Založen: Mar 08, 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Českobudějovicko
Zaslal: čt září 13 2007, 22:08 Předmět:
A to by tomu motoru vadilo když do něj pujdou 3 fázově posunuté průběhy typu obdelník nebo schody ?? Dali by se ještě vylepšit vhodným filtrem aby nebyly tak strmé. Základ je jen DC-DC měnič. Takže nějaké trafátko výkon tak kolem 100W primár vinutí s odbočkou uprostřed, a dvojčiný měnič. Výstup trafa usměrnit a nakrmit s tim trojnásobný polomost. Z těch středů polomostů vyvest jednotlivé fáze. Ty tři polomosty správným spůsobem nakrmit,.. picem atmelem a nebo klopnými obvody. Ale stačilo by i několik hradel mezi kterými by byl vhodný RC článek.
Ten motor je napájen do hvězdy s pracovní zemí nebo je zapojen do trojúhelníka ?
Ten motor je napájen do hvězdy s pracovní zemí nebo je zapojen do trojúhelníka ?
Bohužel nevím proč to musí být sínus, možná né. V přístroji je tříosí giroskop a ty motory pohání setrvačníky. Také nechápu proč to nejsou stejnosměrné motory, ale nejspíš pro to, aby byly zachovány stále stejné otáčky setrvačníků. A jestli jsou do hvězdy nebo do trojúhelníku se mně nepodařilo zjistit. Na rozebrání přístroje si pro jeho cenu netroufám.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12343 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá září 14 2007, 8:18 Předmět:
Na to jsi přišel jak, že to jsou 3 jednofázové ? Logicky je jasné, že konstrukčně jednodušší je trojfázový motor než nějaký jednofázák, kde se musí vytvářet točivé pole složitěji.
Založen: Mar 08, 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Českobudějovicko
Zaslal: pá září 14 2007, 14:16 Předmět:
no vzhledem k tomu že tříosý gyroskop musí mít tři nezávislé setrvačníky, a každý by mněl asi být hnaný svim motorem a uložený na pohyblivém závěsu, tak prostě mně logicky vychází tři motory,... Ale samozřejmě to tak být nemusí.
Založen: Jun 05, 2005 Příspěvky: 12343 Bydliště: Ostrava
Zaslal: pá září 14 2007, 14:23 Předmět:
Tři motory samozřejmě ano, pokud to není nějaká konstrukce s jedním společným elektromotorem, ale proč by měly být jednofázové ? Možná to tak je, ale líp mi konstrukčně vychází malinkatý asynchron nakrátko s trojfázovým statorem, než jednofázový.
Určite je to trojfázový motor, resp. 3 trojfázové motory. A prečo?, lebo je to najjednoduchší motor, tak ako to už tu niekto písal. A prečo 3x36V, 400Hz? Lebo je to štandardná palubná sieť u lietadiel.
Pokiaľ to má slúžiť tak dôležitej veci, ako je gyroskop, tak to musí byť 100%-ne spoľahlivé. Určite by som tam nedával PICku,ani žiadný iný procesor. Vo výnimočnom prípade by som použil programovacie logické polia.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32002 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 14 2007, 18:09 Předmět:
Jestli to je gyroskop, tak má jen dva setrvačníky s kolmými osami a celek je na kardanovém závěsu s tenzometrickými snímači polohy a zrychlení = akcelerometry. Jeden by nedokázal hlídat pohyb ve směru své osy, tak se dávají 2, pohyb ve směru zbývající osy se určí z pohybů zaznamenaných tou dvojicí + akcelerometry.
To nic nemění na tom, že k pohonu jsou PRAVDĚPODOBNĚ použity 3f motorky z důvodu téměř naprosté spolehlivosti - kondík nebo jiný způsob generování pomocné fáze je asi 10x méně spolehlivý, než prostý klecový rotor a 3f vinutí na statoru. _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 32002 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: pá září 14 2007, 19:40 Předmět:
12V, 14V, 18V, 22V, 28V, 36V i 48V - prostě co koho napadlo a bylo to nějak složitelné z Pb nebo NiCd článků jako ss, jinak palubní generátory bývaly standartně na 14, 18, 24, 30, 36 nebo 50V. Kmitočet 400Hz je snad celosvětově standartizovaný "letecký" kmitočet... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Když jsme tak u toho - jaká napětí se používají pro palubní sítě ? Rusové snad používali 115V 400Hz a ještě něco dalšího.
Na vojne som robil technika MIG23, ale keď mám pravdu povedať už si na tie hodnoty napätí nepamätám. Viem že to bolo 400Hz a väčšinu prístrojov, ktoré sme demontovali sme nevedeli kvôli napäťovej nekompatibilite na nič využiť. Zdá sa mi však že to bolo nejakých 127V. A neviem či neboli až dve napätia. Možno že jedno bolo DC a jedno AC. Bolo to fakt už hodne dávno.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku Předchozí1, 2, 3Další
Strana 2 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.