Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Elektrický ohradník
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: pá červenec 01 2005, 10:03    Předmět: Elektrický ohradník Citovat

Zdravím, nemá náhodou někdo schéma na nějaký elektrický ohradník. Nové to stojí šílené peníze a tak to chci zbastlit.
Mám už vymyšlený jeden kus, ale chtělo by to nějakou další konstrukci. Každopádně, až to vyzkouším, přidám to tady na web.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
JenikBarchov



Založen: Feb 05, 2005
Příspěvky: 69
Bydliště: Barchov,Pardubice

PříspěvekZaslal: pá červenec 01 2005, 18:51    Předmět: Citovat

Myslim ze neco je v amaru 2004 ,ale nejsem si jist.
_________________
zdraví tě Jenda Smile
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
007
Moderátor


Založen: Nov 11, 2003
Příspěvky: 220
Bydliště: střední čechy

PříspěvekZaslal: pá červenec 01 2005, 22:59    Předmět: Citovat

Když sem odnaučoval psa chodit hrabat na zahradu,měl sem postavený takovej primitivní ohradník.Z trafa 24V/2W (takové to zalité kontrolkové) se přes diodu a odpor nabíjel kondík 4700M/35V.Za ním byl zapojený tyrystor,který měl v gate zenerovu diodu 30V proti anodě,a mezi katodou a mínus pólem kondiku byla cívka z auta.Když se kondik nabil asi na 30V,přes zenerku se otevřel tyrystor a vybil kondík do primeru cívky z auta,a na sekunder se připojil ohradník.Přesný hodnoty součástek si už nepamatuju,je to asi 5 let.
_________________
007
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2005, 14:21    Předmět: Citovat

Díky,tak vidím, že má představa ohradníku s indukčkou z auta funguje. Mám k tomu vymyšlenou jednoduchou elektroniku tak se pak podělím.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: po červenec 04 2005, 22:59    Předmět: Citovat

jak je vyroben profi ohradnik:

malinkej mnekej mnenic 12V/350V
z mnenice se nabiji kond 12uF krabicovy MP
pomoci tyrystoru ktery ma na ridici elektrode delic s odporu a doutnavku se obcas ten kond vybije do trafa
delic u tyrystoru je nastaven tak ze doutnavka zapaluje, kdyz je na kondu 300V. Delic ma prepinatelne odpory, aby bylo mozne volit bud pomale ale silne vyboje a nebo rychle, ale slabsi, podle toho jake zvire s tim chceme odpuzovat.

misto trafa lze pouzit civku z auta, ... Je odolnejsi nez trafo, to se snadno prorazi, neni vetsinou zalite v plastu.
u tyrystoru je seriova tlumivka pro omezeni prouduvych razu a zvyseni zivotnosti kondu i tyrystoru
tyrystor v serii s tlumivkou je premosten komutacni diodou,...
tlumivka nejen ze omezi proud, ale da pres diodu na tyrystor zaporny pulz, ktery usnadni jeho spolehlive vypnuti

jednoduche a spolehlive,...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Michal



Založen: Apr 24, 2004
Příspěvky: 13
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: pá červenec 15 2005, 15:44    Předmět: Elektrický ohradník Citovat

Zdravím, ten ohradník co popisuje 007 funguje dobře, ale jenom jednou - tyrystor po sepnutí už nerozepne. Nenapadá vás co s tím? Díky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
HiGhLaNdEr



Založen: Mar 08, 2005
Příspěvky: 912
Bydliště: Českobudějovicko

PříspěvekZaslal: pá červenec 15 2005, 18:28    Předmět: Citovat

Protoze ten kond se musi nabijet pres odpor ktery je volen tak aby po sepnuti tyrystoru a vibiti kondu sel pres tyrystor mensi proud nez je pridrzny proud tyrystoru, to je dost na nic, protoze ten pridrzny proud byva tak kolem 10mA.

takze muzes skusit do serie s tyrystorem vlozit nejakou tlumivku s nejakym vetsim zeleznym jadrem, a paralelne k te dvojici tyrystor-tlumivka dat rychlou diodu.

po sepnuti proud projde tyrystorem tlumivkou a civkou z auta,. na tlumivce se akumuluje nejaka energie a tlumivka pak pri poklesu proudu obrati napeti na jejich vyvodech cimz se pres diodu na tyrystor pripoji zaporne napeti a tyrystor rozepne,.. Je ale nutne chvili laborovat s velikosti tlumivky,.. na prvni pokus to asi fungovat nebude.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
007
Moderátor


Založen: Nov 11, 2003
Příspěvky: 220
Bydliště: střední čechy

PříspěvekZaslal: so červenec 16 2005, 18:30    Předmět: Citovat

Já sem používal nějakej průmyslovej tyristor (možná triak?) a ten měl přídržný proud dost velký(asi 0.5A).
_________________
007
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: po červenec 18 2005, 8:02    Předmět: Citovat

Tak ohradník funguje jako drak. Řídí se to 555-kou, indukční cívka se spíná fetem a napětí jsem nechal 7,5V, ať to není takový nářez. Je možno ho dát i na 12V, ale to mi přišlo moc drsné. I při těch 7,5V to dá jiskru 5mm dlouhou. Pokud bude zájem, tak dám schéma na upload, ať nemusíte vymýšlet vymyšlené.
Indukčku mám z Opel Omega, impuls je co 1,5-2s a nic netopí, tudíž je to super na dělší používání.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: st srpen 17 2005, 18:22    Předmět: Citovat

Tak přidávám další poznatky:ohradník stále funguje ale funguje na 12V z autobaterie. Ta vydrží +-3dny nonstop provozu naplno a sériově s ohradníkem jsem dal jako proudové omezení 2*21W žárovku z auta-zároveň je vidět, že to šlape. Impulzy jsou co 1s, pro větší účinek.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
erin
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po srpen 29 2005, 12:58    Předmět: Citovat

Hoššáci vy ste blázni.to musí dát pecku jak atomovka.Ty zvířátka ještě žijou???
Návrat nahoru
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: po srpen 29 2005, 13:03    Předmět: Citovat

Jasně,ono to ztratí část energie těma páskama, co se prodává na ty ohradníky. Když si šáhneš pstem tak tě to pojebe ale když to chytneš do pěsti, tak to nekope vůbec. Silnějsí je to kvůli chlupům, přes které to nechtělo moc fungovat. Není to zase takový nářez, jaký jsem čekal-fajfka u rozdělovače kope drsněji.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: út srpen 30 2005, 21:36    Předmět: Citovat

Chlapi a řešili jste jak se má ta cívka nabudit??Ony jsou totiž v zásadě 2 druhy buzení.Každá indukčka potřebuje jinej čas na nasycení jádra.Ze š120 cívka většinu otáčky motoru akumuluje energii,pak se na krátko odpojí a energie se přelije na sekundár,zatím co většina aut od favorita dál a všechny s elektronickým zapalováním obecně,mají cívku konstruovanou na akumulační dobu tak 5-10ms.Dá se to poznat podle odporu primáru,pokud je větší jak 1 Ohm jedná se o první případ,pokud nižší jak 1 Ohm,tak o ten druhý,cívce z prvního případu nevadí trvalé připojení na 12V,zatím co ta druhá by zakrátko zhořela.
_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
denis15



Založen: Jun 21, 2005
Příspěvky: 641
Bydliště: Opava

PříspěvekZaslal: st srpen 31 2005, 13:05    Předmět: Citovat

Ta cívka z Omegy je z ročníku 88 a tudíž je identická s tou ze š120. Dává impulz na sekundár v momentě rozepnutí a jede už to přes měsíc nonstop.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
DjRix



Založen: Apr 30, 2005
Příspěvky: 1247
Bydliště: Brno

PříspěvekZaslal: st srpen 31 2005, 21:47    Předmět: Citovat

Identická nutně být nemusí,já mám golfa z 88 a tam je zapalování elektronický a v tý době už právě kromě š120 mělo elektronický zapalování kdejaký auto.
_________________
Klídek chlapi,to je nulák...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Řešení problémů s různými konstrukcemi Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Další
Strana 1 z 10

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.15 sekund