Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

ANTIRADAR kontra MERANIE RYCHLOSTI

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
DAP



Založen: Dec 10, 2006
Příspěvky: 147

PříspěvekZaslal: so duben 07 2007, 9:57    Předmět: ANTIRADAR kontra MERANIE RYCHLOSTI Citovat

Určite nie som jediný ktorý dôsledne dodržiava predpisy cestnej premávky, ale zároveň asi nie som jediný ktorého dokáže (mierne povedané) dožrať netolerancia a neustupčivosť príslušnikov cestnej polície, v tú najmenej očakávanú chvílu roztržitosti.

Antiradar vraj patrí medzi pasívne zariadenia a tudiž, by jeho používanie nemalo byť trestané (aj keď o opaku sa nás snažia presvedčiť) a ako som dnes sledoval autosalon na prime, dozvedel som sa, že pokuta môže byť udelená len v prípade ak je známa nielen ŠPZ-ka, ale je na fotografii rozoznatelná aj tvár vodiča, ktorý v inkriminovanú dobu vozidlo viedol.

Toto je použitelné, pokiaľ vieme, kde meranie prebieha (poloha stacionárneho zariadenia uvedená na niektorom webe, alebo použitie spomenutého antiradaru u mobilných meračov rýchlosti)

V základem sa používa mikrovlnných (radarových) a laserových meriacich
ožarovačov/dialkomerov.
Menej používané (antiradarmi neodhalitelné) sú merania za pomoci stíhacich vozidiel merajúcich rýchlosť s odstupom od sledovaného vozidla ale najme použitie dvoch vzdialených videokamier alebo použitie laserovej závory - tu si hold s antiradarom nepomôžeme.
________________________________________________

Možno teraz trochu zájdem do temných vôd ale snáď by bolo možné použiť aj AKTIVNYCH PRVKOV OBRANY, KTORE ALE NIJAKO NEOHROZIA PREMAVKU A JEJ UČASTNIKOV.
Napadllo ma niekoľko riešení :
Arrow voči mikrovlnnému dialkomeru by sa dal použiť mikrovlnný žiarič, rušiaci príjmač mikrovlnného dialkomera.
Voči ostatným, hore spomenutým spôsobom merania, by ale šlo nepochybne o príliš komplikované riešenia.
Riešením by teda mohlo byť znemožnenie opätovnej identifikácie, optoelektronickými záznamovými mediami - pokiaľ teda ešte niekde nepoužívajú klasické filmové rolky.
Arrow ak správne predpokladám, sú bežné kamery citlivé na "okamžité" presvetlenie viditelnou ale aj infračervenou zložkou spektra.
Arrow otázne je, nakoľko by stačilo presvetliť snímanú plochu ŠPZ-ky za pomoci výbojok alebo ultrafialových a infračervených led diodových polí a nakoľko by bolo nutné časť žiarenia vyžiariť aj smerom ku snímacej kamere.

Neoptoelektronickým rušiacim prvkom by mohlo byť zariadenie, využívajuceho javu opakovacej frekvencie štandardných videokamier (okrem vysoko rýchlostných kamier) kedy vo videosekvenciach vznikajú slepé miesta.
Arrow použiť by šlo snáď mechanických (výkonných ultrazvukových) zdrojov vlnenia, mechanicky spojených s ŠPZ-kou.
Alebo tohto javu využiť u spomínaných, optoelektronických žiaričov - teda pokiaĺ by niekto neuvažoval, že kameru zmätie tým, že použije extrémne nízko položenú slnečnú clonu, alebo si nalepí nepravé fúzy a bradu, alebo použije trik z jednej epizody, o nepoddajne sympatickom poručíkovy collumbovy Cool
_________________________________

Snáď sa vyjadrí aj niekto povolanejší, komu sú bližšie známe meracie zariadenia a najme v nich použité elektronické kamery) Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
Hill
Administrátor


Založen: Sep 10, 2004
Příspěvky: 19532
Bydliště: Jičín, Český ráj

PříspěvekZaslal: so duben 07 2007, 10:47    Předmět: Citovat

Toto se rozebíralo a možná ještě rozebírá na spoustě jiných stránek (namátkou http://motozurnal.centrum.cz , http://automix.centrum.cz , snad na všech stránkách fanklubů značek atd).
Když už naše ministerstvo dopravy změnilo výklad zákona v neprospěch i pasivních indikátorů radaru a policie je povinná se tím řídit, jakkoli je existence toho výkladu v rozporu s jinými zákony (k výkladu zákona je oprávněný pouze a jen jeho tvůrce, ne nějaké ministerstvo), myslím, že je zbytečné ještě tady toto téma otevírat.

Jezděme všichni tak, abychom se na ty silnice vešli a dojeli celí. Až to dojde každému, ztratí smysl i různá omezení i kontroly, jak se dodržují.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: so duben 07 2007, 11:12    Předmět: Re: ANTIRADAR kontra MERANIE RYCHLOSTI Citovat

DAP napsal(a):
...ale zároveň asi nie som jediný ktorého dokáže (mierne povedané) dožrať netolerancia a neustupčivosť príslušnikov cestnej polície, v tú najmenej očakávanú chvílu roztržitosti.


Zvlášť, když číhají s radarem schovaní v lese 30m za cedulí začátku města na dlouhé rovince, kde každej jede min. 80...

_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 07 2007, 11:44    Předmět: Citovat

Houby 30m za cedulí!
Před 3 lety mě změřili v Libchavách (UO) při průjezdu kolem cedule! A před ní je skoro kilák dlouhý sjezd po I/14 ve směru UO - RK!!! Takže jsem měl na jejich displeji 76km/h a stálo mě to litr! Dokonce si mě to i vyfotilo, zgarb jeden obrazek_cenzura! Měl jsem chuť se obrátit, zajet k té ceduli, vytáhnout z kufru kanystr a to křoví asi 25m za značkou trošku zalít pár litry BA95 a při následném odjezdu ledabyle odhodit hořící zápalku...
Teď co platí 411/2005 jsou ještě zákeřnější, ale nic to není proti Městským Příživníkům. Ti si koupili za peníze města (= NAŠE PENÍZE NA ROZVOJ A SLUŽBY!!!) laserový měřič s digifoťákem, je to přenosný a tím pádem nemusí nikde stát ta jejich pruhovaná popelnice. Ještě štěstí, že to nemá rádo teploty pod 5°C, takže skoro 6 měsíců to má nucenej zimní spánek, o to víc s tím ale vopruzujou v létě, bastardi pomalovaný... A nejhorší ze všeho je, že jako MP neuznávají onu toleranční mezírku, že i jejich zařízení není absolutně přesné, ale že by měli tolerovat údaj +-3-5%(podle typu), ne , oni na to mají cejchovací protokol, že jim to ukazuje přesně, takže si DEJTE VŠICHNI VELKÝHO BACHA V ČESKÉ TŘEBOVÉ, stačí vám 1km/h navíc a máte bodíky jistý!!!

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: so duben 07 2007, 11:47    Předmět: Citovat

P.S.
Nejlepším rušením jakéhokoli měřiče rychlosti je bílá páska kolem čela, poslední šálek saké a BANZÁÁÁÁJ!!!! taranem na ně...

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Crifodo



Založen: Oct 11, 2005
Příspěvky: 15005

PříspěvekZaslal: so duben 07 2007, 13:36    Předmět: Citovat

než vymýšlet nebo dokonce konstruovat něco, čím ochčiju technické prostředky buzerující státní správy, tak si radši za peníze vydělané v ekvivalentu ušlého času vezmu taxis. Budu se válet na zadním sedadle a ještě můžu požít. Ostatně jak myslíte že se přepravují ministři a podobná sebranka?
Nehledě na to, že pořád někde pendlovat jak obecní slouha je plebejské.
Aristokrat žije tak, aby přicházeli za ním, ne aby lítal splašeně po světě a hádal se s policajtama. Wink
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
MetalGod



Založen: May 30, 2006
Příspěvky: 6558
Bydliště: Seč

PříspěvekZaslal: ne duben 08 2007, 0:30    Předmět: Citovat

Nejlepší je jezdit tak, že se tajnejm ukáže na mikrovlnce OL (Out of Limit) a na kameře budeš vidět jen jako cosi rozmazanýho Laughing
_________________
Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce,
kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.
— Winston Churchill
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: ne duben 08 2007, 22:29    Předmět: Citovat

Bohužel, na lidar nemáš - měří až do 300km/h. A na našich silnicích 300 - to bys musel mít raketový vznášedlo, žádnej podvozek by to nevydržel. Nemluvě o zbytku konstrukce a posádce i vzhledem k bočním násobkům "G" při vybírání zatáček kolem rohů...
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: út duben 17 2007, 17:56    Předmět: Citovat

Pánové a případné spolupracující dámy, myslím, že jsem na něco ohledně rychlostních limitů kápl - byl jsem nedávno v servise se svým přibližovadlem kvůli jarnímu kouknutí pod kapotu - olej, svíčky, náplně po zimě-nezimě, přezout na léto, paltest. Na vedlejším zvedáku se vznášelo cosi silně tuningového, olepené reklamou jak vánoční stromeček. Mezi řečí jsem zjistil, že majitelem a řidičem zároveň je jeden z mechaniků, který "TO" používá na hobby závodění. Bylo mi umožněno nahlédnout do "kokpitu" vozidla, kterým se nakonec ukázala být kitová Fábie. Na mé otázky tento člověk odpovídal velmi vstřícně, můj zájem mu zjevně nešel proti srsti. Mimo jiné z něj vypadlo, že auto jede podle převodovky až 250km/h, ale to vůbec není důležité, důležitější prý je, aby se nepřetočil motor, TAKŽE SE JEZDÍ A HLAVNĚ ŘADÍ PODLE OTÁČKOMĚRU, rychlost navíc ovlivňuje i to, jaká kola jsou momentálně na autě a jaké gumy - dál už jsem ho poslouchal jen napůl, v hlavě mi to šrotovalo, jako když se formátuje hard-disk... Když jsem na závěr prohlídky byl na Paltestu, požádal jsem technika, aby mi pečlivě překontroloval otáčkoměr a hlavně souhlas stupnice se skutečností. Na úplném konci jsem si u přejímacího technika zjistil přesné hodnoty převodových poměrů jednotlivých rychlostních stupňů a stálého převodu v diferenciálu.

Proč a nač: tachometr ukazující momentální rychlost je poháněn mechanickým náhonem od kol stálého převodu nebo od výstupního hřídele převodovky, elektronické tachometry (Fabia, Octavia...) zde mají snímač otáček a přenos je elektrickou cestou, oba systémy ale vyhodnocují otáčky kol. Všichni víme, že tovární nastavení tachometrů je na h***o, ukazují nesmysly, tak proč nevyužít propojení kol s motorem, kde je snímač otáček také a mnohem přesnější? Jen je to trošku počítání: otáčky motoru dělí převodovka pěti různými konstantami (tip-tronic šesti...), zároveň stálý převod v diferenciálu je pevná dělicí konstanta. Když vydělím počet otáček motoru za minutu 60ti, dostanu počet otáček za 1 sekundu. Toto číslo vydělím hodnotou každého převodového stupně a znovu vydělím hodnotou stálého převodu. Výsledkem je počet otáček pojezdového kola za sekundu. Vezmu provázek, nadzdvihnu auto nebo použiju rezervu a změřím se obvod kola v metrech. Co nejpřesnější hodnotu pak vynásobím počtem otáček za sekundu, tím dostanu rychlost obvodu kol při jízdě v m/s. Tuto hodnotu vynásobím konstantou 3,6 a vyjde mi rychlost v km/h při nějakých konkrétních otáčkách motoru. Je to kostrbatý výpočet i vysvětlení a lépe se dělá opačným směrem, kdy počítám pro konkrétní rychlost auta na určitý rychlostní stupeň počet otáček motoru.
Výpočet pak vypadá takto:
rychlost v km/h : 3,6 .... vyjde rychlost v m/s
rychlost v m/s : obvodem kola v metrech ... vyjdou otáčky kola/s
otáčky kola/s x hodnota stálého převodu v diferenciálu ... vyjde počet otáček na výstupu z převodovky
otáčky na výstupu z převodovky x převodový poměr X-tého rychl.stupně ... vyjdou otáčky na vstupu do převodovky = otáčky motoru za sekundu
poslední násobení je převod na otáčky za minutu - tedy poslední výsledek x 60 ... hodnota, kterou bude (měl by) ukazovat otáčkoměr...

Předposlední a poslední násobení je třeba udělat pro každý rychlostní stupeň zvlášť, i když vyjdou stupidní hodnoty výsledných otáček, ale pomůže nám to v orientaci, jaké otáčky jsou pro který stupeň vhodné, když víme hodnotu maximálních otáček motoru a počet otáček v oblasti maximálního točivého momentu.

Pokud si do výpočtu zadáme jako výchozí rychlost hodnotu rychlostního limitu (obec, mimo obec, dálnice), jsme schopní vypočítat kolik otáček nám musí ukazovat otáčkoměr, aniž bychom na konkrétní rychlostní stupeň překročili limit. Mé hodnoty jsou pro obec (zaokrouhleně): trojka 2650ot/min, čtyřka 2050ot/min, pětka 1550ot/min; mimo obec trojku zastaví dřív omezovač, čtyřka 3700ot/min, pětka 2500ot/min. Po dálnici nejezdím, těch pár cest ročně do blízkosti Prahy klidně zvládnu i po silnicích bez poplatku.

Asi týden potom jsem jel podle své nové metody po městě a naši místní Městští Příživníci opět šaškovali na hlavní s lidarem - rafika otáčkoměru šla na 1500 otáček a dost! Rafika tachometru se kmitala kolem 62km/h, moje stíhačka šílela : Ty je nevidíš, dyť měřej, proč nezpomalíš, kolik to zas bude stát?!... Za rohem plácačka s placatou čepicí v reflexní vestě a: Pane řidiči, ukažte nám vaše doklady... jestlipak víte, kolik jste před chvílí jel?
Říkám, že určitě ne víc, než 50!
No, ještě ne, pane řidiči, ale už moc nechybělo a bylo by to za body...!
Ptám se, kolik to tedy skutečně bylo, plácačka opakuje mou otázku do vysílačky a její škvrkavá odpověď mne ŠOKOVALA:
"49,5 km/h!"
Pane řidiči, 49,5 - to už je hodně blízko k pokutě, co říkáte ????...
Neříkal jsem nic a prostě odjel...

Od tohoto okamžiku na tachometr S**U jak na placák, ať si ukazuje pro mě za mě co chce, otáčkoměr je pro mne svátost nejvyšší... Výhoda této metody je i v tom, že pokud si změříte obvod kola s novou gumou, jejím postupným opotřebováním se vaše skutečná rychlost o něco snižuje, takže při dodržení maximálních otáček na určitý rychlostní stupeň nemáte šanci rychlost překročit. Přestože vy pojedete maximální možnou rychlostí v daném místě povolenou, policajti si můžou vy**zat p***l, protože vy budete TUTOVĚ POD LIMITEM.... Laughing Laughing Laughing Laughing Laughing

_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Auto - Moto technika Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.14 sekund