Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

nedobijanie baterie u felicie (přesunuto)
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Jozol



Založen: Sep 15, 2006
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2007, 9:39    Předmět: nedobijanie baterie u felicie (přesunuto) Citovat

Moj problem zacal vtedy ked som povodnu acid-battery nahradil gelovu delphi.Amperaz i kapacita sedi tak reku nebudem mat problem s kontrou ellytu.Ale hlavne v zime som musel minimalne raz za 2 tyzdne nabijat a to nehovorim ze vzdy ked som to najmenej cakal.Podotykam ze ze nejazdim denne.Napajacie napatie ktoredava alternator je 14V.Predpokladam ze je to O:K.Ziadna kontrolka mi nesvieti.
1-moja otazka-central s alarmom mi berie 100 ma-neviem ci to nie je vela.
2zhruba aky prud dodava alternator(kedze napatie je O.K) asido baterie behom prevadzky(to som zatial nemeral kedze neviem aspon orientacnu hodnotu).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2007, 10:09    Předmět: Citovat

1. Je to hodne zvlast kdyz jezdis jen sem tam. Muj bere i sradiem a vsim nejakych 25 a po tydnu stani v mrazu na chate to slo poznat.
2. To nejde urcit. Zalezi na vybiti baterie. Takze z pocatku muze tect treba 30A a po hodine 1A. Rozhodne bych toto ale nezkousel merit. Napeti mas sice v toleranci ale doporucoval bych ocistit kontakty na aleternatoru a AKU mozna vymenit regulator aby se ti napeti zvedlo na cca14,4V. Pro toho kdo jezdi porad nepodstatne ale pro prilezitostne ridice to poznat pujde.

_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2007, 17:58    Předmět: Citovat

U Feliny r.v. 1995 (motor 1,3 SPI, ve výbavě centrál + immo + ABS + rádio) jsem se setkal s jevem, který by mne nenapadl u takto relativně moderního auta - klasický acid-aku (stáří 3 roky!) bylo nutno co 2 týdny z auta vyjmout a tvrdě dobít, protože nešel natočit motor (majitel je kamarád a zničeho nic mne začal s tímto intervalem žádat o nabíječku). Když to bylo už asi po 4 a mezitím skončila zima (loňský květen), bylo mi to podezřelé a Felinu jsem si šel obhlídnout. Baterka v klidu 12,3V, po startu motoru stoupá až na 14,5V, problém ale v tom, že toto stoupnutí místo okamžitě po nárůstu otáček nastávalo až po 2 - 3 minutách! Pokud bylo s autem ihned po startu vyjeto se zapnutými světly, topením, ohřevem zadního okna a samozřejmě automaticky zapojeným ABS a cesta (do práce) trvala max. 5 minut, tak celou dobu až do naběhnutí regulace jela veškerá elektrika pouze na baterku! A za ten kousíček se absolutně nestačila dobít, protože majitel se snaží jezdit ohleduplně k autu - studené ho nevytáčel přes 3000. Vyměnili jsme regulátor, byly dost ubroušené uhlíkové kontakty, ale závada se po týdnu opakovala - nezbylo, než rozebrat alternátor. Proměřili jsme všechny diody - každou zvlášť - nic, vše OK. Změřili jsme vinutí každé fáze - zase nic, vše v pořádku. Tak jsme na závěr aspoň vymyli ložiska v techničáku a znovu je namazali kvalitní vysokootáčkovou vazelínou. Teprve touto "revizí", protože nic jsme nevyměňovali, se závada odstranila - altík dobíjí od okamžiku, kdy jeho otáčky narostou nad hodnotu 1200ot/min. Myslím si, že to bylo těmi ložisky - nedostatečně namazaná ložiska nedovolila, aby jeho otáčky dosáhly meze, kdy začíná dobíjet, hned po startu. Teprve po chvíli běhu se ložiska natolik ohřála, že přestala alťas brzdit a jeho otáčky překročily mez, kdy začal skutečně dobíjet. Dodatečně z něj vylezlo, že mu zůstávala svítit kontrolka dobíjení, diagnostiky motoru i ABS asi 2 minuty po vyjetí, načež zhasly všecky 3 najednou a zároveň se mu vždycky rozladilo na moment rádio a rozjasnily světlomety... Potvrzení ložiskové hypotézy jak vyšité... Zkus to taky, je to "oprava" na půl dne, ale za zkoušku nic nedáš, než dávat servisu 3000 nebo i víc za nový alťas...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jave



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 1602
Bydliště: jizni cechy

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2007, 18:19    Předmět: Re: nedobijanie baterie u felicie Citovat

jozol napsal(a):
Moj problem zacal vtedy ked som povodnu acid-battery nahradil gelovu delphi.Amperaz i kapacita sedi tak reku nebudem mat problem s kontrou ellytu.Ale hlavne v zime som musel minimalne raz za 2 tyzdne nabijat a to nehovorim ze vzdy ked som to najmenej cakal.Podotykam ze ze nejazdim denne.Napajacie napatie ktoredava alternator je 14V.Predpokladam ze je to O:K.Ziadna kontrolka mi nesvieti.
1-moja otazka-central s alarmom mi berie 100 ma-neviem ci to nie je vela.
2zhruba aky prud dodava alternator(kedze napatie je O.K) asido baterie behom prevadzky(to som zatial nemeral kedze neviem aspon orientacnu hodnotu).


Nevim co mas za alarm, ale vetsina Jablotronu bere cca 10-20mA
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2007, 20:57    Předmět: Citovat

EKKAR napsal(a):
U Feliny r.v. 1995 (motor 1,3 SPI, ve výbavě centrál + immo + ABS + rádio) jsem se setkal s jevem, který by mne nenapadl u takto relativně moderního auta - klasický acid-aku (stáří 3 roky!) bylo nutno co 2 týdny z auta vyjmout a tvrdě dobít, protože nešel natočit motor (majitel je kamarád a zničeho nic mne začal s tímto intervalem žádat o nabíječku). Když to bylo už asi po 4 a mezitím skončila zima (loňský květen), bylo mi to podezřelé a Felinu jsem si šel obhlídnout. Baterka v klidu 12,3V, po startu motoru stoupá až na 14,5V, problém ale v tom, že toto stoupnutí místo okamžitě po nárůstu otáček nastávalo až po 2 - 3 minutách! Pokud bylo s autem ihned po startu vyjeto se zapnutými světly, topením, ohřevem zadního okna a samozřejmě automaticky zapojeným ABS a cesta (do práce) trvala max. 5 minut, tak celou dobu až do naběhnutí regulace jela veškerá elektrika pouze na baterku! A za ten kousíček se absolutně nestačila dobít, protože majitel se snaží jezdit ohleduplně k autu - studené ho nevytáčel přes 3000. Vyměnili jsme regulátor, byly dost ubroušené uhlíkové kontakty, ale závada se po týdnu opakovala - nezbylo, než rozebrat alternátor. Proměřili jsme všechny diody - každou zvlášť - nic, vše OK. Změřili jsme vinutí každé fáze - zase nic, vše v pořádku. Tak jsme na závěr aspoň vymyli ložiska v techničáku a znovu je namazali kvalitní vysokootáčkovou vazelínou. Teprve touto "revizí", protože nic jsme nevyměňovali, se závada odstranila - altík dobíjí od okamžiku, kdy jeho otáčky narostou nad hodnotu 1200ot/min. Myslím si, že to bylo těmi ložisky - nedostatečně namazaná ložiska nedovolila, aby jeho otáčky dosáhly meze, kdy začíná dobíjet, hned po startu. Teprve po chvíli běhu se ložiska natolik ohřála, že přestala alťas brzdit a jeho otáčky překročily mez, kdy začal skutečně dobíjet. Dodatečně z něj vylezlo, že mu zůstávala svítit kontrolka dobíjení, diagnostiky motoru i ABS asi 2 minuty po vyjetí, načež zhasly všecky 3 najednou a zároveň se mu vždycky rozladilo na moment rádio a rozjasnily světlomety... Potvrzení ložiskové hypotézy jak vyšité... Zkus to taky, je to "oprava" na půl dne, ale za zkoušku nic nedáš, než dávat servisu 3000 nebo i víc za nový alťas...
Pochybuji ze jsou laoziska schopna snizit otacky altu. to by musel hodne kricet klinovy remem nehlede na to ze treba servo a klima na nej maji mnohem vetsi naroky.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2007, 21:16    Předmět: Citovat

Já si tedy ničím jiným nedovedu vysvětlit ten fakt, že až namazání ložisek tu závadu odstranilo - nic krom regleru 14dni předtím jsme neměnili, jen jsme přeměřili vinutí i diody. A jestli to chceš svádět na zoxidované kontakty, které jsme při demontáži a zpětné montáži odřeli a tím zprůchodnili, tak na to zapomeň - to bylo první, co jsme udělali ještě před tou výměnou regleru. Napínali jsme i řemen, nepomohlo nic, dokud nás nenapadlo kuchnout alťas a máznout mu ložiska. Co by to teda bylo jiného?
A tahle Felina ještě servo nemá, to dostávala 1,3 jen za extra příplatek, jinak se montovalo jen do 1,6 a 1,9D.
Jo Fabka, to je něco jinýho, to je servo-polo-auto, ale o ní tady řeč není, navíc bych si ji nikdy nekoupil, ani z donucení, to už zlatý Fáčko-Felina, anebo pak už rovnou Oktávku...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
rezis



Založen: Nov 17, 2005
Příspěvky: 5228

PříspěvekZaslal: ne duben 29 2007, 21:23    Předmět: Citovat

Nevim ale vzhledem k tomu jake ten remen prenasi sily pri zatizeni si nedovedu predstavit ze by jej zastavilo lozisko.Videl jsem alt kde majitel napinal napinal az to lozisko nejak nedalo. Zapeklo se, tocilo se cele v tom hliniku a rotot systematicky demoloval stator.
_________________
Internet - metla lidstva
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Jozol



Založen: Sep 15, 2006
Příspěvky: 25

PříspěvekZaslal: po duben 30 2007, 7:54    Předmět: nedobijanie u felicie 1.3 mp Citovat

Vdaka vsetkym ohladne prispevkov.Este doplnam alternator je novy vratane reglera kontaktne spoje samozrejme cistene prve.Nepaci sa mi len ten odber centralalarmu-0.1 A.(alarm je META.).Dodatocne som zistil nefunkcne vnutorne pohybove cidla -skusim ci odpojenim sa zmeni klud.odber.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
SEL



Založen: Mar 28, 2005
Příspěvky: 99

PříspěvekZaslal: po duben 30 2007, 14:21    Předmět: Citovat

Pokud málo jezdíš, tak se ti baterka vybije odběrem alarmu. Dá se to řešit tím že do zapalovače připojíš nějaký konzervátor nebo slabou nabíječku která vykreje těch 100mA a případně dá něco navíc (omezit na 14V). Toto je ideální pokud auto stojí někde v garáži. Pokud stojíš na silnici zbývá ti pouze fotočlánek za sklem nebo auto pravidelně dobíjet.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po duben 30 2007, 15:50    Předmět: Citovat

Pokud máš všecko nové a očištěné, je tedy jediná možnost - že ten centrálalarm je natolik nenažraný, že Ti vycucává baterku na ultimo. Už tady někde padlo cosi o 70mA "normě" na odběr těchto v klidu zapnutých zařízení, pokud bere víc, má asi nějakou závadu, nejideálnější alarm nebere vůbec nic nebo skoro nic. Tipnul bych si nějaký nedovřený koncák u elektrického okna nebo dveřní jednotku nedojetou na doraz... Pokud parkuješ v garáži nebo aspoň na svém pozemku, řešení tady už padlo - do zapalovače připojený konzervační dobíječ, stačilo by zvonkové trafo se zdvojovačem - vnitřní odpor trafa a toho zdvojovače shodí napětí při odběru natolik, že stejně víc, než 14V nedá. U chodníku zaparkované auto se ale takto dobíjet nedá...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PTAZZ



Založen: Feb 15, 2007
Příspěvky: 308
Bydliště: Velvary

PříspěvekZaslal: po duben 30 2007, 16:02    Předmět: Citovat

No kámošovi tohle dělalo jednou autorádio s navi VDO,měl tam šlehnutej nějakej čip a žralo mu to 1A při všem vypnutým. Oprava 4000,- pěkný. Shocked
Tak jestli taky nemůže bejt u tohoto něco prozažený nebo vadnýho kdyby to žralo tolik? Rolling Eyes

_________________
Kdysi jsem byl strašně namyšlený, ale teď?! Teď už nemám chybu Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út květen 01 2007, 14:26    Předmět: Citovat

Je to docela klidně možný, ale bude pro vraha ten šlehanec hledat. Asi nejlíp by to mělo jít pomocí takovéhoto přípravečku: vezmeš nožovou pojistku, opatrně, abys ji nerozlámal, ji rozlepíš - je ze 2 půlek, mezi kterými je vložená dvojice kontaktních nožů spojená přivařeným pojistkovým drátkem. Drátek odštípneš a na nože naletuješ krátké kousky patřičně dimenzovaných vodičů s masivními banánky pro připojení k multimetru s rozsahem 20A. Menší je zbytečné až nebezpečné používat... Plastové půlky původní pojistky opět složíš, eventuálně slepíš k sobě, aby kontaktní nože zapadaly do zdířek v pojistkové desce. No a pak už Ti nezbývá nic jiného, než nad nohama kopilota odklopit pojistkový panel a postupným vkládáním měřicího přípravku na místo jednotlivých pojistek zjistit, který okruh je viníkem nadměrného odběru při vypnutém zapalování...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PTAZZ



Založen: Feb 15, 2007
Příspěvky: 308
Bydliště: Velvary

PříspěvekZaslal: út květen 01 2007, 15:33    Předmět: Citovat

To je docela zajímavý udělátko čeče. Smile
Ale neni jednodušší to měřit u baterie a akorát vytahovat pojistky? Rolling Eyes

_________________
Kdysi jsem byl strašně namyšlený, ale teď?! Teď už nemám chybu Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út květen 01 2007, 15:42    Předmět: Citovat

Autopojistky jsou běžně na 7,5 a 15A, asi existují i výkonnější verze, ale multimetr s proudovým rozsahem nad 20A jsem ještě neviděl - teda BĚŽNÝ multimetr. Osobně bych si netroufl zařadit multík do série s libovolným vývodem autobaterie...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
PTAZZ



Založen: Feb 15, 2007
Příspěvky: 308
Bydliště: Velvary

PříspěvekZaslal: út květen 01 2007, 15:51    Předmět: Citovat

A proč ne? Vždyť nebude startovat?! Jenom chce zjistit co má ten odběr těch asi 100mA ne? A i kdyby tak do 10A může měřit vesele,teda pokud někde nemá zkrat hned u baterie že? Rolling Eyes
_________________
Kdysi jsem byl strašně namyšlený, ale teď?! Teď už nemám chybu Very Happy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.31 sekund