál méně. Běžný člověk si koupí minivěž či domácí kino a myslí si, že je na vrcholu techniky ...
Co do těch MDA2020 - před pěti lety kdy jsem s nimi stavěl konce pro běžný poslech, nebyly tak špatné. Sice zkreslení výšek bylo , ale jinak se snažily držet i dynamiku. Ono záleží na konstrukci jak to zapojíš. Tím neříkám, že by měly špičkové vlastnosti a nedám na ně dopustit .. tak to není. Za 20 Kč ale víc čekat nemůžeš.

_________________
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
honza637



Založen: Dec 03, 2004
Příspěvky: 570
Bydliště: Sezimovo Ústí

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 8:16    Předmět: Citovat

No Hille, máš v tomhle pravdu. MBA810 se používaly masově a docela dlouho. Pro tranzistorák či radiostanici to špatné nebylo, jen kdyby byly líp ochráněné proti přetížení na výstupu a zkratuvzdornost. Mají dost choulostivý život což je jejich největší slabina.
Svého času byly docela dobré konstrukce p. Jandy a to Transiwat se to jmenovalo. Já kdysi vlastnil TW 44 junior a jsem nerad že jsem se ho zbavil. Byl to pěkný zesilovač a i pěkně zpracovaný . V průběhu doby jsem pak měl Teslu AZS223 , taky nebyl špatný ale furt je to low-end. Nyní koketuju se zesilovačem Denon PMA-1315R což je zcela o něčem jiném. High-end to sice ještě není ale je to už lepší střední třída.
Teprve až tam je poznat, co je slyšet z magnetofonu a vůbec z kde čeho co dříve slyšet nebylo.
Když ale někdo začíná, je fakt že si nemůže dovolit dát za zesilovač takové peníze a tudíž nic jiného než IO nezbyde. Jako první jsem dělal s někými LM2005 a podobně, pak s těmi MDA2020 a na jejich cenu to nejhorší nebylo ale doba je už jinde. Samozřejmě pro začátky to nelze jinak než doporučit. Dotyčný nabyde nějaké zkušenosti a bude mít radost, že má něco svojeho.
Mimochodem ty Maxelly 120/25 chutnají jak tomu ReVoxu (nevím na jaké je seřízen) tak i Tesle, původní záznamy dělané před 20ti lety hrají dobře i dnes, samozřejmě v rámci možností. Já mu předmagnetizaci seřizoval právě pro ty Maxelly a uvažuji o tom vyvést regulaci předmagnetizace přímo na čelní panel. Jde to doladit dobře. Dělal jsem to podle návodu, který mi poslal Hill.

_________________
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9682
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 8:39    Předmět: Citovat

Statické lupání vzniklé třením rychloposuvu pásku o vodící elementy páskové dráhy způsobovaly snad i všechny cívkáče zvučných jmen, z běžné produkce např. polská lic. Unitra ZK246, M2404S, M2405S, M2403 SD, M1417, ...zásluhou spíš materiálu pásku (polyester) a plastové cívky. Ale přemotáním emgetonu na alu kotouč jev vymizel...u kazet velmi málokdy, AIWA AD-F 220, F 660 (ruční bias) F 990 (auto kalibrace), AD-R 450,460,470 (auto-reverz)
jenže to už trh a maloobchodní síť nabízela jakostní nosiče, TDK-AD,SA, SONY HF,HF-S,ES,UX-S, maxell UD,UR, fuji FR...


Naposledy upravil konosuke dne út říjen 16 2007, 10:55, celkově upraveno 1 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12350
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 9:15    Předmět: Citovat

Emgetony měly mizernou mechaniku, ale prů.er byly Emgeton LH - pásek se tvářil dobře, ale po nějaké době začal neuvěřitelně špinit - stačilo minuta hraní a hlava byla zalepena jakousi lepkavou žvýkačkou. Nešlo tímpádem ani přehrát jeden datový blok do Spectra... to byl děs.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SIDTIM



Založen: Nov 23, 2006
Příspěvky: 1228
Bydliště: ...mezi Radhoštěm a Hostýnem...

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 9:38    Předmět: Citovat

S těmi MDA 2020 jsme si v Zetawattech užili.. Teda, já problémy neměl, ale všem kolem odcházely. Příčinou prý bylo, že se napájení velmi blížilo destrukční hranici, pak stačila špička, a chladič šel dolů, aby jste pod ním objevili následky menšího jaderného výbuchu Smile 2020 mi subjektivně hrály o cosi líp jak MBA 810 (dodnes si pamatuji, jak MBA někdy kolem r. 1980 začali nabízet za cca 500 Kčs/1ks), pak jsme se žáčky tyto zesilovače stavěli ještě několik let. Velkou výhodou bylo pro laiky nesymetrické napájení. Ale zpět k 2020: Mnohem stabilnější a kvalitnější byly obvody označené dvěmi zkříženými meči.. Pamětníci vědí moc dobře, co to bylo za "zboží".. Ale pak dovezli TDA 2030 (příp. od soudruhů z NDR A2030) a s těmi se dělalo snadněji: jednak montáž, pak i spolehlivost.. Výkon sice o trochu nižší, ale stejně nebylo z čeho vybírat. Na Transiwatt nedám dopustit, dal se postavit z čehokoli a fungoval. Jen jednou jsem zažil situaci, že jednomu konec TW120 kmital. Konstruktér však byl naprostý elektrolaik, traktorista a profesionální alkoholik. Moc se tehdá neřešily rychlosti přeběhu (mimochodem-TEXAN - fujtable), odstupy aj. Výkon a spolehlivost, to byla deviza. Jojo, to všechno odvál čas.. Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9682
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 9:40    Předmět: Citovat

Pásky emgeton...dokázaly jakž-takž hrát jenomže velmi krátkou dobu, měl jsem v ruce i větší šmirgly jako orwo nebo ruské ! (ano, daly se sehnat a to levně např. v Polsku, magnitafonnyje ljenty, to bylo v dobách chronického nedostatku cívkových nosičů na trhu, tak asi II.pol.70. a 80. let XX.století...) Zkrátka, aplikací emgetonu se mgf.hlavy, potažmo kladka, přítlak a pásková dráha musely čistit min.po jedné straně nahrávaného LP, tedy cca 20 min...starý, ve výrobě nikdy ( uspokojivě ) nevyřešen problém této značky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12350
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 9:49    Předmět: Citovat

Ano, emgetony hlavně některých řad špinily hodně. Říkal mi kdysi člověk od didaktické techniky, který měl na starost krátkou dobu i kopírování výukových textů pro školy, že dokud byly Agfy nebo Basf, tak se kopírovalo tape to tape max. rychlostí. Pak se dodaly Emgetony, Basf zůstaly jenom jako master a vypuklo peklo. Krátké pásky ještě šly, ale u 15cm cívek se muselo ve třetině vše zastavit, umýt hlavy a jet dál. Dělali i zoufalé pokusy, nechat pásky několikrát projet páskovou drahou, aby se trochu ošoupaly před nahrávkou atd. Nakonec to vše byl takový malér, že se musely zase nakoupit Agfy a ty Emgetony se rozřezaly do krátkých cívek, kde to až tak nevadilo.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 11:10    Předmět: Citovat

Myslím že už i domácí kina mají svůj zenit za sebou, dva moji sousedi potichu spakovali svých šest reprobedniček pitvorných tvarů a roztodivných velikostí a vrátili se ke stereu, v případě TV dokonce k vestavěnému eliptickému repráčku Laughing
Asi zjistili, že setrvalá reprodukce autentického zvukového prostředí kamenolomu se ke všem žánrům nehodí a kulturní obohacení to taky není Rolling Eyes
nehledě na to, že když je letový den a vzduch provětrávají zelení zk****syni na gripenech, je to zadarmo.
Pouštět rockovou klasiku přes zadní kanály a DSP efekty, to už vůbec nemá s kvalitní reprodukcí co dělat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
honza637



Založen: Dec 03, 2004
Příspěvky: 570
Bydliště: Sezimovo Ústí

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 12:21    Předmět: Citovat

Naprosto s tebou souhlasím. Z toho co jsem slyšel mi přijde stereo reprodukce zcela nejlepší. Ovšem musí být kvalitní. Onehdy mě dostal jeden blb který si koupil mini-věž od Sony s tím, jak je to kvalitní. Vzal jsem tedy svoje dobře naposlouchané CD s bellamy Brohers a jedno s Creedence c.r. a docela jsem na to zůstal koukat .... Věžička za 20 000 údajně ale nehrálo to k ničemu. Další si za 40 koupil domácí kino - výsledek stejný. Mizerný zesilovač, běžně sykavky, detaily nejsou, bas "syntetický" .... děs a hrůza.
Jediné na co jsem ještě nepřišel, jak fungoval systém kvadrofonie. Je to stará věc, vím že byly 2 repra na předek a dvě na zadek ale jak to vlastně mělo fungovat jsem dosud nezjistil.

_________________
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 12:27    Předmět: Citovat

na téma SQ kvadrofonie tu už Hill v minulosti přednášel: http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=14234

vycházely i návody na výrobu kvadrofoního dekodéru, jenže co s tím, když zdroje signálu jsou už leda sporadicky tehdejší SQ desky?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
konosuke



Založen: Dec 18, 2006
Příspěvky: 9682
Bydliště: Český Těšín tam v pohraničí

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 13:31    Předmět: Citovat

Ano, kvadrofonie...měla být logickým nástupcem sterea, někdy koncem 70.let XX.století. jenže, zůstalo u prognóz...slepá větev evoluce. Komerčně neúspěšná a málo rozšířená jako třeba video2000, beta nebo DAT recorder...
Pro kutily existoval přechodný system quasi-quadro HAFLER&GERZON, který dokázal ze dvou stereo kanálů vykouzlit čtyři (!) a to jediným rezistorem cca 10R a 2 zadními (rear) boxy zapojenými sériově v protifázi mezi živé výstupy L+R front...zpracovával jednoduše rozdíl signálů obou stereo kanálů (tedy - při mono nehrály nic). Tuto pozoruhodnou aplikaci měl i legendární zesík ÚV Svazarmu Elektronika TW 40 junior ale taky např. nf zesilovač použitý v Tesla B-73 (KF-507,KF-517, 2xKD-601 na kanál) , zvukově nejlepším českém cívkáči. Japonci vymysleli syst. SQ, QS dekodérů (SONY CBS SQD-1000, SQD-2245, Sansui QS-1,QS-500,QSD-4 nebo stereo-4 firmy ElectroVoice...) ke hromadné výrobě již nedošlo, snad pro nepatrný zájem komerčního trhu a vzájemnou nekompatibilitu.


Naposledy upravil konosuke dne út říjen 16 2007, 17:35, celkově upraveno 2 krát.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
honza637



Založen: Dec 03, 2004
Příspěvky: 570
Bydliště: Sezimovo Ústí

PříspěvekZaslal: út říjen 16 2007, 13:47    Předmět: Citovat

Jo je to tak, na mém B73 jsou opravdu výstupy 4 a dva označeny jako LZ a PZ ....
_________________
Kolik serverů jsi zničil, tolikrát jsi adminem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Audiotechnika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Další
Strana 3 z 7

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund