Zaslal: ne duben 01 2007, 13:59 Předmět: Regulátor k motorke.
Zdravím vás páni.Zháňam nejaké schéma k regulátoru nabíjania k malému motocyklu Suzuki CP50 na 12V.Je tam jedna cievka na nabíjanie.Po pripojení mostíka som nameral na najvyšších otáčkach okolo 80V naprázdno.Prosím o pomoc.Prikladám foto regulátora.
Je to malý skúter 50ccm.Ten regulátor na fotke je z neho,originál.Nemôžem nikde zohnať ani origo,ani náhradu.Svetlá,smerovky a klakson idú z baterky,zapalovanie je funkčné bez baterky.
Založen: Mar 08, 2005 Příspěvky: 912 Bydliště: Českobudějovicko
Zaslal: ne duben 01 2007, 16:27 Předmět:
Nahrazovalo se to tyristorem katodou na + na baterku, anodou na cívku. Druhej konec cívky na kostru. Z anody na gate byla dioda a s ní v sérii odpor. Z gate na kostru zenerka asi 14V. Odpor byl volen k zenerce aby byla ve správném režimu, už si nepamatuju jaký.
Když bylo na baterce napětí menší než na zenerce tak se tyristor otevřel a pustil půlvlnu do baterky. Tohle jsme zjistili rozpitváním jednoho vadného regulátoru který byl zalitý v nějakém slizu.
Jediné označenie je PS2180,niečo podobné ako opečiatkovaný nápis.Na 2 vývody vpravo sú pripojené prívody cievky na nabíjanie a na tretí vývod regulátora je pripojený akumulátor cez poistku.Regulátor je priskrutkovaný ny kostru.
Schemat je na netu plno. Problem je ze vcetsina neprezije. Zkousel jsem asi tri ruzna (nektera budou i v mych prispevcich) ale zadna to nebyla schopna uregulovat. _________________ Internet - metla lidstva
Celkom by som prijal hocijakú pomoc,ale relé zo škody 120 si naozaj neviem predstavit,kde ho pripojil?V tom origo regulátore musí byť aj usmernenie striedavého prúdu,pretože je tam priamo pripojená cievka.Zajtra skúsim zapojenie s tyristorom.Možno aj regulátor škoda(elektronický),by po úprave fungoval.Najhoršie je,že som tam nameral až 80 Voltov.
Založen: Nov 26, 2005 Příspěvky: 1602 Bydliště: jizni cechy
Zaslal: ne duben 01 2007, 20:26 Předmět:
ekam napsal(a):
Celkom by som prijal hocijakú pomoc,ale relé zo škody 120 si naozaj neviem predstavit,kde ho pripojil?V tom origo regulátore musí byť aj usmernenie striedavého prúdu,pretože je tam priamo pripojená cievka.Zajtra skúsim zapojenie s tyristorom.Možno aj regulátor škoda(elektronický),by po úprave fungoval.Najhoršie je,že som tam nameral až 80 Voltov.
Zkusim se ho zeptat jak to udelal, ale budu to vedet nejdrive zitra vecer
Založen: Dec 28, 2006 Příspěvky: 1753 Bydliště: Orava,sever
Zaslal: ne duben 01 2007, 20:37 Předmět:
ekam napsal(a):
Celkom by som prijal hocijakú pomoc,ale relé zo škody 120 si naozaj neviem predstavit,kde ho pripojil?V tom origo regulátore musí byť aj usmernenie striedavého prúdu,pretože je tam priamo pripojená cievka.Zajtra skúsim zapojenie s tyristorom.Možno aj regulátor škoda(elektronický),by po úprave fungoval.Najhoršie je,že som tam nameral až 80 Voltov.
Tych 80V si tam nameral nezatažene,skus dat do obyčajnej babety 6V žiarovku a daj tam 24V,tak svietia stejne.Podla mna to foto nie je regulator,ale iba usmiernovač.Podivaj sa je tam vobec budiace vinutie? Jastli že tam na rotore,(alebo statore,podla toho kde je vinutie vystupu) je pernamentny magnet,tak je to na100% takregulacia je možna iba ak to može regulovat elektro magnet.Ak je tam magnet pernamentny,ten sa regulovat neda.Pochybujem,žeby tam bola nejaka,napr.tyristorova regulacia,už na vystupe.Skus to zatažit 12V zarovkou a uvidiš že to bude svietit v zavislosti na otačkach,ale asi to neprekroči tych 15V.
Asi takto.Je tam pernamentný magnet a to napätie sedí,pretože som ho pripojil cez 24V H4 žiarovku na akumulátor a keď som motor vytočil odpálila sa žiarovka.Keď prirátam napätie akumulátora,ktorý som nabíjal,je jasné že tam muselo byť najmenej 40V,ak nie viac.
Kamos do skutru namontoval rele ze skody 120 a do dnes to maka. Ccca 2 roky
jo a ten vyvod co puvone ridil alt je veden na G tyristoru ktery je katodou na baterce a anodou na altu to jsem zkousel taky _________________ Internet - metla lidstva
Časy uváděny v GMT + 1 hodina Jdi na stránku 1, 2, 3Další
Strana 1 z 3
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra. Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru. Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru. Nemůžete hlasovat v tomto fóru. Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Informace na portálu Elektro bastlírny jsou prezentovány za účelem vzdělání čtenářů a rozšíření zájmu o elektroniku. Autoři článků na serveru neberou žádnou zodpovědnost za škody vzniklé těmito zapojeními. Rovněž neberou žádnou odpovědnost za případnou újmu na zdraví vzniklou úrazem elektrickým proudem. Autoři a správci těchto stránek nepřejímají záruku za správnost zveřejněných materiálů. Předkládané informace a zapojení jsou zveřejněny bez ohledu na případné patenty třetích osob. Nároky na odškodnění na základě změn, chyb nebo vynechání jsou zásadně vyloučeny. Všechny registrované nebo jiné obchodní známky zde použité jsou majetkem jejich vlastníků. Uvedením nejsou zpochybněna z toho vyplývající vlastnická práva. Použití konstrukcí v rozporu se zákonem je přísně zakázáno. Vzhledem k tomu, že původ předkládaných materiálů nelze žádným způsobem dohledat, nelze je použít pro komerční účely! Tento nekomerční server nemá z uvedených zapojení či konstrukcí žádný zisk. Nezodpovídáme za pravost předkládaných materiálů třetími osobami a jejich původ. V případě, že zjistíte porušení autorského práva či jiné nesrovnalosti, kontaktujte administrátory na diskuzním fóru EB.