Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Cidlo klepania alfa 166V6T

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
yesper26



Založen: May 19, 2012
Příspěvky: 1051
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so říjen 26 2013, 14:08    Předmět: Cidlo klepania alfa 166V6T Citovat

Zdravim, da sa nejako premerat cidlo klepania ? Mal by to byt obycajny piezak, no na odpor ani na najvecom rozsahu nenameriam ani prd, jedine ked som merak nastavil na 2V a pustil motor, vtedy sa tam nachometlilo okolo 100mV. Ked bucham po motore kladivom tak ani prd. Dik za radu.

A este podla coho je dana hodnota predzapalu ? Totiz na diag. mi ukazuje -76deg. co je kktina.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19535
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so říjen 26 2013, 15:14    Předmět: Citovat

Piezosnímač se chová jako zdroj střídavého napětí v sérii s kapacitou. Proto tam ohmmetrem nic nenaměříš.
Když za chodu motoru dává nějaké střídavé napětí, je pravděpodobně v pořádku. Logika totiž vyhodnocuje průběh signálu, který má za chodu motoru určitou amplitudu, ale při klepání se v signálu objeví krátké špičky, které ti měřidlo neukáže. Ty bys viděl jedině na osciloskopu s nastavitelnou úrovní pro spuštění časové základny.
Pozor na jednu věc, to jsou svody - špína a vlhkost v konektoru čidla: pracuje do vysokého vstupního odporu v jednotce a každý svod cestou drasticky snižuje výstupní napětí čidla.
Nejspolehlivě ověříš spolupráci čidla klepání s řídicí jednotkou kontrolou předstihu: jestli není čidlo v pořádku nebo ho jednotka správně nečte, po několika startech se zmenší předstih na volnoběh z nějakých 8° pod asi 4° a při 3000 otáčkách bude někde na 10°. V tom případě jednotka zjistí neodpovídající souhrn údajů z více čidel a ohlásí chybu.
A taky se dost výrazně zvýší spotřeba.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yesper26



Založen: May 19, 2012
Příspěvky: 1051
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so říjen 26 2013, 15:19    Předmět: Citovat

Hmmm, dakujem pekne za objasnenie, hned to idem premerat, ja som to meral na rozsahu jednosmerneho napetia. Nechapem ale tomuto:

Nejspolehlivě ověříš spolupráci čidla klepání měřením předstihu: jestli není čidlo v pořádku nebo ho jednotka správně nečte, po několika startech se zmenší předstih na volnoběh z nějakých 8° pod asi 4° a při 3000 otáčkách bude někde na 10°.

Mne stale ukazuje hodnotu predzapalu -78deg, po nastartovani to skace no nevsimal som si nejak tie hodnoty, idem sa na to hned mrknut. Tych -78 deg. je pri vypnutom motore. Diag. mi cidla nehlasi a ani nesvieti chyba motora, no nezmeni sa vobec nic ani ked ich odpojim. Pouzivam FES v3.6 registrovany.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yesper26



Založen: May 19, 2012
Příspěvky: 1051
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: so říjen 26 2013, 15:54    Předmět: Citovat

Na AC rozsahu 2V som nenameral ani prd - pri pustenom motore. Kolko to ma davat V ?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ok1hga



Založen: Nov 28, 2006
Příspěvky: 12065
Bydliště: Česká Třebová

PříspěvekZaslal: so říjen 26 2013, 16:29    Předmět: Citovat

yesper26 napsal(a):
Na AC rozsahu 2V som nenameral ani prd - pri pustenom motore. Kolko to ma davat V ?

vždyť ti to "Hill" napsal . . .
Hill napsal(a):
Piezosnímač se chová jako zdroj střídavého napětí v sérii s kapacitou. Proto tam ohmmetrem nic nenaměříš.
Když za chodu motoru dává nějaké střídavé napětí, je pravděpodobně v pořádku. Logika totiž vyhodnocuje průběh signálu, který má za chodu motoru určitou amplitudu, ale při klepání se v signálu objeví krátké špičky, které ti měřidlo neukáže. Ty bys viděl jedině na osciloskopu s nastavitelnou úrovní pro spuštění časové základny.

bude tam nejspíš několik set milivoltů . . . . ale na impedanci cca 1 MΩ !
vidět to bude jen asi na osciloskopu !
bez oscíku nezjistíš, jestli to funguje . . .
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19535
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so říjen 26 2013, 17:01    Předmět: Citovat

Hodnota minimálního předzápalu v klidu motoru jde mechanicky změřit jedině měrkou prostrčenou otvorem pro svíčku, o kolik mm před horní úvratí míjí pólové nástavce snímače polohy vačkové hřídele čidlo, a podle zdvihu, co máš v papírech, dopočítat úhel. Takové měření je ale zatížené značnou chybou (u mechanického přerušovače bylo podstatně přesnější).
Mimochodem - hodnoty na volnoběh přes 12° jsou nesmysl, zřejmě máš sondu připojenou na jiný, než první, válec.
Takže ti nezbude, než ten osciloskop, nebo sehnat jiné čidlo a zkusit ho vyměnit. A vyčistit do sucha všechny konektory cestou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
yesper26



Založen: May 19, 2012
Příspěvky: 1051
Bydliště: Bratislava

PříspěvekZaslal: ne říjen 27 2013, 14:42    Předmět: Citovat

Takze po nastartovani mam hodnotu deg. -4, pri cca 3000ot je to az -50deg. Nieje to kktina ? Ta hodnota je zaporna.

Ja to nemeram sondou, ale pozeram na diagnostike v PC, program FES.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund