Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Troleje a blbci co přelézají vagony
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
workhard



Založen: Jul 07, 2006
Příspěvky: 5130
Bydliště: Plzeň

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 21:48    Předmět: Citovat

No nevím,ale 300V/mm se mi zdá nějak málo,to bys vytáhl jiskru i z normální zásuvky na 230V,to je taky efektivní napětí,o zásuvce 400V ani nehovořím...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Radix



Založen: Nov 14, 2006
Příspěvky: 2633

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 21:55    Předmět: Citovat

Tak jsem kouknul do Technické fysiky od Nachtikala a ten uvádí 3000 - 4300 V/mm.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 22:03    Předmět: Citovat

s indukčními špičkami které překonají metr nesouhlasím, běžně jsou zemněné ochrany nad trakcí pod mosty a nadchody mnohem blíž a to už by tam vlastně být neměly.
Nevím jak součásti drážních vozidel, to by řekl někdo od dráhy, ale myslím že metr pod trolejí spousta vagonů s nástavbou taky nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19523
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 22:20    Předmět: Citovat

Já jsem si zase prošel nějaké práce z FEL ČVUT a tam se v ideálním případě uvádí 3,6kV/mm, při 40% vlhkosti ale není už napětí neroste přímo úměrně se vzdáleností.
Na metru by mělo být 3,6MV, ale není. Už je pod 1MV.
Při 60% vlhkosti je ten nepoměr ještě větší.
To znamená, že v zásuvce na malou vzdálenost k průrazu nedojde. Zvětším napětí 120x - a vzdálenost musím zvětšit 400x a víc, aby k průrazu nedošlo. Zřejmě se na tom podílí i ten tvar elektrického pole (korona atd). Navíc proudy jsou tu k dispozici značné, to není 1 mA z vn trafa televize.
V každém případě, i když jsem to s tím přepočtem té spodní hranice napětí na milimetr učunil nepravděpodobným, na dvou věcech se nic nemění: na metr je to průrazné napětí menší a kdo tam i přes výstražné tabulky leze, je sebevrah. Protože bezpečnou vzdálenost na té střeše už sotva jde uhlídat.
Jenže málokdo z těch, co to zkoušeli, se dožije toho, aby o tom mohl vyprávět.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rudis



Založen: Apr 28, 2005
Příspěvky: 101

PříspěvekZaslal: ne září 09 2007, 23:15    Předmět: Citovat

no a taky ještě taková věc , ono těch 25KV není všude , tuším právě na jihu čechách a snad na moravě.Na severu čech jsou 3KV ss .Nevím přesně jak jsou koridory rozdělené.Tak třeba někde přelejzání v pohodě "projde" a pak najednou 25KV a je to !
R.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5227

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 7:44    Předmět: Citovat

Jojo tady na morave je 3kV stejnosmerne. Ale to zas umi lepe udrzet oblouk kdyz uz ho zapálí. Nedokazu si ty lokomotivy predstavit jak prejizdeji z 3kV na 25kV a pritom to funguje. Nevite jak to aji udelano?
Ti lide nevi co delaji. Asi jim fyzika na základce nejak utekla.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12332
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 8:21    Předmět: Citovat

No všimni si, že některé lokomotivy mají 2 pantografy, popojedou a jeden spustí a druhý zvednou. Taky ne všechny jsou univerzální...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 8:35    Předmět: Citovat

styk 3kV ss/25 kV stř je na trati Kolín - Havlíčkův Brod na nádraží v Kutné Hoře, lokomotiva tam projede úsekem bez napětí setrvačností a mezitím přehodí pantograf na druhou soustavu. Kdysi tam všechny lokomotivy přepřahali dieselem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 8:37    Předmět: Citovat

Používá se u trolejí kompenzace účiníku ??? Je možné že se tam vyrobí při nějaké rezonanci větší napětí než těch 25kV ???
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 8:41    Předmět: Citovat

Tie dva pantografy nie sú od toho. Univerzálnosť univerzálnych lokomotív spočíva v tom, že majú oba systémy, ktoré sa v mašine prepínajú. Aby sa prepnutie mohlo uskutočniť, je potrebné lokomotívu odpojiť od trakcie, vykonať prepnutie a znova pripojiť k trolejovému vedeniu. Rušňovodiči majú tzv. "poznanie" trate a teda vedia, kde sú hranice rôznej trakcie a miesto prepínania je označené návesťami - Stiahni zberač/Vysuň zberač.

Aspoň si to tak pamätám zo školy. Ale tá už bola dávno.

Vlaky nižšej hmotnosti používajú k prevádzke jeden zberač, zpravidla zadný. /V prípade utrhnutia je teoretická možnosť sa pripojiť zadným. Vlaky ťažkotonážne používajú k chodu oba zberače, aby odoberaný prúd nepreťažil jeden zberač.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
miroja



Založen: Feb 28, 2006
Příspěvky: 1803
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 9:49    Předmět: Citovat

K tym napatiam. Aj na Slovesku je to samozrejme "pod obojim". Sever (Cierna nad Tisou, Kosice, Zilina (odbocka na Ostravsko),Puchov je 3kV jsm. , juh Slovenska (od Puchova smerom na Blavu) 25 kV striedavych.
Kedysi za socializmu a aj za federacie sa elektricke lokomotivy odlisovali farbami. Cervene boli na 25kV striedavych (v cisle oznacujucom typ mali Sxxx), zelene na 3kV jsm. (v cisle oznacujucom typ mali Exxx - napriklad typicky zastupca E499 alebo E669) a modre - tym to bolo jedno-boli univerzalky (v cisle oznacujucom typ mali ESxxx). V podstate to bola lokomotiva na 3 kV jsm., ktora si so sebou viezla trakcne trafo 25/3kV + usmernovac. To trafo bolo spravidla umiestene odspodu podvozku medzi napravami - taka kocka. Tie, co ho nemali, viezli si tam betonovy kvader (aby hmotnost lokomotiv bola rovnaka).
V posledych rokoch sa u nas prestali ctit farby na lokomotivach a lokomotivam zacali davat cisla, ktorych kod uz neviem rozluistit Cry .
Zberac sa skutocne podla nejakych internych predpisov mal pouzivat zadny, pretoze ak by doslo vplyvom vady na trolejovom vedeni k odtrhnutiu predneho, malo by to za nasledok aj poskodenie zariadeni, ktore mala lokomotiva na streche (odpojovac, odpory..). Oba zberace sa pouzivali len vynimocne, pri rozbehu, zvlast v zime, ked bolo zapnute 3kV elektricke vykurovanie v osobnych vagonoch, pripadne za namrazy, ked ten prvy hlavne cistil trolej od ladu Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
miroja



Založen: Feb 28, 2006
Příspěvky: 1803
Bydliště: SK, Liptov/Tekov

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 10:05    Předmět: Citovat

jandu napsal(a):
Rušňovodiči majú tzv. "poznanie" trate a teda vedia, kde sú hranice rôznej trakcie a miesto prepínania je označené návesťami - Stiahni zberač/Vysuň zberač.

Tie znacky su dobre vidiet na tom obrazku. Su to tie modre kosostvorce, umiestnene v trolejoch (mozu byt umiestne aj na stlpoch). Prikazuju, kde musi byt pantograf dole a kde uz moze byt vytiahnuty. Takyto priakaz sa objavuje aj inde ako na miestach, kde sa meni napatie 3/25 kV, napriklad na vymenach (tam, kde sa z "pavej" kolaje prechadza na "lavu" spravidla na pred stanicami), pri meniarnach, kde sa prechadza z jedneho na dalsi izolovany usek, v tuneloch (typicky zastupca je tunel Strecno pri Ziline)....
PS: Pozeram, ze to blbe cislovanie lokomotiv mate uz aj u CD Sad
PS2:Hmm, som sa akosi rozpisal o vlacikoch... sorry za oftopic.. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
PabloX



Založen: May 16, 2005
Příspěvky: 944
Bydliště: Ruzomberok

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 10:54    Předmět: Citovat

Pridam otazocku: Na ake napatie bezia motory vo vlaku? Ako sa reguluje rychlost, kedysi to vraj boli rezistory, dnes je to PWM?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
mikollar



Založen: Dec 26, 2004
Příspěvky: 1426
Bydliště: Košice - okolie

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 11:54    Předmět: Citovat

nám na skole vysvetlovali ze strae lokomotivy mali nieco ako PWM (tie najstarsie odpory) a tie novsie na 25kV maju vraj asynchronny motor a frekvencný menič. Toto nam tvrdil ucitel v skole, ci to je tak, to uz neviem.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: po září 10 2007, 12:29    Předmět: Citovat

Kolikrát ta lokomotiva při rozjezdu hraje jak celej orchestr, jak polovodiče řádí Laughing

Mě by spíš zajímaly ty rány, co se z ní občas ozývají. Jestli je to jen mechanickým pnutím nebo to má ještě jinej důvod...

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Poradna Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4, 5  Další
Strana 2 z 5

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.17 sekund