Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Náhrada tranzistoru T1829-1
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Součástky
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
andrejba



Založen: Jul 21, 2010
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 18:43    Předmět: Citovat

Killroy napsal(a):
T1829-1 je bývalá Motorola vyráběná pro Citroen/Peugeot. V žádném katalogu ho nenajdeš a ten BDX66C jeho nějak moc dobrou náhradou není. Už jsem to tu jednou psal. A až tu regulaci budeš muset vyndavat znovu, tak tě to také dojde (můžu potvrdit, měl jsem Pažouta i Xsaru a je to zážitek). Použij ten MJ15004 nebo raději MJ11033 a je navždy vystaráno. A hlavně žádnou elektricky vodivou pastu jako ty hňupové na citroen fóru.
Killroy


Na pocudovanie Megane este stale uspokojivo plni ulohu druheho auta. Po 7 rokoch ale fucanie odislo znova.

Mal som este jeden nepouzity BDX66C, podla stranky https://www.hunker.com/13414419/how-to-test-darlington-transistors som ho premeral multimetrom nastavenym na diodovy tester (B-E a B-C hodnoty 950+ resp. 780+; E-B a C-B hodnoty 1, niekedy mozno o tom napisem vacsi clanok), z predtym vyletovanych som vybral dalsie 3 neposkodene (dokonca aj jeden z povodnych motorolackych darlingtonov bol v tomto smere funkcny) tak som jeden novy a jeden z neposkodenych BDX66C nahodil na modul, premeral naletovane (hodnota 960 sa zapojenim do modulu zmenila na 820 a hodnota 780 na 730), hodnoty noveho a pouziteho boli +/- rovnake tak som to nahodil do auta.

A nic. Vetrak netoci. Ani na 1-5, ani na 6.

So zapnutym klucikom pocujem prepinanie rele medzi nastavenim ventilatora 0 a 1 a potom medzi 5 a 6, takze mam dojem ze spinac rychlosti 0-6 v kabine je v poriadku a tiez ze rele su v poriadku. Podla servisnych videi su tam 2 rele takze tie asi aj pocut. Ci nieco spinaju je otazne ale ich ovladanie funguje.

Napada mi ze problem je:

  1. v kabloch medzi palubovkou a riadiacim modulom
  2. medzi riadiacim modulom a ventilatorom
  3. odisiel ventilator
  4. rele prepinaju ale nejde k nim spinana stava takze spinaju naprazdno


Na a) budem musiet pozriet schemu (jednak netusim aky je pinout toho konektora co sa zasuva do riadiaceho modulu a tiez netusim kde su tam tie rele a co presne spinaju).

Na b) budem asi musiet znova odkrytovat spodok riadiaceho modulu a premerat napatia so zapojenim do auta pocas regulacie. Pripadne to skusim podrzat v ruke ci sa to hreje.

Na c) nechcem ani pomysliet, videl som video ako typek vymontovava ventilator a skutocne sa mi nechce rozoberat polovicu krytov pri nohach vodica, davat von pedale a x kablovych zvazkov aby som sa dostal k ventilatoru odspodu. Mozno by sa dala funkcnost ventilatora odmerat zapojenim napriamo na bateriu cez nejaku 30A poistku, ale nemam pinout toho konektora...

Na d) by som asi potreboval schemu zapojenia a potom mozno vymyslim ako zmerat co sa tam deje.

V tom priestore medzi bateriou a riadiacim modulom je celkom dost roznych kablov a aj nejaky biely modul a hnedy bakelitovy konektor, musim k tomu zohnat popis. Mozno tam odhnul nejaky kabel co to cele napaja.

p.s. co sa tyka vodivej pasty medzi chladic modulu a darlingtony tak to sa asi spoji cez nity/sroby ktorymi su tranzistory pripojene k plosnemu spoju, na plosaku je to tiez spojene do skratu v zapojeni so spolocnym kolektorom - schema takeho zapojenia je napriklad tu https://www.eleinmec.com/article.asp?13 takze pripadna vodiva termopasta by bola uplne v poriadku.

p.s. #2: co sa tyka MJ11033 ten je v europe tazke kupit. Kto ma rozumne ceny za dopravu ten ho uz nepredava, nasiel som nejakych sialencov co za dopravu chcu $55 co je asi DHLkom z ineho vesmiru. Predpokladam ze tie BDX66C co tam mam teraz su funkcne. Ak premeriam vsetko ostatne uvedene vyssie a nebude ina moznost tak kupim https://www.aliexpress.com/item/Promotional-Sale-transistor-MJ11033-new-Spot/32214826846.html (5-pack MJ11033 s dopravou za prijemnych €6,93) a skusim to preletovat znova tentokrat s MJ11033.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
dj_rizek



Založen: Apr 07, 2005
Příspěvky: 711
Bydliště: blízko Třeboně

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 19:18    Předmět: Citovat

andrejba napsal(a):


https://www.eleinmec.com/article.asp?13 takze pripadna vodiva termopasta by bola uplne v poriadku.

https://www.aliexpress.com/item/Promotional-Sale-transistor-MJ11033-new-Spot/32214826846.html (5-pack MJ11033 s dopravou za prijemnych €6,93) a skusim to preletovat znova tentokrat s MJ11033.


A jak vyřešíš trable potom co ti vodivá pasta proklemuje vývody E+B s kolektorem?

MJ11033 5ks za 7eur Laughing asi ne Laughing

http://cz.farnell.com/on-semiconductor/mj11033/darlington-transistor-to-3/dp/1208681

klikni se na alternativy 400,- ani nemrkneš Cry
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
VASEK_W



Založen: Dec 11, 2017
Příspěvky: 787
Bydliště: Pelhřimov

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 22:18    Předmět: Citovat

Ty odkazy na čínské stránky vedou na tranzistory, kterým se říká v žargonu "ruské motoroly". Hned na provedení pouzdra je něco dost jinak oproti originálním tranzistorům. Nevím jestli se mi podaří vložit fotku aby to bylo jasné. Pokud to projde, tak schválně hádejte kde je ten "poctivý" a kde ten "šmejd". Na šmejdu hledejte křemíkový čip raději lupou!!!
Takže doporučuji na těch číňanech nejdříve na jednom kusu aplikovat pilku na železo. Protože pak vzápětí měnit shořelý tranzistor opravdu "nasere".
Vašek



P1310153zmenšený1.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  P1310153zmenšený1.jpg
 Velikost:  188.18 kB
 Staženo:  127 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
andrejba



Založen: Jul 21, 2010
Příspěvky: 5

PříspěvekZaslal: po únor 05 2018, 23:06    Předmět: Citovat

dj_rizek napsal(a):
andrejba napsal(a):


https://www.eleinmec.com/article.asp?13 takze pripadna vodiva termopasta by bola uplne v poriadku.

https://www.aliexpress.com/item/Promotional-Sale-transistor-MJ11033-new-Spot/32214826846.html (5-pack MJ11033 s dopravou za prijemnych €6,93) a skusim to preletovat znova tentokrat s MJ11033.


A jak vyřešíš trable potom co ti vodivá pasta proklemuje vývody E+B s kolektorem?

vidis, na to som nepomyslel ze to tam moze vytiect. Ja tam mam aj tak len bielu nevodivu pastu.

dj_rizek napsal(a):
andrejba napsal(a):
MJ11033 5ks za 7eur Laughing asi ne Laughing

http://cz.farnell.com/on-semiconductor/mj11033/darlington-transistor-to-3/dp/1208681

klikni se na alternativy 400,- ani nemrkneš Cry

Hmm, drahe je to v tych EU a UK obchodoch. Ale myslis ze cinan predava nefunkcne komponenty? Cena pri polovodicoch vie byt casto aj radovo nizsia ako kusovka v nasich obchodoch.

Este som nasiel cely novy regulator https://www.aliexpress.com/item/For-Renault-Megane-Scenic-MKI-96-03-Heater-Blower-Motor-Fan-Resistor-7701040562-509283-7701048390-7701207718/32676794076.html kde podla obrazku maju FW26025A1 http://www.ges.cz/sheets/f/fw26025a1.pdf a ma to aj trosku dlhsie rebra chladica.

Tento FW26025A1 sa na https://www.ges.cz/cz/pnp-onsemi-tranzistor-mj11015-GES04901773.html predava po 139 CZK (5.50€) a na https://www.aliexpress.com/item/Free-shipping-5pcs-lot-FW26025A1-FW26025AI-Darlington-transistor-metallic-iron-cap-new-original/32641255364.html je po €7,83 / 5ks (teda €1,57 za kus).

Kazdopadne sa skor bojim toho ze je niekde odhnity kabel.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
weed_smoker



Založen: Dec 02, 2011
Příspěvky: 2676
Bydliště: Jaroměř

PříspěvekZaslal: so únor 10 2018, 12:21    Předmět: Citovat

Jednou jsem tady něco takovýho řešil.V bazaru jsem tenkrát koupil hromadu takto značených trandů asi za 300.Nevim přesně jestli tam byl i T1829,ale v tom topicu byly převodní tabulky tohodle značení.
edit: tohle
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Součástky Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku Předchozí  1, 2
Strana 2 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.16 sekund