Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: st červen 15 2005, 18:37 Předmět: Bosch Mono-JETRONIC
Čau lidi,nemáte někdo schéma řídící jednotky BOSCH MONO-JETRONIC a nastavovací manuál ke vstřikovací jednotce??Na netu jsem něco našel,ale rusky opravdu neumím....
Naposledy upravil DjRix dne pá červen 17 2005, 15:01, celkově upraveno 1 krát.
tak schéma a diagnostika poruch s touto jednotkou pro tento rok výroby vyšlo už i v češtině v jakési knížce, ale nevzpomenu si na autora ani na název, ani kde že jsem to v ní listoval. Ale nejspíš na učilišti autoelektrikářů.
Těch jednotek, jejich zapojení a diagnostik tam bylo dost s podrobnými popisy funkce pro různé systémy řízení vstřiků od Bosche (mimo příklady ostatní elektrické výzbroje vozidla).
Z vnitřního zapojení tam byly hlavně příklady zapojení vstupů a výstupů, jestli celkové schéma, nevím.
Zkus projet nabídku technické literatury a antikvariáty.
Zřejmně myslíš knížku Vstřikovací zařízení pro zážehové motory-příručku pro SOU,tu já doma mám a je spíše teoretická a schéma v ní není ani jedno.Já bych potřeboval schéma vnitřní struktury jednotky,AD převodníky a procesor,paměť a strukturu programu.Jenže to je problém sehnat,Bosch si tyhle věci dost chrání a nepustí je do světa jen tak.
JO A SPLETL JSEM TEN TYP VSTŘIKOVÁNÍ,JE TO BOSCH MONO-JETRONIC,BMM JE JEHO NÁSTUPCE,OMLOUVÁM SE ZA OMYL.
Založen: Sep 10, 2004 Příspěvky: 34 Bydliště: Severni morava
Zaslal: pá červen 17 2005, 19:22 Předmět:
dam na upload zbalene nekolik zapojeni ridicich jednotek co jsem stahnul z netu kdysi davno tak se na to cihni jestli mas zajem ale vyrobit to doma nepujde .
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: pá červen 17 2005, 20:06 Předmět:
To na uploadě je nějak poškozený nebo nekompletní,ale i z těch pár fotek nejsu nějak moudrej,je to strašně rosekaný a nic není popsaný...ale přesto díky,asi tu svou jednotku kuchnu a pak se uvidí co je uvnitř,mám podezření na 5V stabilizátor a nebo ad převodník....5V napájení čidel a snímačů má jen 4.8V.
U některých jednotek jsem naměřil nižší napětí než 5.00V, ale jednotkou to nebylo. Tyto jednotky nepotřebují nějak zvlášt přesné napětí. Každopádně napiš jak jsi dopadl, člověk nikdy neví.....
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: pá červen 24 2005, 5:47 Předmět:
Takže jde o tohle:původně po koupi auta loni ř.j. hlásila chybu potenciometru škrtící klapky.Potenciometr jsem rozebral /to sem neměl dělat/ a vyčistil,posléze i vymněnil....tento potenciometr se prý v běžných podmínkách nedá seřídít,je potřeba nastavit ho na stolici ve fabrice /proto na těch šroubcích od něj byly plastový čepice který jsem musel ulomit/.Půjčil jsem si celou klapku na vrakálu a nedrží to volnoběh,i po zahřátí na provozní teplotu je volnoběh tak 1800-2000 otáček.Když posunu potenciometr směrem aby si myslel že je mírně sešláplej plyn,tak je vše OK.Lambda sonda je OK,volnoběžný kontakt funguje,nastavovač škrtící klapky také.Je možné že by mi to někde bralo tak velkej falešnej luft,že by volnoběh vylítl až na těch 2000 rpm.??Spotřeba je taky troch vyžší,tak 8-9l/100km.Je to ale 1.8 a má nalítáno 200tis kiláků.Předem díky za nápady,už to řeším půl roku a nikdo neví co s tím,těchle aut je poměrně málo a nikomu se nechce se vrtat v 17let staré budce.....
Ten potenciometr se podle výrobce rozebírat nemá. Ale nastavit ho není zas takový problém. Potenciometr škrtící klapky ovlivňuje přímo bohatost směsi. Tak stačí s analizátorem výfukových plynů nastavit aby při volnoběhu nebyla hodnota vyšší než 0.5%CO. A při zvýšených otáčkách nebyla vyšší než 0.3%.
HC by neměla být vyšší než 100. Pokud nemáš analizátor tak lze se orientovat podle napětí lambdasondy, to by při stabilních otáčkách mělo kolísat mezi 0.2 až 0.9V. Pokud to tak není a lambdasonda funguje tak je směs bohatá nebo chudá.
Tyto potenciometry však bývají vydřené a s tím nic nenaděláš. Potom motor má buď nestabilní chod ve volnoběhu nebo díru v plynu.
Založen: Apr 30, 2005 Příspěvky: 1247 Bydliště: Brno
Zaslal: po červen 27 2005, 5:32 Předmět:
Na analizátor není problém někam zajet,ale lambda ti bude regulovat směs i při blbě nastaveným poťáku,akorád to bude víc kolísat s volnoběhem,to jsem ověřil a regulace lambda funguje,asi mám opravdu spíš někde mechanickej problém na sání,motor má tlaky 13 a na to že má za sebou 200tis kiláků je to super hodnota.Prý dost odcházel ten gumovej sokl pod vstřikovací jednotkou,mrknu ještě na to,protože když tam teď vrátím ten ůplně původní poťák a podle obrysu šroubků ho dám tak jak kdysi byl,tak je volnoběh taky kolem 2tis otáček.
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2Další
Strana 1 z 2
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.