Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

tachograf
Jdi na stránku 1, 2  Další
 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
malinovka



Založen: Sep 09, 2004
Příspěvky: 1

PříspěvekZaslal: út duben 17 2007, 19:58    Předmět: tachograf Citovat

Prosim vie niekto poradit ako natocit tachograf
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st duben 18 2007, 6:00    Předmět: Citovat

Zkus vrtačku.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: st duben 18 2007, 11:48    Předmět: Citovat

A nemáš na mysli umele nakresliť kotúč na kamióne? Napíš otázku zrozumiteľnejšie.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
igis



Založen: May 02, 2007
Příspěvky: 20
Bydliště: Handlová SK

PříspěvekZaslal: st květen 02 2007, 20:20    Předmět: Citovat

presne to zaujima aj mna
jedná sa elektronicky tafograf kienzle a sem tam potrebujem dotocit par km
ale tak aby sa dala regulovat rychlost
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31874
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st květen 02 2007, 20:42    Předmět: Citovat

Někde na nápravě nebo na výstupu z převodovky je kotouč, který má na obvodu vyniklé zuby nebo drážky v povrchu - ty snímá magnetické čidlo, výstup jsou impulsy - vedou se do digitachografu a tam se úplně stejně jako v třeba cyklokomputeru zpracovávají algoritmem, ve kterém je jediná zadatelná proměnná - průměr nebo obvod kola, na kterém je snímán počet otáček. Někdy jsou ta čidla 2, stejně jako v PC-mouse pak vzájemným posunem výstupních pulsů určují směr otáčení.
Předpokládám, že sem-tam si chceš "ušetřit" pár litříků nafty, takže bys rád doplnil nějaké ujeté km navíc - prostě bys musel nasimulovat ty impulsy do vstupu a zároveň mít připojené napájecí napětí a zároveň mít aktivovaný vstup, informující elektroniku tachografu o spuštěném motoru, zařazeném rychlostním stupni, o - já ani nevím o čem všem, digitachografy jsou jako černé skříňky v letadlech, rozhodně není tak jednoduché je OJE*AT jako jejich mechanické předchůdce motorkem - dělníkem... A lze předpokládat, že výrobce vozidla nějaké tyto snahy ovlivnit měření určitým způsobem znesnadnil - minimálně nějakým způsobem plombování nebo elektronickou ochranou...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
igis



Založen: May 02, 2007
Příspěvky: 20
Bydliště: Handlová SK

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2007, 14:38    Předmět: Citovat

ahoj bavime sa tu o2 rozlicnych zariadeniach ja mam na mysli elektronicky tafograf a nie digitalny tafograf
elektronicky tafo. je podobny starim mechanickym akurad miesto lanka od prevodovky je na prevodovke snimač a kablami je spojeny
ode mi oto ci nema niekto skusenosti ake impulzy potrebuje aby pisal na kotuč
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31874
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2007, 16:56    Předmět: Citovat

Elektronický opravdu nemusí být digitální, ale i v případě POUZE elektronického dál platí TÉMĚŘ vše, co jsem napsal - kotouč, impulsy, vedení - teď je ta změna - ne algoritmus, ale obyčejný monostabilní klopák - každý impuls vybudí klopný obvod, který vygeneruje jednoznačně délkou určený puls - jejich četnost je určena jednoznačně rychlostí vozidla. Impulsy se zintegrují kondenzátorem a napětí na něm je úměrné četnosti impulsů - to se pak zobrazí buď ručkovým přístrojem, nebo digitálně, každopádně se zobrazí (po zesílení jednoduchým zesilovačem např. s OZ) pomocí výchylky pisátka na kotoučku. Impulsy mohou být i čítány jednoduchým čítačem, kde jsou po vydělení konstantou (počet pulsů na km) zaznamenány coby počítadlo ujetých km. Tak i tak - pro dotočení "nějakých km" budeš potřebovat ty impulsy s úrovní i kmitočtem, který produkuje onen snímač na nápravě nebo v převodovce.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
igis



Založen: May 02, 2007
Příspěvky: 20
Bydliště: Handlová SK

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2007, 18:07    Předmět: Citovat

cely princip je my jasny co nepoznam je uroven impulzov a kmitocet nerad by som ten tachograf odpalil
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31874
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: čt květen 03 2007, 18:40    Předmět: Citovat

Zkus tenkou ostrou jehlu, dobré jsou tenké injekční třeba z tzv. inzulínek (stříkačky na 2ml pro diabetiky na dávkování inzulínu), kterými propíchneš izolaci a zkus změřit nějakým multimetrem, co se hýbe v drátech vedoucích do tachografu. Určitě tam někde najdeš +12 nebo +24V (nevím jakou máš palubní instalaci), zem a nějaký ten signál - jsou 2 možnosti, buď bude TTL neboli 5V max, nebo bude v plném palubním napětí. Když zapneš měření frekvence, musí se měnit s rychlostí - tak si odměř ten kmitočet, třeba pro 50km/h a máš, co potřebuješ - bude to například 10Hz - POZOR, CUCÁM SI TU HODNOTU Z PALCE!!! - takže když pak do vstupu pustíš odpovídající úroveň a kmitočet (samozřejmě musíš mít zapnuté napájení) po dobu 1 hodiny, mělo by to přičíst 50km k už ujeté vzdálenosti a na kotoučku by měla být stabilní křivka po čáře označující 50km/h. Nemám ten budík ani v tušení, takže Ti líp neporadím - musel bych na to mít chvíli času a tyto věci si oměřit, abych mohl kvalifikovaněji navrhnout to ojebávadlo. Snad Ti to pomůže, i když být Tvým zaměstnavatelem, moc nadšený z té Tvé kutilské snahy nebudu...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne květen 06 2007, 12:08    Předmět: Citovat

Pokud se jedná o "Kienzle" tak je to prosté. U typu "VEEDER-ROOT" je to komplikovanější. Ale nevím jestli to tu mám zveřejňovat.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne květen 06 2007, 12:51    Předmět: Citovat

Pokud má někdo zájem o toto téma nechť se ozve na SZ.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Raptor181
Moderátor


Založen: Jan 01, 2004
Příspěvky: 1194
Bydliště: West Slovakia

PříspěvekZaslal: ne květen 06 2007, 13:35    Předmět: Citovat

nekmil napsal(a):
Pokud se jedná o "Kienzle" tak je to prosté. U typu "VEEDER-ROOT" je to komplikovanější. Ale nevím jestli to tu mám zveřejňovat.


Nic tu nezverejnuj, nechaj to na SZ alebo mail.
Dikes... Wink

_________________
Čo neubrzdíš, to neukecáš..PC šťoural
PotleskSmile
Oživenie umrtvených RJ, tacho, immo, airbag, diagnostika automobilov, chiptuning, kódovanie a dorábky systémov, autoelektrika, zabezpečovacie a kamerové systémy
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail MSN Messenger
nekmil



Založen: Mar 06, 2005
Příspěvky: 787
Bydliště: Havířov

PříspěvekZaslal: ne květen 06 2007, 13:53    Předmět: Citovat

to:Raptor181- pravda, mám z toho taky nějaké peníze Smile
A někteří jedinci těchto " přístrojků" mohutně zneužívají Sad
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
igis



Založen: May 02, 2007
Příspěvky: 20
Bydliště: Handlová SK

PříspěvekZaslal: po květen 28 2007, 16:33    Předmět: Citovat

tak sa mi dostal jeden takyto generator do ruky ma to 5V na vystupe a asi 475Hz po pripojeni to toci 120 KM/h.ale ja by som potreboval regulovat 0-80km/h vnutri je stab.7805,ne555,+2ks R,2ks C
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31874
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po květen 28 2007, 18:00    Předmět: Citovat

Teď už Ti zbývá jen najít (GOOOOOOGLE...) schéma astabilního klopného obvodu s obvodem 555 s možností přeladění - jeden z těch 2 odporů musíš nahradit potenciometrem s podobnou hodnotou a s ním spojeným sériovým odporem s 1/4 jeho odporu a následným "štelungem" budeš moci posouvat frekvenci.
A teď minimální troška aplikované matematiky: Pokud cca 475Hz dává 120km/h, zaokrouhleně 480Hz=120km/h, pak 4Hz odpovídá 1km/h a pro 80km/h budeš potřebovat max. hodnotu vstupní frekvence asi tak 320Hz... Víc radši nebudu radit - pokud to opravdu potřebuješ, poradíš si sám, pokud ne, bylo by to zbytečné mlácení prázdné slámy...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Jdi na stránku 1, 2  Další
Strana 1 z 2

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund