Vítejte na Elektro Bastlírn?
Nuke - Elektro Bastlirna
  Vytvořit účet Hlavní · Fórum · DDump · Profil · Zprávy · Hledat na fóru · Příspěvky na provoz EB

Vlákno na téma KORONAVIRUS - nutná registrace


Nuke - Elektro Bastlirna: Diskuzní fórum

 FAQFAQ   HledatHledat   Uživatelské skupinyUživatelské skupiny   ProfilProfil   Soukromé zprávySoukromé zprávy   PřihlášeníPřihlášení 

ztráta výkonu motoru s pern. magnety

 
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měření, regulace a automatizace
Zobrazit předchozí téma :: Zobrazit následující téma  
Autor Zpráva
Filuta
Neregistrovaný





PříspěvekZaslal: st duben 04 2007, 18:26    Předmět: ztráta výkonu motoru s pern. magnety Citovat

chtěl jsem se zeptat když přetížím proudově hotor s permanentním nagnetem jestli může stratit část výkonu.Mám motor 12v 160w a zatížil jsem ho na nějakých 15A a zdá se mi že už nemá takový výkon. Taky jsem se chtěl zeptat jestli by to výrobce opravil?
Návrat nahoru
Sendyx



Založen: Jun 05, 2005
Příspěvky: 12333
Bydliště: Ostrava

PříspěvekZaslal: st duben 04 2007, 19:27    Předmět: Citovat

Možná jsi ho odmagnetoval, v návodu to většinou píšou.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
jandu



Založen: Feb 06, 2007
Příspěvky: 4509
Bydliště: vých.slovensko

PříspěvekZaslal: st duben 04 2007, 20:37    Předmět: Citovat

Pozri na komutátor a skús vymeniť uhlíky.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Sandal



Založen: May 22, 2006
Příspěvky: 2564
Bydliště: Posázaví (JN79LT)

PříspěvekZaslal: st duben 04 2007, 20:46    Předmět: Citovat

Jednou sem měl v ruce magneto z motocyklu Ariel a byl odmagnetovanej rotor,tak sem magnety vydloubal a namotal kolem nich tlustej drát a za dodržení polarity semdo toho pustil na plnej heft proud ze svářečky.A maká to pořád.To jen pro zajímavost.
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: st duben 04 2007, 21:48    Předmět: Citovat

POZOR - odmagnetovat motorový permanentní magnet se dá i jen vytažením rotoru z dutiny statoru aniž by se do dutiny nevložil jiný magnetický obvod. Několikrát se mi to stalo na modelových motorcích z vláčků. Jestli je magnet ve víc kusech, při nedostupnosti jiného motoru bych snad i zkusil tu svářečku. Jestli ale je z feritu a v jednom kuse, dá se to provést jedině speciálním magnetizačním pólovým nástavcem, který používá výrobce, jeho výroba se nevyplatí - zkus sehnat jiný motor.
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
ZdenekHQ
Administrátor


Založen: Jul 21, 2006
Příspěvky: 25741
Bydliště: skoro Brno

PříspěvekZaslal: čt duben 05 2007, 19:20    Předmět: Citovat

Ale to je normální jev - motor se ohřeje a díky zvýšené teplotě každej permanentí magnet zeslábne - to už Vás museli učit ve fyzice Exclamation
_________________
Pro moje oslovení klidně použijte jméno Zdeněk
Správně navržené zapojení je jako recept na dobré jídlo.
Můžete vynechat půlku ingrediencí, nebo přidat jiné,
ale jste si jistí, že vám to bude chutnat[?
]
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Zobrazit autorovy WWW stránky
mi-ro



Založen: Feb 08, 2005
Příspěvky: 7942
Bydliště: rovina u Kolína

PříspěvekZaslal: pá duben 06 2007, 15:02    Předmět: Citovat

Asi na tom něco bude protože jsem se setkal s podobným problémem, drivery do tlakových reproduktorů občas měly závadu že se v magnetickým koši uvolnil lepený magnetický válec. Dalo se to opravit ale zkušenější mi radili abych to pokud možno nerozebíral a opravil tak jak to je sestavený jinak že to rozebráním ztratí magnetizmus. Nemám to ověřený ale věřím jim.
_________________
..to bude jen ňákej odpůrek
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
EKKAR



Založen: Mar 16, 2005
Příspěvky: 31873
Bydliště: Česká Třebová, JN89FW21

PříspěvekZaslal: pá duben 06 2007, 16:39    Předmět: Citovat

Mně se to stalo u modelových motorků z vláčku PIKO - potřeboval jsem vypilovat jinou drážku pro unašeč na přední konec hřídele, který je normálně schovaný pod takovým nosníkem. Odehnul jsem 2 plechové jazýčky a odloupl plastové víčko se zadním ložiskem, vpředu vyklonil fosforbronzové pružné jazyky a vyjmul "uhlíky" (jsou měděnné...) a dozadu vytáhl rotor. Vypiloval jsem novou drážku a opačným postupem motorek sestavil. Zkušebně jsem ho zapnul a nestačil jsem se divit - motorek s původně max 5000 otáček při 12V zavyl jak zubařská vrtačka už při cca 4,5V. Po namontování do modelové mašinky ale neutáhl ani ji samotnou ani na plných 12V. Co jsem spáchal jsem zjistil až po několika letech, když jsem v dnes už historickém čísle časopisu Modelář četl článek právě na toto téma od jednoho zažraného elektroletáře. Je zajímavé, že některým typům motorků, respektive jejich permanentním magnetům vytažení rotoru z dutiny nevadí - příkladem budiž motorek bývalé čs. hračkářské firmy IGLA na 3 nebo 4,5V, který se od 70. let vyráběl v několika variantách a byl použit v nejrůznějších hračkách výrobců IGLA a ITES - jenom co já vím pásový traktor, autobus ŠKODA ŠM 11, náklaďáky LIAZ a TATRA 813 a určitě i další a dal se v modelářských obchodech koupit i samostatně. Podobně se chovaly i CCCP "igrušečnyje elektrodvigatěli", které se tehdy daly koupit jako součást stavebnic modelů CCCP tanků z WW II. - T-34, IS-3 nebo KV-85 nebo ve stavebnicích "elektrokonstruktor".
_________________
Nasliněný prst na svorkovnici domovního rozvaděče: Jó, paninko, máte tam ty Voltíky všecky...

A kutilmile - TY MNĚ TAKY Mr. Green Mr. Green !!!
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zbynek



Založen: Dec 14, 2004
Příspěvky: 202
Bydliště: Letohrad

PříspěvekZaslal: čt květen 24 2007, 9:56    Předmět: Citovat

Ahoj.
1)Feritovým (černý) magnetům obvykle vyjmutí z magnetického obvodu nevadí (dostatečně magneticky tvrdý). Lze je zmagnetovat výše uvedeným způsobem (svářečka) nebo baterií kondenzátorů (ale obvod nesmí zakmitat, jinak provedu dokonalou demagnetizaci)

2)Podobná situace je u magnetů ze vzácných zemin (stříbrný)např:CoSm jsou použité například jako sředicí disk (cca 8 mm v průměru) v CD mechanikách.

3)Magnety AlNiCo (stříbrné, obvykle hrubší struktura) dříve hojně používané. Magnetický obvod nerozebítat (viz. repro např ART981). Pokud se rozebere, je nutno znovu namagnetovat.

Pokud se "povede" odmagnetovat magnet ss motorku, bude mít menší výkon, ale vyšší otáčky naprázdno (čím menší magnetický tok magnetů, tím vyšší otáčky). Podobný případ jako u sériového motoru, který se při chodu naprázdno roztočí nade všechny meze.

Jsou-li tedy v motorku ferity (černé), vyndat, namagnetovat a sestavit. Je-li tam AlNiCo (stříbrné), je nutné namagnetovat a bez přerušení magnetického toku zasunout rotor. Vzácné zeminy tam nejspíš nebudou (pokud se nejedná o motorek typu elektrolet pro modeláře).

Ahoj Zbyněk
Návrat nahoru
Zobrazit informace o autorovi Odeslat soukromou zprávu Odeslat e-mail
Zobrazit příspěvky z předchozích:   
Přidat nové téma   Zaslat odpověď       Obsah fóra Diskuzní fórum Elektro Bastlírny -> Měření, regulace a automatizace Časy uváděny v GMT + 1 hodina
Strana 1 z 1

 
Přejdi na:  
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory

Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Forums ©
Nuke - Elektro Bastlirna

Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.


PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Čas potřebný ke zpracování stránky 0.13 sekund