Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

Zapinani radia ve Felicii

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Luky01
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: ne duben 15 2007, 21:57    Předmět: Zapinani radia ve Felicii Citovat

Zdravim,resim problem se zapinanim radia ve Felicii.Chtel bych vyuzit zapinani polohou klicku.Ale nechci mit zaple radio jen pri zapnutem zapalovani.Ted jsem zkousel merit kontakty zapalovaci skrinky a zjistil, ze jeden kontakt, pokud je klicek v nenulove poloze, je spinan.
Ale zpusobem: klicek v nenulove poloze -> rozepnut; klicek v nulove poloze -> 12V.
Potrebuju presnej opak Smile
Nevite nejakej zpusob jak to negovat, aby jsem mel pri vypnutym klicku minimalni odber?

Diky
Návrat nahoru
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19560
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po duben 16 2007, 8:23    Předmět: Citovat

To zapalování přece nemusíš mít zapnuté, stačí klíček v první poloze, kdy je příslušenství auta pod napětím, ale motor vypnutý.
Jinak tomu moc nerozumím: chceš mít rádio vypínané klíčkem, ale vypnuté chceš mít současně zapnuté...
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jave



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 1602
Bydliště: jizni cechy

PříspěvekZaslal: po duben 16 2007, 9:23    Předmět: Citovat

Hill napsal(a):
To zapalování přece nemusíš mít zapnuté, stačí klíček v první poloze, kdy je příslušenství auta pod napětím, ale motor vypnutý.
Jinak tomu moc nerozumím: chceš mít rádio vypínané klíčkem, ale vypnuté chceš mít současně zapnuté...


Pozor Felicie nema polohu kdy spinacka zapne 12V a pritom neni zapnute zapalovani. Je tam poloha zamceny volant, potom nulova poloha a potom uz zapalovani.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jave



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 1602
Bydliště: jizni cechy

PříspěvekZaslal: po duben 16 2007, 9:28    Předmět: Re: Zapinani radia ve Felicii Citovat

Luky01 napsal(a):
Zdravim,resim problem se zapinanim radia ve Felicii.Chtel bych vyuzit zapinani polohou klicku.Ale nechci mit zaple radio jen pri zapnutem zapalovani.Ted jsem zkousel merit kontakty zapalovaci skrinky a zjistil, ze jeden kontakt, pokud je klicek v nenulove poloze, je spinan.
Ale zpusobem: klicek v nenulove poloze -> rozepnut; klicek v nulove poloze -> 12V.
Potrebuju presnej opak Smile
Nevite nejakej zpusob jak to negovat, aby jsem mel pri vypnutym klicku minimalni odber?

Diky


Ano, jelikoz je tam spodek spinaci skrinky ktery se pouzival uz v S105 a 120, tak tam takovy vyvod je. Pouzival je kdysi pro .... Vyhodil jsi blinkr do te strany ktera stala do vozovky a zamknul volant. Blinkr na te strane potom ve predu i v zadu svitil. Delal jsem to do nekolika felicii. Nizko odberove rele a napetim z kontaktu odpojis pres rele napeti pro radio. Rele bere par mA a norma tusim dava 70mA, cili do toho se vejdes.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
anonym






PříspěvekZaslal: po duben 16 2007, 14:13    Předmět: Re: Zapinani radia ve Felicii Citovat

jave napsal(a):
Luky01 napsal(a):
Zdravim,resim problem se zapinanim radia ve Felicii.Chtel bych vyuzit zapinani polohou klicku.Ale nechci mit zaple radio jen pri zapnutem zapalovani.Ted jsem zkousel merit kontakty zapalovaci skrinky a zjistil, ze jeden kontakt, pokud je klicek v nenulove poloze, je spinan.
Ale zpusobem: klicek v nenulove poloze -> rozepnut; klicek v nulove poloze -> 12V.
Potrebuju presnej opak Smile
Nevite nejakej zpusob jak to negovat, aby jsem mel pri vypnutym klicku minimalni odber?

Diky


Ano, jelikoz je tam spodek spinaci skrinky ktery se pouzival uz v S105 a 120, tak tam takovy vyvod je. Pouzival je kdysi pro .... Vyhodil jsi blinkr do te strany ktera stala do vozovky a zamknul volant. Blinkr na te strane potom ve predu i v zadu svitil. Delal jsem to do nekolika felicii. Nizko odberove rele a napetim z kontaktu odpojis pres rele napeti pro radio. Rele bere par mA a norma tusim dava 70mA, cili do toho se vejdes.


Presne ten vyvod jsem mel na mysli. Premejslel jsem o nejakym tranzistoru, ale pokud existuje to nizkoodberove rele, tak je to fajn.

Mimochodem, cos myslel tou normou 70mA?

Dik
Návrat nahoru
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19560
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: po duben 16 2007, 16:14    Předmět: Citovat

Nojo, ale zamkneš volant, vystoupíš z auta a relé bude žrát trvale... rádio bude sice bez šťávy, ale 70mA je i bez toho dost.
Dej tam pnp Darlington, do kolektoru relé s ochrannou diodou, bázi ukostři přes odpor kolem 22k-27k (nepotřebuje víc, než 0,5mA, aby byl naplno otevřený).
Když zamkneš volant, objeví se ti na tom kontaktu stejných +12V, jako má na emitoru. Sice tím odporem půl miliampéru poteče, ale relé bude bez proudu. Ovládat tedy budeš spínacím kontaktem relé, což je v autě vždycky lepší.
Principiálně to jde třeba takhle, jak je na obrázku. Nakonec by to šlo dohnat do extrému - spínat tranzistorem přímo napájení rádia, ale tam už přijdeš o nějakou tu část napětí.



rele_do_felicie.jpg
 Komentář:

Stáhnout
 Soubor:  rele_do_felicie.jpg
 Velikost:  18.32 kB
 Staženo:  101 krát

Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31989
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: po duben 16 2007, 16:17    Předmět: Citovat

Že by Ti 70mA nemělo přes noc vycucat baterku natolik, abys z ní ráno nenastartoval - je to hodnota v šerém dávnověku vytvořená nevímkýkm, slouží především pro určování maximálních odběrů pro veškeré alarmy a podobná udělátka, provozovaná na palubě automobilů V KLIDU PŘI VYPNUTÉM ZAPALOVÁNÍ. Bylo to vypočítáno tak, aby auto s normálně nabitou baterkou mohlo stát se zařízením v pohotovosti určitou dobu a i po této době mohlo bez problémů nastartovat.
Alarm nebo GSM pager (například) by v klidu neměly brát víc - jakmile se ale aktivují, aby daly navědomí info o narušení, může se jejich odběr pohybovat někde úplně jinde, jejich funkce je zákonnými předpisy pro tato zařízení časově omezená, takže ani jejich odběr baterku nevycucá "DO MRTĚ"...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - nelituju tě Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
jave



Založen: Nov 26, 2005
Příspěvky: 1602
Bydliště: jizni cechy

PříspěvekZaslal: út duben 17 2007, 8:10    Předmět: Citovat

Souhlasim, zapojeni s tranzistory je mnohem elegantnejsi, ale ja mel k dispozici rele od znameho z vojenskeho letiste nevim z ceho presne a to spinalo a rozpinalo 5A a pritom bralo jen 5mA. Proto to bylo nejrychlejsi reseni. Jinak tam mel alarm od Jablotronu a ten v klidu bral 10mA. Pouziva to od roku 1997 a zatim bez problemu. Jinak souhlasim se vsim co tu bylo napsano. Jarda
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Luky01
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: út duben 17 2007, 22:00    Předmět: Citovat

Diky moc, udelam to pres tranzistory. Presne na to jsem taky myslel Wink
Návrat nahoru
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Autorádia Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.24 sekund