Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Felicia ukazatel teploty
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
quintes



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 20:53    Předmět: Felicia ukazatel teploty Citovat

zdravim,
mam filcku rv 96, motor 1.3i bosch monotronic, palubovku z novsej feldy (koli otackomeru) jedine orig mam tachometer. vsetko funguje, len ukazatel teploty ma iny rozsah,pri zapnuti zapalovania vybehne na 90st c a v zohriatom stave ukazuje pred cervenym polom. skusal som dat odpor od snimaca teplty, ale akurat sa zmensil rozsah (cca od 70 do 90). je cidlo na motoroch mpi ine? da sa vymenit?

paradox je, ze ta palubovka bola predtym na favorite a tam ukazovalo teplotu dobre Laughing
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Yan



Založen: Mar 14, 2007
Příspěvky: 32

PříspěvekZaslal: út září 11 2007, 12:11    Předmět: Citovat

Hodnota termistora pre Fabiu aj Feldu je medzi 2k až 2k7. Menovite NTC 2k2, ale origo majú z výroby nehorázny rozptyl. Rešili to tak, že na RJ motora sa vykoná adaptácia teplotného snímača. (Nebudem to popisovať, na to sú iné fóra, http://forum.skodahome.cz ) Ak sa mení snímač teploty, (chladiacej kvapaliny) motor (riadenie) sa adaptuje po pár dňoch (používania) aj sám (to z vlastnej skúsenosti). Analogicky: keďže sú snímače dvojvývodové a štvorvývodové, (tam sú dva termistory) sa musí adaptovať zrejme u štvorvývodového samostatne aj RJ palubovky, ktorá dostáva signál priamo z jedného z termistorov. U dvojvývodových dostáva palubovka signál o teplote po zbernici z RJ motora. Pokiaľ sa Vzťah snímač - merák sám neprispôsobí, robí sa to cez VAG.
Myslím, že popis Mono Motronic sa zháňa jednoduchšie ako SIMOS 3PB...

Aha - medzi "Favom a Feldou" bude asi rozdiel. Až Feldy, Fabky a Octy začali používať rovnaké RJ (ako celý VW koncern). Takže: autá vedľa seba
a po nočnej odstávke na studenom motore stačí ohmmeter a zo tri minútky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
vrky



Založen: Nov 28, 2004
Příspěvky: 1772
Bydliště: pod Black Mount

PříspěvekZaslal: út září 11 2007, 14:55    Předmět: Citovat

Něco podobného jsem také řešil
http://www.ebastlirna.cz/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=7638
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
pepik9
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út září 11 2007, 22:09    Předmět: Citovat

Yan napsal(a):
Aha - medzi "Favom a Feldou" bude asi rozdiel. Až Feldy, Fabky a Octy začali používať rovnaké RJ (ako celý VW koncern).

Rozdil byl uz mezi starym a novym favoritem (pred/po 1992).
Návrat nahoru
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31895
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út září 11 2007, 22:25    Předmět: Citovat

pepik9 napsal(a):
Rozdil byl uz mezi starym a novym favoritem (pred/po 1992).


Fáčko s datem výroby podzim ´93 (a celý rok´94) neboli modelový ročník ´94 vulgo "stříkačka" měl ŘJ shodnou s Feldou do roku ´96 - oba měly motor 1.3 SPI Monomotronic, lišily se jen v nepodstatných detailech výstroje. Do modelového roku ´93 byly ve Fáčkách motory s karburátory Pierburg několika různých verzí. Asi nejhorší byly verze Ekotronic - Pierburg doplněný neřízeným katalyzátorem - nejely a nejely...
Teprve od nájezdu výroby motoru MPI (vícebodové vstřikování) byly na motory osazovány jednotky shodné s Octou a Fóbií...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19537
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: st září 12 2007, 6:26    Předmět: Citovat

U těchto ročníků celkem bez ohledu na značku měřák v palubovce používá vlastní čidlo a řídicí jednotka má taky svoje. U některých značek bývají v jednom pouzdře.
Takže budík může kecat, i když řídicí jednotka dostává informaci o teplotě správnou. I naopak.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quintes



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st září 12 2007, 21:38    Předmět: Citovat

no, cidlo ma 4 vyvody, meral som odpor na 2 a 2. ale len na jednom pare som nameral nejaky odpor, tam som dal vlastne odpory, no zmensil sa len rozptyl. podla vas mam tie odpory dat prec a cakat, az sa to samo urobi? neverim, ze u skodovky sa urobi nieco samo Idea Idea Idea
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quintes



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: st září 12 2007, 21:44    Předmět: Citovat

apropo, som spominal ze ta palubovka bola predtym vo favorite r.v. 1989, a tam ten snimac bezal normalne. a viem, ze cidlo teploty na tom aute ma len jeden vyvod. (ak nie sorry no som si na99perc isty).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31895
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá září 14 2007, 14:51    Předmět: Citovat

Fáčko ve starší verzí instalace měří teplotu po jednom drátu pomocí diferenciálního budíku - od + pólu napájení palubovky přes měřák a kabel do čidla a z čidla na kostru motoru, novější už to mají překopané skrz ŘJ a čidlo s dvěma nebo 4 vývody - ale na palubovku jde pořád jen jeden drát.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
quintes



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: so září 15 2007, 12:10    Předmět: Citovat

dobre, ak ide len jeden drat, ako sa dokaze teplomer sam nastavit na spravnu hodnotu? stale mi nikto nepovedal ci mam vybrat tie svoje odpory a cakat na zazrak??? mrknem este do el schemy....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quintes



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: so září 15 2007, 12:38    Předmět: Citovat

v scheme nic moc.... len jeden kabel do ukazatela, zo styroch...
podla tejto schemy je to jednoduche jak facka, cievka pod napatim ovladana
premenlivym odporom (snimac teploty). lenze ukazatel je z orig. novsej feldy, na favorite fungoval, na novsej felde fungoval, len na mojej nejde!!!
a pritom ten, co tam bol pred vymenou, bezal tiez ok. chyba bola, ze som menil celu palubovku okrem tachometra (koli najazdenym km),a nevymenil som aj ukazatel teploty. no kto mal vediet ze nepojde ked na favorite bezal v pohode??? a teraz mam z toho hlavu v smutku...



fel61.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  fel61.jpg
 Velikost:  268.4 kB
 Staženo:  441 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
quintes



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: so září 15 2007, 13:03    Předmět: Citovat

aha co som nasiel....
a to je dielenska prirucka, by ma zaujimalo, co by s tym robili servisaci a kolko by to stalo



fel navod.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  fel navod.jpg
 Velikost:  99.09 kB
 Staženo:  371 krát


fel navod 2.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  fel navod 2.jpg
 Velikost:  77.85 kB
 Staženo:  325 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: pá září 21 2007, 7:29    Předmět: Re: Felicia ukazatel teploty Citovat

quintes napsal(a):
zdravim,
mam filcku rv 96, motor 1.3i bosch monotronic, palubovku z novsej feldy (koli otackomeru) jedine orig mam tachometer. vsetko funguje, len ukazatel teploty ma iny rozsah,pri zapnuti zapalovania vybehne na 90st c a v zohriatom stave ukazuje pred cervenym polom. skusal som dat odpor od snimaca teplty, ale akurat sa zmensil rozsah (cca od 70 do 90). je cidlo na motoroch mpi ine? da sa vymenit?

paradox je, ze ta palubovka bola predtym na favorite a tam ukazovalo teplotu dobre Laughing


A preco si len neprehodil otackomer s hodinami?
Uplne by to stacilo.

_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
quintes



Založen: Sep 10, 2007
Příspěvky: 43

PříspěvekZaslal: ne září 23 2007, 17:51    Předmět: Citovat

po vojne kazdy general.....
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: ne září 23 2007, 17:58    Předmět: Citovat

Nevidim tu ze by si sa pytal co je treba k tomu...napisla si sem uz ked si to vymenil.

Ja nemozem vediet co chce kazdy robit vo svojom aute.

_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund