Zaslal: ne duben 15 2007, 21:57 Předmět: Zapinani radia ve Felicii
Zdravim,resim problem se zapinanim radia ve Felicii.Chtel bych vyuzit zapinani polohou klicku.Ale nechci mit zaple radio jen pri zapnutem zapalovani.Ted jsem zkousel merit kontakty zapalovaci skrinky a zjistil, ze jeden kontakt, pokud je klicek v nenulove poloze, je spinan.
Ale zpusobem: klicek v nenulove poloze -> rozepnut; klicek v nulove poloze -> 12V.
Potrebuju presnej opak
Nevite nejakej zpusob jak to negovat, aby jsem mel pri vypnutym klicku minimalni odber?
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19560 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po duben 16 2007, 8:23 Předmět:
To zapalování přece nemusíš mít zapnuté, stačí klíček v první poloze, kdy je příslušenství auta pod napětím, ale motor vypnutý.
Jinak tomu moc nerozumím: chceš mít rádio vypínané klíčkem, ale vypnuté chceš mít současně zapnuté...
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po duben 16 2007, 9:23 Předmět:
Hill napsal(a):
To zapalování přece nemusíš mít zapnuté, stačí klíček v první poloze, kdy je příslušenství auta pod napětím, ale motor vypnutý.
Jinak tomu moc nerozumím: chceš mít rádio vypínané klíčkem, ale vypnuté chceš mít současně zapnuté...
Pozor Felicie nema polohu kdy spinacka zapne 12V a pritom neni zapnute zapalovani. Je tam poloha zamceny volant, potom nulova poloha a potom uz zapalovani.
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: po duben 16 2007, 9:28 Předmět: Re: Zapinani radia ve Felicii
Luky01 napsal(a):
Zdravim,resim problem se zapinanim radia ve Felicii.Chtel bych vyuzit zapinani polohou klicku.Ale nechci mit zaple radio jen pri zapnutem zapalovani.Ted jsem zkousel merit kontakty zapalovaci skrinky a zjistil, ze jeden kontakt, pokud je klicek v nenulove poloze, je spinan.
Ale zpusobem: klicek v nenulove poloze -> rozepnut; klicek v nulove poloze -> 12V.
Potrebuju presnej opak
Nevite nejakej zpusob jak to negovat, aby jsem mel pri vypnutym klicku minimalni odber?
Diky
Ano, jelikoz je tam spodek spinaci skrinky ktery se pouzival uz v S105 a 120, tak tam takovy vyvod je. Pouzival je kdysi pro .... Vyhodil jsi blinkr do te strany ktera stala do vozovky a zamknul volant. Blinkr na te strane potom ve predu i v zadu svitil. Delal jsem to do nekolika felicii. Nizko odberove rele a napetim z kontaktu odpojis pres rele napeti pro radio. Rele bere par mA a norma tusim dava 70mA, cili do toho se vejdes.
Zaslal: po duben 16 2007, 14:13 Předmět: Re: Zapinani radia ve Felicii
jave napsal(a):
Luky01 napsal(a):
Zdravim,resim problem se zapinanim radia ve Felicii.Chtel bych vyuzit zapinani polohou klicku.Ale nechci mit zaple radio jen pri zapnutem zapalovani.Ted jsem zkousel merit kontakty zapalovaci skrinky a zjistil, ze jeden kontakt, pokud je klicek v nenulove poloze, je spinan.
Ale zpusobem: klicek v nenulove poloze -> rozepnut; klicek v nulove poloze -> 12V.
Potrebuju presnej opak
Nevite nejakej zpusob jak to negovat, aby jsem mel pri vypnutym klicku minimalni odber?
Diky
Ano, jelikoz je tam spodek spinaci skrinky ktery se pouzival uz v S105 a 120, tak tam takovy vyvod je. Pouzival je kdysi pro .... Vyhodil jsi blinkr do te strany ktera stala do vozovky a zamknul volant. Blinkr na te strane potom ve predu i v zadu svitil. Delal jsem to do nekolika felicii. Nizko odberove rele a napetim z kontaktu odpojis pres rele napeti pro radio. Rele bere par mA a norma tusim dava 70mA, cili do toho se vejdes.
Presne ten vyvod jsem mel na mysli. Premejslel jsem o nejakym tranzistoru, ale pokud existuje to nizkoodberove rele, tak je to fajn.
Založen: Sep 10,
2004 Příspěvky: 19560 Bydliště: Jičín, Český ráj
Zaslal: po duben 16 2007, 16:14 Předmět:
Nojo, ale zamkneš volant, vystoupíš z auta a relé bude žrát trvale... rádio bude sice bez šťávy, ale 70mA je i bez toho dost.
Dej tam pnp Darlington, do kolektoru relé s ochrannou diodou, bázi ukostři přes odpor kolem 22k-27k (nepotřebuje víc, než 0,5mA, aby byl naplno otevřený).
Když zamkneš volant, objeví se ti na tom kontaktu stejných +12V, jako má na emitoru. Sice tím odporem půl miliampéru poteče, ale relé bude bez proudu. Ovládat tedy budeš spínacím kontaktem relé, což je v autě vždycky lepší.
Principiálně to jde třeba takhle, jak je na obrázku. Nakonec by to šlo dohnat do extrému - spínat tranzistorem přímo napájení rádia, ale tam už přijdeš o nějakou tu část napětí.
Založen: Mar 16, 2005 Příspěvky: 31989 Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21
Zaslal: po duben 16 2007, 16:17 Předmět:
Že by Ti 70mA nemělo přes noc vycucat baterku natolik, abys z ní ráno nenastartoval - je to hodnota v šerém dávnověku vytvořená nevímkýkm, slouží především pro určování maximálních odběrů pro veškeré alarmy a podobná udělátka, provozovaná na palubě automobilů V KLIDU PŘI VYPNUTÉM ZAPALOVÁNÍ. Bylo to vypočítáno tak, aby auto s normálně nabitou baterkou mohlo stát se zařízením v pohotovosti určitou dobu a i po této době mohlo bez problémů nastartovat.
Alarm nebo GSM pager (například) by v klidu neměly brát víc - jakmile se ale aktivují, aby daly navědomí info o narušení, může se jejich odběr pohybovat někde úplně jinde, jejich funkce je zákonnými předpisy pro tato zařízení časově omezená, takže ani jejich odběr baterku nevycucá "DO MRTĚ"... _________________ Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: út duben 17 2007, 8:10 Předmět:
Souhlasim, zapojeni s tranzistory je mnohem elegantnejsi, ale ja mel k dispozici rele od znameho z vojenskeho letiste nevim z ceho presne a to spinalo a rozpinalo 5A a pritom bralo jen 5mA. Proto to bylo nejrychlejsi reseni. Jinak tam mel alarm od Jablotronu a ten v klidu bral 10mA. Pouziva to od roku 1997 a zatim bez problemu. Jinak souhlasim se vsim co tu bylo napsano. Jarda
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.