Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

motor s tatramat-jak na něj?

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Bílá technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
anonym






PříspěvekZaslal: ne červen 12 2005, 20:27    Předmět: motor s tatramat-jak na něj? Citovat

povedlo se mi vyjmout z jedné tartamatky motor.skoušel jsem ho různě zapojovat,ale pokaždé běžel jen na "jedničku"(praní)
jak jej donutit,aby "přeřadil"¨na "dvojku"(ždímání)???
Návrat nahoru
Jakubek



Založen: Apr 28, 2005
Příspěvky: 24
Bydliště: Petrovice u Karviné

PříspěvekZaslal: ne červen 12 2005, 22:10    Předmět: Citovat

je to takovy ten velky co z neho leze 6 dratu? ja ho vydal asi tak 5 let tomu, ale este nebyl cas na neho sahnout, taky by me zajimalo jak na to Smile

napada me jesi se tam nebudou nak prepinat polove dvojice nebo tak neco ... je to asynchonak ze?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
brtnik



Založen: Oct 05, 2004
Příspěvky: 329
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: po červen 13 2005, 8:36    Předmět: Citovat

je to asynchronní motor s přepínáním počtu pólů (v podstatě dva motory v jednom) a kapacitní fází (pro každé otáčky je samostatný kondenzátor). Zapojení vinutí lze "opískat" na konektoru, z něj je jasné i zapojení kondenzátorů, schéma pračky bývalo nalepené zevnitř na předním víku. Kdyby nestačilo, pokusím se někde vyhrabat servisní návod.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
Jakubek



Založen: Apr 28, 2005
Příspěvky: 24
Bydliště: Petrovice u Karviné

PříspěvekZaslal: po červen 13 2005, 8:43    Předmět: Citovat

prosim prosim pokus se ... ja sem tu pracku uz daaavno vyhodil a asi i s tim papirem. .... jak maji byt ty kondiky velke? ... jakou vlastne funkci ten rozbehovy kondik plni? snizuje snad proud do motoru pri rozbehu?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19545
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po červen 13 2005, 10:30    Předmět: nene Citovat

ten kondík vlastně posouvá fázi, tím vytváří točivé pole v motoru (udává mu směr)
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Miro74
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: po červen 13 2005, 17:17    Předmět: schema motor Citovat

napiš z akej tatramatky to je schemy všetky mam
Návrat nahoru
viliam



Založen: Jan 16, 2005
Příspěvky: 92

PříspěvekZaslal: po červen 13 2005, 18:04    Předmět: Citovat

Ak by Ti to nerobilo problém, nemohol by si tie schémy hodiť na upload?
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
brtnik



Založen: Oct 05, 2004
Příspěvky: 329
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: čt červen 16 2005, 8:28    Předmět: schémata Tatramatek Citovat

schémata tatramatek máš v Uploadu, jde z ních vyčíst zapojení konektoru motoru i princip zapojení. Motorové kondenzátory jsou 8uF pro běh, 10uF pro ždímání. Vinutí jsou zapojena do hvězdy, mezi dva konce hvězdy je zapojeno napájení (230V), zbývající cíp je přípojen k jednomu napájenému konci přes kondenzátor. U motoru praní je reverzace uskutečňována přehazováním přívodu na jeden či druhý pól kondenzátoru.
Kondenzárory musí být "motorové" na 250V střídavých, obyčejný kondenzátor by brzy díky velkému proudu ztrátil kapacitu (poškození elektrod proudem, nárůst ESR a úbytek kapacity), v horším případě by mohlo dojít k jeho přehřívání až destrukci. Ve schématech je kreslen samostatně "motor odstřeďování" a "motor praní", ve skutečnosti je motor jeden, pro praní a odstřeďování má samostatné vinutí ve stejných drážkách statoru. Zapojen je vždy jen jeden! Pokud motor použiješ v aplikaci, kde poběží déle než cca 5 minut, nezapomeň na chlazení, tyto motory nejsou stavěny na trvalý chod. U motoru demontovaných z praček zkontroluj ložiska, většinou je díky konstrukci pračky (motor visí plnou vahou na řemenici) zničené zadní ložisko (to je to u řemenice).
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail Zobrazit autorovy WWW stránky
viliam



Založen: Jan 16, 2005
Příspěvky: 92

PříspěvekZaslal: čt červen 16 2005, 10:11    Předmět: Citovat

Vďaka brtnik za všetkých.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
tatramat
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: čt srpen 04 2005, 20:36    Předmět: Re: schémata Tatramatek Citovat

brtnik napsal(a):
schémata tatramatek máš v Uploadu, jde z ních vyčíst zapojení konektoru motoru i princip zapojení. Motorové kondenzátory jsou 8uF pro běh, 10uF pro ždímání. Vinutí jsou zapojena do hvězdy, mezi dva konce hvězdy je zapojeno napájení (230V), zbývající cíp je přípojen k jednomu napájenému konci přes kondenzátor. U motoru praní je reverzace uskutečňována přehazováním přívodu na jeden či druhý pól kondenzátoru.
Kondenzárory musí být "motorové" na 250V střídavých, obyčejný kondenzátor by brzy díky velkému proudu ztrátil kapacitu (poškození elektrod proudem, nárůst ESR a úbytek kapacity), v horším případě by mohlo dojít k jeho přehřívání až destrukci. Ve schématech je kreslen samostatně "motor odstřeďování" a "motor praní", ve skutečnosti je motor jeden, pro praní a odstřeďování má samostatné vinutí ve stejných drážkách statoru. Zapojen je vždy jen jeden! Pokud motor použiješ v aplikaci, kde poběží déle než cca 5 minut, nezapomeň na chlazení, tyto motory nejsou stavěny na trvalý chod. U motoru demontovaných z praček zkontroluj ložiska, většinou je díky konstrukci pračky (motor visí plnou vahou na řemenici) zničené zadní ložisko (to je to u řemenice).

tak to sem n2jak nepochopil...
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Bílá technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.18 sekund