Zaslal: út červen 21 2005, 9:29 Předmět: příliš teplé autorádio
Mám dot blbej problém koupil sem autoradio sony CDX-S2250 a když jsem ho zapojil tak se mi strašně přehřívá zadní chladič nevíte někdo zda je to normální
Založen: Jun 17, 2004 Příspěvky: 152 Bydliště: Slovak Republic
Zaslal: út červen 21 2005, 10:42 Předmět: Nieje to chladic na výkonový zosilovač??
Nieje náhodou chladič na IO?? Keď to budeš mať v aute nebude náhodou tá zadná časť opretá o karosériu auta a chladiť sa tak? Poprípade ak môžeš (nieje v záruke a máš vhodné náradie), tak ho otvor a mrkni sa čo ten chladič ohrieva popr. odpíš typ súčiastky
Opřený to v autě není a rozdělat ho též nemůžu je v záruce ale ještě bych se chtěl zeptat jestli nemůžete někdo sehnat zapojení konektoru mám jen anglickou verzi a nevím přesn jak zapojit napájení a jestli mám nechat dráty na el.anténu volně nebo je někam zapojit
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19525 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út červen 21 2005, 11:40 Předmět: počkat
a ty máš elektrickou anténu? Asi ne. Tak ten drát zaizoluj.
A přečti si návod - určitě tam píšou, že na povrchu přístroje jsou horké součásti, nebo tak něco. Obvykle tam bývá nápis HOT SURFACE.
Je to normální - osm koncových zesilovačů ve třídě AB už něco ohřeje i pouhým klidovým proudem (má to přece 4x40W, ne?). Zapnuté rádio bez signálu (nebo i slabě hrající) ohřeje ten chladič na 40-50 stupňů asi za půl hodiny, v rozpáleném autě má chladič sám o sobě 50-70 stupňů, jako zbytek palubky, po zapnutí rádia to vyleze i na stovku.
Neplašil bych se kvůli tomu.
Mimochodem: který mamlas ještě u nás prodává autorádia bez českého návodu?
Založen: Feb 08, 2005 Příspěvky: 7939 Bydliště: rovina u Kolína
Zaslal: út červen 21 2005, 15:57 Předmět:
Jo jo, chladič je většinou od toho aby chladil, tudíž bude teplej. Jestli je jinak zvuk z rádia dostatečně silný a nezkreslený tak to tak asi má být. Některé IO KS mají dost velký kliďák. Změř odběr rádia bez zvuku a měl by být cca 0.5 - 0.8A. Hille, nám vždycky zkušení lidé říkali že u křemíkovejch aplikací pokud se dá udržet ruka na chladiči (60C) tak je vše OK. (tehdy byly i germánia-to znáš a tam bylo někdy moc i 20C)
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19525 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: út červen 21 2005, 17:43 Předmět: teplota
já nevím, s křemíkem dělám teprve od roku 1972 a nebylo tehdy moc těch, kdo by s ním měli zkušenosti. Ale fakt je, že u můstkových koncáků pro autorádia je maximální dovolená teplota čipu 150C a typický tepelný odpor přechodu čip/plocha pro chladič 1,5 až 2 stupně/Watt ztrátového výkonu. Protože v autě zaparkovaném na slunci nejde často ani držet volant v ruce, takže spolehlivě přes 50C. Pod palubkou nebývá o moc méně, po několika hodinách stejně.
To rádio musí hrát i při této teplotě, přesněji - chladič musí mít o patřičné stupně víc, aby vyzářil do této okolní teploty ztrátový výkon zesilovače.
Jestli má při střední hlasitosti integrák celkový ztrátový výkon max.4W (typická hodnota TDA..., HA..., TA...) v každém konci, a těch je tam obvykle osm, je to celková ztráta 32W - ta způsobí mezi čipem a ploškou pro chladič spád teplot 32x2=64 stupňů. To máme při teplotě chladiče 50 stupňů celkem 114C, takže jistá rezerva, aby chladič rádia byl teplejší, než okolí, aniž by šváb odešel, zbývá. Jenže tepelný odpor samotného chladiče už znamená, že teplota čipu, aby se v takových podmínkách chladil, se nebezpečně k těm 150C blíží.
Proto výrobci autorádií obvykle upozorňují v návodu, že se rádio nemá zapínat v rozpáleném autě (ať už situaci definují jakkoli). Třeba jen proto, aby vyloučili reklamace - slušnější přijímače mají zesilovače s diagnostickým výstupem a vypínají se při překročení teploty nabo déle trvajícím zkreslení koncového stupně přesahující výrobcem zvolená procenta. Což zákazník, který nečetl návod, bere jako závadu a jde to reklamovat. Přitom se v podstatě jedná o sebeobranu rádia před zničením a vlastně před vlastním majitelem.
Založen: Oct 05, 2004 Příspěvky: 329 Bydliště: Ostrava
Zaslal: st červen 22 2005, 8:55 Předmět:
Pokud si někdo nedokáže představit, jaký je vztah mezi výkonovou ztrátou a teplotou, ukazuji mu to na příkladu žárovky (při její nízké účinnosti se více jak 90% výkonu mění v teplo). Představ si tedy, jak je teplá např. 40 či 60 Wattová žárovka a hned ti bude jasné, jak asi podobná ztráta na výkonovém prvku bude hřát do chladiče...
Děkuji za vyřešení mého problému rádio již hraje a jsem klidný jinak rádio bez návodu mi dali v elektrowordu tam si totiž musí člověk vyžádat český manuál extra nenapadne je vám ho dát když vyplnuje záručák.
Zaslal: so červenec 09 2005, 5:13 Předmět: autoradio sony CDX-S2250
Ahojky. Nepises, zda uz jede. pokud jeste neni v provozu, mozna ani nebude, protoze by to vypadalo na prepolovani IO a v tom pripade je uz asi po nem a oprava se ti moc prodrazi, pokud si to sam neopravis.
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.